Etupyörän laakeriko?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
ministeri
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2010 17:00

Etupyörän laakeriko?

Viesti Kirjoittaja ministeri »

vasempaan kääntäessä kuuluu aika voimakas jurina mut ku ajaa suoraan tai kääntää oikeaan jurina häviää. toinen oire on kun ajaa yli 80km/h niin auto muuttuu vähän levottomas.

Takapyörän laakerit on vaihettu 2 vuotta sitten.

vai voiko vika olla jossain muussa?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vahva epäily etupyörän laakerille. Helppo ja halpa vaihtaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Fenton kirjoitti:Vahva epäily etupyörän laakerille. Helppo ja halpa vaihtaa.
Jopa kiristysmahdollisuuskin olemassa otaksun>kunnes laitat sen uuden
kuluneen tilalle>tuo kiristys ei välttämättä kauan kestä kerran juriseepi niin kai sitte kaput/vaarallinenkin, toisaalta näkyy joskus kestävänkin>200D MENI 15 000 kun unohtu oitis vaihtaa "säädön"
jälkeen, silloin ei jurissu ,mut veteli> tuo etupyörän laakerin vaihto on minunkin mielestä terapeuttista sen sujuvuuden suhteen :) .>taakse hieman haasteelisempi.

Tuohon levottomuuteen(tuuliherkkyyteen) kallistuksenvakaajan puslat ja takapään nivelet,iskarit ym. saattaa kai mahdollisesti vaikuttaa rengasvalintojen jne.. lisäksi.
Ääni laakerille täältäkin noilla pohjatiedoilla!
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Köster kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Vahva epäily etupyörän laakerille. Helppo ja halpa vaihtaa.
Jopa kiristysmahdollisuuskin olemassa otaksun>kunnes laitat sen uuden
kuluneen tilalle>tuo kiristys ei välttämättä kauan kestä kerran juriseepi niin kai sitte kaput/vaarallinenkin, toisaalta näkyy joskus kestävänkin>200D MENI 15 000 kun unohtu oitis vaihtaa "säädön"
jälkeen, silloin ei jurissu ,mut veteli> tuo etupyörän laakerin vaihto on minunkin mielestä terapeuttista sen sujuvuuden suhteen :) .>taakse hieman haasteelisempi.

Tuohon levottomuuteen(tuuliherkkyyteen) kallistuksenvakaajan puslat ja takapään nivelet,iskarit ym. saattaa kai mahdollisesti vaikuttaa rengasvalintojen jne.. lisäksi.
Ääni laakerille täältäkin noilla pohjatiedoilla!
Oliskos kellään tietoo mikä/kuka on tuon KL-varaosan ECOLINE laakerin tekijä?
Motonetti myy FAG 30e pintaan ja tuo kl-tarjoo ecolinee 20e+tietty postit 12e= 32e vaan jos vaikkapa SKF tekijänä ei paha hintasekseen?

Vastaavasti mätänetti tarjoo tarvikkeena 17,90e jotain mitälie tuotetta?

Lueskelin hinnastoja tulevaisuutta ajatellen> (kiristin hiukan oik. etup. laakeria joka ei äännä vieläkään), mutta jos nyt ennen lomareissua vaihtelis varman päälle kuitenkin......jäi tuo kl-tekijä vaivaamaan vaikka alkuperäisiähän niiden myymien osien olen ymmärtänyt olevan?
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Köster kirjoitti:
Köster kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Vahva epäily etupyörän laakerille. Helppo ja halpa vaihtaa.
Jopa kiristysmahdollisuuskin olemassa otaksun>kunnes laitat sen uuden
kuluneen tilalle>tuo kiristys ei välttämättä kauan kestä kerran juriseepi niin kai sitte kaput/vaarallinenkin, toisaalta näkyy joskus kestävänkin>200D MENI 15 000 kun unohtu oitis vaihtaa "säädön"
jälkeen, silloin ei jurissu ,mut veteli> tuo etupyörän laakerin vaihto on minunkin mielestä terapeuttista sen sujuvuuden suhteen :) .>taakse hieman haasteelisempi.

Tuohon levottomuuteen(tuuliherkkyyteen) kallistuksenvakaajan puslat ja takapään nivelet,iskarit ym. saattaa kai mahdollisesti vaikuttaa rengasvalintojen jne.. lisäksi.
Ääni laakerille täältäkin noilla pohjatiedoilla!
Oliskos kellään tietoo mikä/kuka on tuon KL-varaosan ECOLINE laakerin tekijä?
Motonetti myy FAG 30e pintaan ja tuo kl-tarjoo ecolinee 20e+tietty postit 12e= 32e vaan jos vaikkapa SKF tekijänä ei paha hintasekseen?

Vastaavasti mätänetti tarjoo tarvikkeena 17,90e jotain mitälie tuotetta?

Lueskelin hinnastoja tulevaisuutta ajatellen> (kiristin hiukan oik. etup. laakeria joka ei äännä vieläkään), mutta jos nyt ennen lomareissua vaihtelis varman päälle kuitenkin......jäi tuo kl-tekijä vaivaamaan vaikka alkuperäisiähän niiden myymien osien olen ymmärtänyt olevan?
Mää voin tarkistaa paikallisen mätänetin valikoiman huomenissa jos muistan.

Tuo mätänetin isompihintanen FAG/MB on yleensä joko FAG taikka SKF. Halvemmat on sitten QH:ta, SNF:ää, muuta vastaavaa.
Ja vinkkinä, jos mänet mätänettiin ostamaan ni pyyä varaosamyyjää nätisti jos se viittis kattoa kyseisen halvemman/kalliimman tuotenumeron kaik eri valmistajat mitä on hyllyssä ja tuua näytille ni valkkaat niistä ite parhaimman. Yleensä jos hyllyssä on varsinkin halvempaa useampia kappaleita niin siellä on useampaa valmistajaa sekasin. Näistä löytää niitä helmiäkin välillä. Esimerkiksi alustan osissa on hyvinkin paljon tarvikkeen hinnalla MOOGia seassa, toisinaan jopa TRW:tä ja vastaavia. Jarruosissa saattaa hyvinkin olla tarvikkeen hinnalla Brembon/Zimmermannin levyjä ja Brembon/Ferodon paloja.

QH:sta voin sanoa sen verti että ainaskin hihnankiristimet QH:n laatikossa ovatten täysin samasta tehtaasta ja samoilla merkinnöillä kuin Bilsteinitkin eli kanadassa pääsääntöisesti tehty. Myös useammassa QH:n kytkinpaketissa on ollut Exedyn levyä, Exedyn asetelmaa ja Koyon painelaakeria. Noilla perusteilla en ainakaan QH:ta väittäis kovin huonoksi ainakaan joissain osissa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliskos kellään tietoo mikä/kuka on tuon KL-varaosan ECOLINE laakerin tekijä?
FAG oli ainakin viime viikolla pari sarjaa kun asentelin.
Hupaista muuten, KL Ecoline hihnankiristin johonkin bensamersuun oli alkuperäisosa josta viilattu varaosanumero pois.
Niitähän on ollut ennenkin mutta että Ecoline-osana.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Kiitän tiedosta ja olempa aktiivisempi tuossa "helmien" keräys pyynnössä
jahka motonettiin piipahan "uistimia" eukolta sallaa ostamaan :D !

On kyseinen liike aika vieressä, joten hyvin arvokasta oli tieto minulle tässä tapauksessa ja totta puhuakseni mulla on palvelu pelannut pääosin hyvin.>naamakin lie jo tutuksi havaittu?

Henkilöissä tiskin takana olen havainnut eroja varsinkin asennepuolella?, mutta on kuitenkin toimitettu tavaraa tiskiin enempi ja vähempi noituen ,kun varaosanumeroita kouraan lykänny :wink:



Tuohan on vaihtotyön suhteen terapeuttisen helppo homma, SKF on minun kohdalla menny ainakin 250 000km?> nykykulkineessa 500 000km joten ehkäpä 2 tai kolmatta vaihellaan? edellisellä omistajalla ei merkintää vaihosta vaikka tarkka on ollutkin kirjaustöissä näköjään...

Jokatapauksessa, kiitos vinkistä ja tuosta nimittelystä ei kannata sen kummemmin välittää.....ehkäpä halvalla ei vaan aina parasta saa jne...
siellä muuten on ihan hyvä kalastusväline puoli, ainakin minulla toinen tekosyy piipahtaa :wink: .
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

dealer kirjoitti:
Oliskos kellään tietoo mikä/kuka on tuon KL-varaosan ECOLINE laakerin tekijä?
FAG oli ainakin viime viikolla pari sarjaa kun asentelin.
Hupaista muuten, KL Ecoline hihnankiristin johonkin bensamersuun oli alkuperäisosa josta viilattu varaosanumero pois.
Niitähän on ollut ennenkin mutta että Ecoline-osana.
No tuo minuakin hämäsi nootta mikä ego ja missä :D .

No nyt saa näillä tiedoilla motonetti rahansa, kun vierestä saa heti ja FAG tai SKF olis tarkoitus kaivaa sieltä hyllyjen kätköistä.

Olishan tuo skottia ja epäisänmaallista mennä merta edemmäs ja peräti virosta samaa kamaa koukata :idea: ?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Pitäisi varmaan itselläkin kilauttaa Korviketoriin ja kysäistä, mitä niillä siellä on ja millä hinnalla. Oikeanpuolen laakerissa on välystä, vaikka sitä männä keväänä pikkuisen säädettiin. Lopun alkua... Vasen taisi vaihtua toissa vuonna.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Roisto kirjoitti:Moro,

Pitäisi varmaan itselläkin kilauttaa Korviketoriin ja kysäistä, mitä niillä siellä on ja millä hinnalla. Oikeanpuolen laakerissa on välystä, vaikka sitä männä keväänä pikkuisen säädettiin. Lopun alkua... Vasen taisi vaihtua toissa vuonna.

t.
Risto
Juu, heittäs vaan suosiolla samalla rytinällä kaikki palikat, levyt,palat,laakerit jne. molemmille puolille, niin saishan varmaan tovin körötellä ja hintakin kohtuullinen verrattuna 2012 mallisiin vastaaviin.....toisaalta mitäs sitä sitten rassais jos kaikki kerralla kuntoon ahnehtii :) ?

Katotaan nyt kuitenkin nuukana poikana josko vasenkin rupeaa löystymään.....ennen ku nyt uusimaan uudenkarheeta aletaan?
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Köster kirjoitti:Kiitän tiedosta ja olempa aktiivisempi tuossa "helmien" keräys pyynnössä
jahka motonettiin piipahan "uistimia" eukolta sallaa ostamaan :D !

On kyseinen liike aika vieressä, joten hyvin arvokasta oli tieto minulle tässä tapauksessa ja totta puhuakseni mulla on palvelu pelannut pääosin hyvin.>naamakin lie jo tutuksi havaittu?

Henkilöissä tiskin takana olen havainnut eroja varsinkin asennepuolella?, mutta on kuitenkin toimitettu tavaraa tiskiin enempi ja vähempi noituen ,kun varaosanumeroita kouraan lykänny :wink:



Tuohan on vaihtotyön suhteen terapeuttisen helppo homma, SKF on minun kohdalla menny ainakin 250 000km?> nykykulkineessa 500 000km joten ehkäpä 2 tai kolmatta vaihellaan? edellisellä omistajalla ei merkintää vaihosta vaikka tarkka on ollutkin kirjaustöissä näköjään...

Jokatapauksessa, kiitos vinkistä ja tuosta nimittelystä ei kannata sen kummemmin välittää.....ehkäpä halvalla ei vaan aina parasta saa jne...
siellä muuten on ihan hyvä kalastusväline puoli, ainakin minulla toinen tekosyy piipahtaa :wink: .
Oisko jopa ihan Lahden mätänetti? Jos on ni pyytele Peteä sieltä tiskiltä ja ilmase asias, mä ihan mielelläni laatuautojen harrastajille kaivan niitä helmiä sieltä kyselemättäkin jos ollaan mukavia tiskin molemmin puolin :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Wolfie kirjoitti:
Köster kirjoitti:Kiitän tiedosta ja olempa aktiivisempi tuossa "helmien" keräys pyynnössä
jahka motonettiin piipahan "uistimia" eukolta sallaa ostamaan :D !

On kyseinen liike aika vieressä, joten hyvin arvokasta oli tieto minulle tässä tapauksessa ja totta puhuakseni mulla on palvelu pelannut pääosin hyvin.>naamakin lie jo tutuksi havaittu?

Henkilöissä tiskin takana olen havainnut eroja varsinkin asennepuolella?, mutta on kuitenkin toimitettu tavaraa tiskiin enempi ja vähempi noituen ,kun varaosanumeroita kouraan lykänny :wink:


Oisko jopa ihan Lahden mätänetti? Jos on ni pyytele Peteä sieltä tiskiltä ja ilmase asias, mä ihan mielelläni laatuautojen harrastajille kaivan niitä helmiä sieltä kyselemättäkin jos ollaan mukavia tiskin molemmin puolin :lol:
Kiitän ja kumarran,kunnioitettava tarjous :) !

Vaikutan tosin espoossa ja taitaa vantaa ja helsinkikin olla aika kivenheiton päässä liikkeitä ajatellen.

Lahdessakin piipahdan silloin tällöin, joskus jopa meseä laitattamassa....
Juu, herrasmiehethän ne vaan lintalla lipuu kohti taivaan rantaa.....osia hakemaan :D .
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Dodiin. Tarkistettuna meidän saldot. Eli
21-3021 FAG/MB numerolla löytyi 1kpl Febi-Bilstein laatikoita.
21-1114 halvempi numerolla löytyi 2kpl laakereita joista toinen Powerdrive ja toinen täysin merkitön.

Näillä tiedoilla meidän Chicagon valikoimasta nappaisin tuon kalliimman. Ei ollu helmiä tarvikkeissa tälläkertaa :(

PK-seudun liikkeissä varmasti eri tarina, heillä pitäisi kumpaakin olla isompia määriä joka lafkassa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Wolfie kirjoitti:Dodiin. Tarkistettuna meidän saldot. Eli
21-3021 FAG/MB numerolla löytyi 1kpl Febi-Bilstein laatikoita.
21-1114 halvempi numerolla löytyi 2kpl laakereita joista toinen Powerdrive ja toinen täysin merkitön.

Näillä tiedoilla meidän Chicagon valikoimasta nappaisin tuon kalliimman. Ei ollu helmiä tarvikkeissa tälläkertaa :(

PK-seudun liikkeissä varmasti eri tarina, heillä pitäisi kumpaakin olla isompia määriä joka lafkassa.
Juu espoo 2,helsinki 4 ja vantaa 6kpl tuota kalliimpata>halvempaa espoo 0,vantaa 4, ja helsinki 2 ilmoittaa kotikone, loput onkin sitten kiinni siitä onko myyjällä minkälainen päivä menossa sen valkkauksen suhteen..... :wink:, yritän toki tutuilla naamoilla ratkaista ongelman...

Ps. pyörii tuo edelleen ja 1000km "kirityksen" jälkeen äänetön/välyksetönkin vielä toistaiseksi. Lopunalkuahan silti nuo kiristelyt meinaa... mutta kiitosta vaan hyvästä palvelusta !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”