kiihdyttäessä perä nitkahtaa sivulle
kiihdyttäessä perä nitkahtaa sivulle
Mikäs lavettin on tullut kun kaasu pohjassa automaatin vaihtaessa ykköseltä kakkoselle perä nitkahtaa sivusuunnassa jotta oikein ahterissa tuntee. Onko takakelkan häränsilmät tulleet tiensä päähän vai mikä? mikään ei kolise eikä pauku. Ilmenee vain kovassa kiihdytyksessä (200D:llä tätä ei voi tapahtua ) Vähän paha yksin tutkia kun väljää ei ole mutta kuitenkin niiaa, pitäs päästä näkemään auton alle kun kiihdyttää !
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
täytyypä tutkia häränsimmut tarkemmin. Jospa montulla näkisi jotain kun pääsee alta päin tiiraamaan. Pultit on kiinni kun justiinsa kesärenkaat vaihdoin ja veren maku suussa kiskoin pultteja hartiamomenttiin aidolla mercedes benz rengasavaimella jossa on vääntövartta aika nihkeästi kynäniskalle...
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
Kyllä tämä pitää valitettavasti poissulkea, ei tuossa nyt niiiin paljon voimaa ole että uudet kesärenkaat kuivalla asfaltilla tyhjää lyö...Wike kirjoitti:Ettei vaan olisi kyseessä suuri teho. 1 -> 2 niin renkaat lyö tyhjää ja perä nitkahtaa sivulle renkaiden hakiessa pitoa
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Sori OT: Tuntuu sillä orggisavaimellakin piukalle saavan Talvirenkaat olin saanut sen avulla (kahden pultin osalta, käsimomentilla) niin piukkaan, että vääntelin pyöreäksi eilen niin omat kuin naapurinkin työkalut, pulteista nyt puhumattakaan. Viimeinen "Kaikki tai ei mitään" yritys, eli tiukka ja varovainen vääntö ristikkoavaimella ja pienellä jatkoputkella tuotti tulosta. Hm. Kaveri on aina sanonu mulle, että laitan liian tiukalle. Ehkä se on nyt uskottava. Tosin kämmäysprosentti oli vain 2/20, eli 10 %juha kirjoitti:Pultit on kiinni kun justiinsa kesärenkaat vaihdoin ja veren maku suussa kiskoin pultteja hartiamomenttiin aidolla mercedes benz rengasavaimella jossa on vääntövartta aika nihkeästi kynäniskalle...
Kun käytät tervaa pulttien kierteissä niin saat seuraavan kerran auki hymyilemällä eikä irvistelemällä.Vilenin Herttua kirjoitti:Sori OT: Tuntuu sillä orggisavaimellakin piukalle saavan Talvirenkaat olin saanut sen avulla (kahden pultin osalta, käsimomentilla) niin piukkaan, että vääntelin pyöreäksi eilen niin omat kuin naapurinkin työkalut, pulteista nyt puhumattakaan. Viimeinen "Kaikki tai ei mitään" yritys, eli tiukka ja varovainen vääntö ristikkoavaimella ja pienellä jatkoputkella tuotti tulosta. Hm. Kaveri on aina sanonu mulle, että laitan liian tiukalle. Ehkä se on nyt uskottava. Tosin kämmäysprosentti oli vain 2/20, eli 10 %juha kirjoitti:Pultit on kiinni kun justiinsa kesärenkaat vaihdoin ja veren maku suussa kiskoin pultteja hartiamomenttiin aidolla mercedes benz rengasavaimella jossa on vääntövartta aika nihkeästi kynäniskalle...
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Mielenkiintoinen niksi, enpä ole moisesta kuullutkaan. Pakkomielteeni on suihkia CRC:tä joka paikkaan joka puretaan ja kootaan (pultinreikiin ennen kiinni laittoa syksyllä) mutta se nyt ei ainakaan tuntunut auttavan. Mitäs jos rasvaisi avaimen vaseliinilla, se luistaisi kädessä eikä tulisi vedettyä niin piukallemjo33400 kirjoitti: Kun käytät tervaa pulttien kierteissä niin saat seuraavan kerran auki hymyilemällä eikä irvistelemällä.
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
minkälainen homma tuo häränsilmien vaihto on? Onnistuuko tallinlattialla vai tarvitseeko montun? Jos montulla vaihtaa tartteeko apurunkoa tunkata / kannatella? Välys on selkeesti silmin havaittavissa kun auton alta mulkoilee, hengenvaarallinen mutkatiekäyttäytyminen kovemmassa vauhdissa varmaan johtuupi tuosta...
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Viime kesän moporeissu
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tarkoitetaanko tässä yhteydessä häränsilmillä:
- perämurikan takakannatinheloja
- taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä....
- perämurikan takakannatinheloja
- taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mie vastaan että kohta b) taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä.Lucky-Dog kirjoitti:Tarkoitetaanko tässä yhteydessä häränsilmillä:
- perämurikan takakannatinheloja
- taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä....
Onnistuu vaihto kun tunkkaa auton pukeille ja avaa kaikki neljä puslien pulttia samalla tunkilla perän alta tukien.
Sitten varovasti perää alas, jotta saadaan tarpeeksi tilaa hommiin.
Vetopultti-viritys on meleko ehoton tässäkin kohti.
Sillä mennee myös uusi paikalleen.
Voi olla että kardaanin joutuu irrottamaan takapäästä, en oo varma.
Ite vaihoin samalla rättinivelen, niin kardaani oli irti tätä tehdessä.
Saattaa se pakarinpirulainenkin tulla tielle.
Pro HVM
Riittää kun löysää apurungon etummaiset pultit auki. Ite olen tehnyt niin että irrottanut etummaiset pultit. Sitten kammennut apurunkoa etureunasta alas. Ja pönkännyt puuhaloilla apurungon etupäästä niin alas kuin saa...
Sitten vaan hallitunkilla ja sopivalla holkilla painaa rungon kiinnityskumin ulos kolostaan. Joskus ovat kyllä olleet niin tiukassa että metallinen ulkokehä on pitänyt vasaralla ja meisselillä rikkoa koloonsa ja ottaa palasina pois.
Uusi menee öljyn kanssa helposti paikoilleen. Puuhalot pois apurungon ja korin välistä. Sitten tunkilla nostaa apurunkoa kohilleen ja kumi painuu kuin itsestään paikoilleen. Taas voi halitunkilla avittaa sitä kumit koloonsa painumista.
Sitten vain apurungon kiinnityspultit paikoilleen. Ja HUOM Sen pultin alle tuleva iso prikka kuuluu laittaa oikein päin se on toiselta puolelta pinnoitettu kumilla. Se kuuluu tulla apurunkoa vasten. Jos sen laittaa väärinpäin niin takaa kuuluu inottavaa kolinaa esim sorateillä ja mukulakivillä.
Omassa ex-farkussa oli edellinen kumien vaihtaja laittanu nämä prikat väärinpäin... Aikansa sitä ihmeteltiin ennenkuin huomattiin että mistä v"%sta kuuluu sellainen terävä kolina.
Sitten vaan hallitunkilla ja sopivalla holkilla painaa rungon kiinnityskumin ulos kolostaan. Joskus ovat kyllä olleet niin tiukassa että metallinen ulkokehä on pitänyt vasaralla ja meisselillä rikkoa koloonsa ja ottaa palasina pois.
Uusi menee öljyn kanssa helposti paikoilleen. Puuhalot pois apurungon ja korin välistä. Sitten tunkilla nostaa apurunkoa kohilleen ja kumi painuu kuin itsestään paikoilleen. Taas voi halitunkilla avittaa sitä kumit koloonsa painumista.
Sitten vain apurungon kiinnityspultit paikoilleen. Ja HUOM Sen pultin alle tuleva iso prikka kuuluu laittaa oikein päin se on toiselta puolelta pinnoitettu kumilla. Se kuuluu tulla apurunkoa vasten. Jos sen laittaa väärinpäin niin takaa kuuluu inottavaa kolinaa esim sorateillä ja mukulakivillä.
Omassa ex-farkussa oli edellinen kumien vaihtaja laittanu nämä prikat väärinpäin... Aikansa sitä ihmeteltiin ennenkuin huomattiin että mistä v"%sta kuuluu sellainen terävä kolina.
Vielä ku laittaa kummatki puolet kiinni vasta ku kummatki kumit on vaihettu ni sujuu pikkasen helpommin.Mika.T kirjoitti:Riittää kun löysää apurungon etummaiset pultit auki. Ite olen tehnyt niin että irrottanut etummaiset pultit. Sitten kammennut apurunkoa etureunasta alas. Ja pönkännyt puuhaloilla apurungon etupäästä niin alas kuin saa...
Sitten vaan hallitunkilla ja sopivalla holkilla painaa rungon kiinnityskumin ulos kolostaan. Joskus ovat kyllä olleet niin tiukassa että metallinen ulkokehä on pitänyt vasaralla ja meisselillä rikkoa koloonsa ja ottaa palasina pois.
Uusi menee öljyn kanssa helposti paikoilleen. Puuhalot pois apurungon ja korin välistä. Sitten tunkilla nostaa apurunkoa kohilleen ja kumi painuu kuin itsestään paikoilleen. Taas voi halitunkilla avittaa sitä kumit koloonsa painumista.
Sitten vain apurungon kiinnityspultit paikoilleen. Ja HUOM Sen pultin alle tuleva iso prikka kuuluu laittaa oikein päin se on toiselta puolelta pinnoitettu kumilla. Se kuuluu tulla apurunkoa vasten. Jos sen laittaa väärinpäin niin takaa kuuluu inottavaa kolinaa esim sorateillä ja mukulakivillä.
Omassa ex-farkussa oli edellinen kumien vaihtaja laittanu nämä prikat väärinpäin... Aikansa sitä ihmeteltiin ennenkuin huomattiin että mistä v"%sta kuuluu sellainen terävä kolina.
Mulla meni noi 3 tuntia taukoineen ja työkaluina oli 2x hallitunkki 19mm hylsy, 2 jatkovartta, toiseen pitkä varsi jolla sai voimee enempi, kuumailma puhallin millä sai hyvin lämmitettyä kumeja alapuolelta ku pultit oli poissa edestä.
Pikkasen meinas ahdistaa ku hylsy tuppas pyöristämään pulttien kannat, mutta sopivan pituisella jatkola ja tunkilla sai sen työnnettyä riittävästi kiinni eikä enää muljahtanu, sitte vaan riittävästi kalulaa sopivaan kohtaa ja se puslan kohta on riittävän iso että se mahtuu pois sieltä ja uus tilalle, jos toisenpuolen laittaa kiinni asti ni toisella puolen tulee ahtaampaa just se 4mm jonka se tarvitti että tuli nätisti pois.
Mutta ny nekin on vaihettu eikä perä vippase sivuille yhtäkkiä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.