Aurauksien säätö?
Aurauksien säätö?
tarttiskos aurauskulmat säätää jousien vaihdon jälkeen?
Ei kiemurtele,mutta ei viittis renkaita syöttää vit..ks.
Ajomukavuus,ryhti parani huomattavsti jousien vaihdolla!
Ei makaa tontissa,etenkin takapää nousi reilusti vahvistetulla jousella.Teiden kunnossapito melkein olematonta,joten joustoa kysytään.
Ei kiemurtele,mutta ei viittis renkaita syöttää vit..ks.
Ajomukavuus,ryhti parani huomattavsti jousien vaihdolla!
Ei makaa tontissa,etenkin takapää nousi reilusti vahvistetulla jousella.Teiden kunnossapito melkein olematonta,joten joustoa kysytään.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Tässäkin on kaksi koulukuntaa,toiset väittää että ei,ja mä sit taas joo....omat kokemukset on 124 lankusta joka muutti kulmia aika hyvin vaikka ei sileen "ajossa"tuntunutkaan,mutta tarkastus vianorilla 35€ niin ei siitä kauvas putoa jos pielessä maksaa toki lisää mutta saapahan mielen rauhan ja säästyy kumit
Koulukuntia voi olla vaikka kymmenen mutta tuollaisten muutosten jälkeen ehdottomasti tarkastukseen, ihan niin kuin pumba sanoi. Tuo 35€ on pieni summa mielenrauhasta ja mahdollinen 45€ säätö tuohon päälle taas pieni hinta uusiin renkaisiin verrattunapumba kirjoitti:Tässäkin on kaksi koulukuntaa,toiset väittää että ei,ja mä sit taas joo
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kiitos tiedoista!
Jonkin verran on muuttunut..hidastustöyssyissä kuskinpuolen etukiekka rouhaasee sisälokariin kiinni.
Muutama vuosi sitten ihmeteltiin joukolla mistä moinen johtuu,syyksi selvisi(en tiä oikeata nimeä)etu/takasuunnassa pyörää siirtävä säätö(ei moottori!),kertokaa pliiz mikä säädön nimi.Muistaakseni oli kolmion muotoinen säätölevy jota pultilla tiukattiin.
Ei liene canter,etc...
Ei vaikuttanut silloin eikä nytkään ajamiseen,ei luikertele mihinkään,mutta sattuu lompakon kohtaan aja töyssyjen yli.
Sisälokareihin kului aikanaan reiät kiinnioton vuoksi.
Joensuun Vianorilla oli mies hommissa joka ties mitä tehdä!Muut arvaili iskarin menoa,jousitusta tai vilkasta mielikuvitusta...
Dealer ainakin tietänee mikä säätö kymysyksessä?Perhana kun välimatkaa dealerin pajalle on liiiikaaa..toisin totaaliseen kunnostukseen.
Häätyy tyytyä hyviin neuvoihin.
Jonkin verran on muuttunut..hidastustöyssyissä kuskinpuolen etukiekka rouhaasee sisälokariin kiinni.
Muutama vuosi sitten ihmeteltiin joukolla mistä moinen johtuu,syyksi selvisi(en tiä oikeata nimeä)etu/takasuunnassa pyörää siirtävä säätö(ei moottori!),kertokaa pliiz mikä säädön nimi.Muistaakseni oli kolmion muotoinen säätölevy jota pultilla tiukattiin.
Ei liene canter,etc...
Ei vaikuttanut silloin eikä nytkään ajamiseen,ei luikertele mihinkään,mutta sattuu lompakon kohtaan aja töyssyjen yli.
Sisälokareihin kului aikanaan reiät kiinnioton vuoksi.
Joensuun Vianorilla oli mies hommissa joka ties mitä tehdä!Muut arvaili iskarin menoa,jousitusta tai vilkasta mielikuvitusta...
Dealer ainakin tietänee mikä säätö kymysyksessä?Perhana kun välimatkaa dealerin pajalle on liiiikaaa..toisin totaaliseen kunnostukseen.
Häätyy tyytyä hyviin neuvoihin.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Lainaanpa topikkia, kun asiaan liittyy kuitenkin.
S124:ssä huomasin talvirenkuloita vaihtaessa että taitaa edessä harittaa kun oli sisäreunat kulahtanu oikeastaan jo pilalle.
Säädin sitten summamutikassa oikealta puolelta ehkäpä puoli kierrosta ja vasemmalta öö.. puolitoista kierrosta.
Ja siksi että reilusti vasemmalle kääntäessä tuntui kun rengas harraisi vastaan narskumalla, josta päättelin sen olevan enemmän pielessä.
Selvää on että suuntaukseen tuo on vietävä, mutta kysymykseen:
Kuinka paljon raidetangon kierros vaikuttaa auraukseen?
Tällä ajan takaa sitä vaan jos pääsin edes harittamisesta aurauksen puolelle vai jos se vaan pieneni.
Mittailin nuppien väliä ja se kasvoi pari milliä oikealta ja viitisen milliä oikealta.
Toki rullamitalla vaan.
S124:ssä huomasin talvirenkuloita vaihtaessa että taitaa edessä harittaa kun oli sisäreunat kulahtanu oikeastaan jo pilalle.
Säädin sitten summamutikassa oikealta puolelta ehkäpä puoli kierrosta ja vasemmalta öö.. puolitoista kierrosta.
Ja siksi että reilusti vasemmalle kääntäessä tuntui kun rengas harraisi vastaan narskumalla, josta päättelin sen olevan enemmän pielessä.
Selvää on että suuntaukseen tuo on vietävä, mutta kysymykseen:
Kuinka paljon raidetangon kierros vaikuttaa auraukseen?
Tällä ajan takaa sitä vaan jos pääsin edes harittamisesta aurauksen puolelle vai jos se vaan pieneni.
Mittailin nuppien väliä ja se kasvoi pari milliä oikealta ja viitisen milliä oikealta.
Toki rullamitalla vaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Oisko nuppi ehkä 14x1,5 jenkalla, eli puolentoista nousulla, samoin sisäpää. Sillon tulis kierrokselle 3mm raidetangolla, renkaassa karkeesti tuplat eli kuusi milliä?
Edelleenkään mää en tykkää näistä milleistä tässä kohen, suurpiirteistä ja arvailujen varassa. Asteet ja minuutit on eksaktit kun ne oikeilla vehkeillä mitataan.
Edelleenkään mää en tykkää näistä milleistä tässä kohen, suurpiirteistä ja arvailujen varassa. Asteet ja minuutit on eksaktit kun ne oikeilla vehkeillä mitataan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Joo lähtökohdan väitettyä haritustahan ei ole mitattu millään laitteella, ei sekstantilla eikä muillakaan aika-avaruuslaitteilla.
Tässä mittalaitteena oli tuo mainittu rullamitta, joka ei tosiaankaan ole oikea.
Tuon Easyn laskennan mukaan taitaa nyt olla jo aurauksen puolella ainakin, ehkä jopa liikaakin. Riippuen nyt siitä lähtötilanteesta.
Tavoitteena olikin renkaiden kulumisen hidastaminen kunnes alusta on muuten kelvollinen 4-pyörä suuntausta varten.
Tässä mittalaitteena oli tuo mainittu rullamitta, joka ei tosiaankaan ole oikea.
Tuon Easyn laskennan mukaan taitaa nyt olla jo aurauksen puolella ainakin, ehkä jopa liikaakin. Riippuen nyt siitä lähtötilanteesta.
Tavoitteena olikin renkaiden kulumisen hidastaminen kunnes alusta on muuten kelvollinen 4-pyörä suuntausta varten.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Toveri on periaattessa oikeassa. Mutta kun käytänössä sinulla on aikaa raidepään vaihtoon & kulmien säätöön 1/2 h niin minkäs teet.Easy Rider kirjoitti:
Edelleenkään mää en tykkää näistä milleistä tässä kohen, suurpiirteistä ja arvailujen varassa. Asteet ja minuutit on eksaktit kun ne oikeilla vehkeillä mitataan.
Mitalla auraukset kohdalleen ja koeajo onko ruori suorassa?
Jos ei ole ja kun alat asiaa korjaamaan alkaa aikataulu hiljalleen kusemaan.
Krh-tulenjohtajana, voidaan säätää vaikka pi..lla. Jos naisella on kilometrin mittaiset jalat ja se niitä metrin levittää niin mikä sillä on jalkojen välissä.?
Viimeksi muokannut Cool Hand Saku, 19.4.2014 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sillä on jalkojen välissä kulma joka on noin 0.057295781.... astettaCool Hand Saku kirjoitti:Toveri on periaattessa oikeassa. Mutta kun käytänössä sinulla on aikaa raidepään vaihtoon & kulmien säätöön 1/2 h niin minkäs teet.Easy Rider kirjoitti:
Edelleenkään mää en tykkää näistä milleistä tässä kohen, suurpiirteistä ja arvailujen varassa. Asteet ja minuutit on eksaktit kun ne oikeilla vehkeillä mitataan.
Mitalla auraukset kohdalleen ja koeajo onko ruori suorassa?
Jos ei ole ja kun alat asiaa korjaamaan alkaa aikataulu hiljalleen kusemaan.
Krh-tulenjohtajana, voidaan säätää vaikka pi..lla. Jos naisella on kilometrin mittaiset jalat ja se niitä metrin levittää niin mikä sillä on jalkojen välissä.?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
No on se ehkä inan auki
Pimpp. ei kuienkaan ollut mielessä vaan:
Tykistön piiru
Tykistön tulenjohtoa varten kehitetty kulmamitta. Tämän piirun määrittely on "sellaisen tasakylkisen kolmion huippukulma, jonka kanta on 1 metri ja kyljet 1 kilometri". Määritelmää näkee myös muodossa "yhtä piirua vastaava ympyrän kaaren pituus on tuhannesosa ympyrän säteestä". Näin määritetty piiru on yhtä suuri kuin milliradiaani. Määritelmän mukaisesti täysympyrä on 2 π eli noin 6283 piirua.
Käytännössä on luku pyöristetty johonkin sopivaan tasalukuun.
Pimpp. ei kuienkaan ollut mielessä vaan:
Tykistön piiru
Tykistön tulenjohtoa varten kehitetty kulmamitta. Tämän piirun määrittely on "sellaisen tasakylkisen kolmion huippukulma, jonka kanta on 1 metri ja kyljet 1 kilometri". Määritelmää näkee myös muodossa "yhtä piirua vastaava ympyrän kaaren pituus on tuhannesosa ympyrän säteestä". Näin määritetty piiru on yhtä suuri kuin milliradiaani. Määritelmän mukaisesti täysympyrä on 2 π eli noin 6283 piirua.
Käytännössä on luku pyöristetty johonkin sopivaan tasalukuun.
Joo jatketaanpa vielä. Itsellä on w124, auto puoltaa ojan puolelle. Voiko näitä pystykulmia eturenkkaista säätää W124:ssa. Kulman nimeä en tiedä oisko camber tai caster. Auraukset on säädetty Vianorilla, ne on kohillaan. elo voiko näitä muita kulmia säätää että oikealle puoltaminen vähenee?
-H
-H
paha saa palkkansa, mutta hyvä joutuu puille paljaille.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala