Mitkä iskarit madallettuun 124 Coupeen?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Mitkä iskarit madallettuun 124 Coupeen?

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kyseessä on 230ce, joka on madallettu reilusti, ja nyt alkaisi olemaan takaiskarit vaihtokunnossa.

Auto on ollut jo madallettu minulle tullessaan, ja nyt ihmettelen kun iskarit pitäisi hankkia, että meneekö sinne orkkis iskarit vai pitääkö olla lyhyemmät kuin alkuperäiset...ja jos niin mistä lähtisin kyselemään moisia? :roll:

Muutenkin saa heittää suosituksia merkeistä yms...
Jamo
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuin paljo madallettu? mitta vanteen keskeltä lokarin kaariin?

Bilstein, koni... molemmista olen tykännyt. Täl hetkel mulla o Konit.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Äkkiseltään mitattuna noin 300mm navan keskeltä kaaren reunaan...

Kuva
Jamo
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Nonni. Vanhat jouset sai väistyä ja oli jo aikakin. Edessä oli ymmärtääkseni pätkityt vakiot joista toinen vielä lisää poikki, ja takana weitecit joista myös toinen poikki vastakkaisesta kulmasta. :cry:

Nyt on alla uudet H&R -40mm vieterit ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Keula pysyi uusilla jousilla samassa korossa, mutta perä nousi entisestä ehkä n. 30mm, ja koko auto on nyt mielestäni ryhdikäs olemukseltaan. Piti kyllä hieman hienosäätää kumeilla :)

Nälkä kasvaa syödessä ja iskarit tekisi myös mieli uusia. Alla on nyt ilm. jokin weitecin setti joka tuntuu väsyneeltä. Onko taakse ainut järkevä vaihtoehto Bilsteinin sprintit? Entä eteen, toimiiko esim vakio mittaisilla perus Bilsteinillä, vai pitäiskö sinnekin jotkut hintavat sporttipumput olla?

Niin ja mitään kivirekeä en välttämättä halua, vaan mukavuus on etusijalla...

Joten kommentteja kiitos, että tulis kerralla toimiva paketti! :wink:
Viimeksi muokannut Jamo, 26.2.2012 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jamo
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Tällä viikolla hain kuuppaan Bilsteinin Sprintit eteen ja taakse. Hintavathan ne on mutta kovasti on kehuttu näitä ni sillä laitoin ne. Keväämmällä saa omakohtaisia kokemuksia kun nuo on alla Eibaichien kanssa 8)
w212
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Mäcciz kirjoitti:Tällä viikolla hain kuuppaan Bilsteinin Sprintit eteen ja taakse. Hintavathan ne on mutta kovasti on kehuttu näitä ni sillä laitoin ne. Keväämmällä saa omakohtaisia kokemuksia kun nuo on alla Eibaichien kanssa 8)
Ostitko kotomaasta vai ulkomailta ja saako udella mitä tuli setti suurinpiirtein kustantamaan? :roll:

Meitille kyllä riittäisi näillä ajoilla vaikka ihan perus Bilstein tai Sachs kaasupumput, kun vain saisi tietäjiltä vihiä, että toimisko ne nuiden -40mm H&R vieterien kanssa?

Ko. jousista kyllä mainittiin, että niiden kanssa voi käyttää vakio iskareita...mäne ja tiiä?? :nocando:
Jamo
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Jamo kirjoitti:
Mäcciz kirjoitti:Tällä viikolla hain kuuppaan Bilsteinin Sprintit eteen ja taakse. Hintavathan ne on mutta kovasti on kehuttu näitä ni sillä laitoin ne. Keväämmällä saa omakohtaisia kokemuksia kun nuo on alla Eibaichien kanssa 8)
Ostitko kotomaasta vai ulkomailta ja saako udella mitä tuli setti suurinpiirtein kustantamaan? :roll:

Meitille kyllä riittäisi näillä ajoilla vaikka ihan perus Bilstein tai Sachs kaasupumput, kun vain saisi tietäjiltä vihiä, että toimisko ne nuiden -40mm H&R vieterien kanssa?

Ko. jousista kyllä mainittiin, että niiden kanssa voi käyttää vakio iskareita...mäne ja tiiä?? :nocando:
Jouset on Japi-Partsin kautta, hintaa oli kotiovelle tuotuna 281€. Iskarit otin kaverin kautta ja hinnasta sen verran että edes Englannista ei saanu tähän hintaan. Täältä löytyy halvimmat jos ei kavereita varaosatiskillä http://www.europerformance.co.uk/
w212
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kahdesta vaihtoehdosta pitää nyt valita, merkki on jokatapauksessa Bilstein mitä alle laitetaan... B4 perustolpat tai B8 sprintit?

Auto ei ole enää älytön lintta noilla H&R:llä, edessä kolmosen kumit ja takana kakkoset, joten perus B4:set varmaankin toimis...mutta mutta?? Sain B8 sarjasta mielestäni kelpo tarjouksen ja erotukseksi jäi B4:siin n. 250€. Joten polttelee aika kovin, mutta pelkään että mukavuus menee samalla ja alustasta tulee kivijyrä. :roll:

Käyttö on 90% pikiteillä ja coupe on tarkoitus pitää itsellä vielä pitkään. Nuiden hintaeroon homma ei enää kaadu vaikka vähän kirpaiseekin!

Nyt vielä kokemuksi Sprinteistä ja vakioiden soveltuvuudesta H&R:iin kiitos! Pitäisi osata tehdä päätös lähiaikoina, mielummin nopeasti... :lol:
Jamo
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Jos tarkotus on auto pitää itsellä niin ehdottomasti osta ne sprintit. Alkaa se sylettään jos laitat vakio bilsteinit ja ei olekkaan hyvä. Ei se iskareilla muutu kivireeksi vaan jouset vaikuttaa tähän asiaan.
w212
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja onhan se silti madallettu, optimi toiminta-alue ei vakio iskareissa ole ihan kohdallaan kuitenkaan. Varsinkaan jos intoudut laittamaan ykkösen kumia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Sergey kirjoitti:ja onhan se silti madallettu, optimi toiminta-alue ei vakio iskareissa ole ihan kohdallaan kuitenkaan. Varsinkaan jos intoudut laittamaan ykkösen kumia.
Jep, näin juuri asiaa pähkäilinkin nuiden kumien/iskarien kannalta. Auto on harraste/käyttöpelinä, ja toistaiseksi kyllästyin "liikamataluuteen", mutta eihän sitä koskaan tiedä, ja nyt sitä on tosiaan vielä varaa pudottaa kumien avulla :wink: .

Joten.... Saitte ylipuhuttua ja nyt on B8 Sprintit tilattu! :lol:

Varmaan ensi viikolla pääsen asentamaan ja sen jälkeen vielä kulmien suuntaukseen... :wink:

Kiitos vielä vastauksista! Kommentteja kerron aikanaan kun saan vähän tuntumaa alustasta...UGH!
Jamo
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

B8:t kotona ja huomenna tarkoitus iskariremppa aloittaa jos saan vielä hankittua ylälimput, suojakumit ja pohj.kumit. Ylälimput n.3v takaperin vaihdettu ja nyt jo riekaleina...laatukamaa mätänetistä! :protest:

Ootteko mimmosia pohjaanlyöntikumeja käyttäneet näissä madalletuissa versioissa vai ollenkaan?

Nyt näyttäis siltä että tuossa omassani niitä ei ole ollenkaan!? Taitaa olla germaani kaveri jättänyt ne aikanaan pois kokonaan... :shock:
Jamo
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö bilsteinin mukana tullu? ittellä on otettu suunillee puolet pois noista:

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

No eipä tullut, ja sitä ihmettelin ittekin? Mites nuo etuisk. yläpään kakkarat...tarviketta vai alkuperäistä? Hintaero on huikea/kappale, 20-84€ haitariin asettuvat. Onko noissa koviakin laatueroja kun tarvikkeissa sanovat järestään että ei sport alustoihin? Itte oon ymmärtäny että ei ole kuin kahta mallia, eli tavallinen ja 4-matic?? KL olis edullisin, mutta tilailla pitäis.... :cry:
Jamo
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kaippa noilla kumeilla on se ja sama kenen tekeleet. Eihän ne muuta oo ku pohjaamista estämässä.

Sportline alustaisissa on 129 alkuiset kumit , jotka on siis lyhyemmät mitä noi sergeyn kuvassa olevat.

Saman asian ajaa leikata normaaleista vähäsen pois.
Avatar
Jamo
Viestit: 59
Liittynyt: 13.6.2006 9:47
Paikkakunta: South-Carelia

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Jep. Tänään tuli sitten ruuvattua Bilsteinit alle. Tarvikkeena sain eteen ylälimput ja suojakumisetti toppareineen, joita pätkäsin puolesta poikki...

Ensituntuma alustan käyttäytymiseen laittoi hymyn korviin! :D

Kuva
Jamo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”