tasonsäätö, mitä tilalle?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

tasonsäätö, mitä tilalle?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minkä iskarit ja jouset käy tasonsäätöiskareiden tilalle? kyseessä farkku 124.

ei, vakio ei ole enään mahdollista palauttaa. jos olisi, en asiaa kysyisi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko menny kaikki tasonsäädön osat kerrasta rikki :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

En tiedä kun ei niitä ole olemassakaan. Sedanin iskarit laitettu ja nehän on pohjassa kun ovat liian pitkät ja autossa on nyt joustoa 0cm eli jäykkä taka akseli kuin traktorissa
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sergey kirjoitti:En tiedä kun ei niitä ole olemassakaan. Sedanin iskarit laitettu ja nehän on pohjassa kun ovat liian pitkät ja autossa on nyt joustoa 0cm eli jäykkä taka akseli kuin traktorissa
jaa,a siihen tarttis varmaanki kattella jostakin jotkut kuorma jouset mikkä sopis siihen ja nostas perän sopivalle korkeuelle, sitten vasta sovittelis siihen iskareita :roll:
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Tässä oli joku aika sitten topikki kuvineen, missä sedanin iskarit laitetiin sopimaan farkuun. Tarvitaan korokepala...

En vaan osaa löytää sitä :oops:
AKN
Viestit: 44
Liittynyt: 09.3.2008 17:09
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja AKN »

lyhentää iskaria ja sorvata jyrryyttää uudet jengat passeliiin kohtaan, passeleilla jousilla kahtelee tosin eka perän järkevään korkeuteen? periaatteessa... :roll:

vai oliko joku muistaakseni onnistuneesti naittanut jotain transporterin tolppia taakse??
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eipä sitä iskaria voi lyhentää kun se runko on pidempi kuin se kolo. transportterin etuiskareista minäki olen kuullut. T3?

ainoa konsti mersun iskareita käyttäes on hitsata uusiksi se tunneli mut eipä ole taitoja siihen saatika mielenkiintoa kun ei oo oma auto.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Tuli etsittyä noita vakiopaikalle sopivia iskareita s124 ilmajousiprojektiin, mutta en löytynyt tarpeeksi pitkäiskuisia siihen käyttöön.

Normi jousien kanssa vois toimia: t3 ja t4 portteri etu, hiace etu (82-89) myös 123 sedanissa tais olla mitat lähelle oikeeta,mutta alapään kiinnitys hieman erilainen?. Muistaakseni kaikki noista vaihtoehdoista olisi saanut helposti vakiopaikalle.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
pasi j
Viestit: 123
Liittynyt: 24.12.2007 8:06
Paikkakunta: outokumpu

Viesti Kirjoittaja pasi j »

123 farkkuun kävi Lt volkkarin etuset melkein heittämällä kannattaa kokeilla :wink:
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

v6sa kirjoitti:Tässä oli joku aika sitten topikki kuvineen, missä sedanin iskarit laitetiin sopimaan farkuun. Tarvitaan korokepala...

En vaan osaa löytää sitä :oops:
Vieläkö ajelet valkoisella farkulla?
Jalasjärvellä kuvasit pohjoisen kaiman. :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

myös 123 sedanissa tais olla mitat lähelle oikeeta,mutta alapään kiinnitys hieman erilainen
Tosiaan niissä on tappi keskellä ja kahdella ruuvilla alhaalta päin kiinni, kait sen poiskin saisi... Vielä kun se teräsjousi, riittääkö vakio tai kuormajousi?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

S211 takaiskari.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vielä kun se teräsjousi, riittääkö vakio tai kuormajousi?
Jos on kahden hengen paku jolla pääasiassa ajellaan yksin ilman kuormaa niin luulisin jäykimmän 124 takajousen riittävän, lastin kanssa ei omista jousista hyvää löydy.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mites joku jäykkä s203 jousi taikka vahvistettu w211 takajousi.
rikup
Viestit: 9
Liittynyt: 18.3.2013 8:15
Paikkakunta: Lapua

Kiinnostaisi kokeilla jotain muuta iskaria kuin kolmensadan

Viesti Kirjoittaja rikup »

Köyhän kannattaa ajaa Mersulla mutta on aika suolainen hinta noilla takaiskareilla.

Voisin kokeilla jotain iskaria ilman tasonsäätöä...

mikähän sinne nyt varmasti mahtuisi?
rikup
Viestit: 9
Liittynyt: 18.3.2013 8:15
Paikkakunta: Lapua

jatkoa...

Viesti Kirjoittaja rikup »

124 250 T D -95 farkkuun tulis
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Portterin iskarit tosiaan meni sinne. Alkuperäisillä kuormajousilla tuli kyllä saatanan vetelä ja paska ajettava. mutta kelpaa kaverille ja katsastusmiehelle. Jouset siis pitää ottaa jostaki muualta kuin W124 mallistosta jos haluaa hyvän.

tän näköset, olikoha siis vuosimallit 1990-2004:
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
rikup
Viestit: 9
Liittynyt: 18.3.2013 8:15
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja rikup »

Kiitos...pitänee kokeilla:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”