hydrauliset takajouset

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Tervehdys kaikille.

Itsellänikin olisi muutama kysymys liittyen tuohon takapään hytikka puoleen siis nyt on kuukunan munat vaihdettu ja siinä samalla molemmat paineputket (murkuloista säätimelle) poikki :o
Putkien sisällä on lähes putken sisähalkaisijan paksuinen rautalanka?
Viikon kyssäri mitä virkaa ja voiko korvata tavallisella jarruputkella vaiko uusien ostoon? :idea:
Kyseessä -89 300TE 4Matic
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

BJV-8 kirjoitti:Itsellänikin olisi muutama kysymys liittyen tuohon takapään hytikka puoleen siis nyt on kuukunan munat vaihdettu ja siinä samalla molemmat paineputket (murkuloista säätimelle) poikki :o
Putkien sisällä on lähes putken sisähalkaisijan paksuinen rautalanka?
Viikon kyssäri mitä virkaa ja voiko korvata tavallisella jarruputkella vaiko uusien ostoon?
Voi korvata tavallisella jarruputkella. Tuo lanka on värinänvaimennukseen eli tavallisella putkella ehkä ääntää jotenkin - ehkä ei :roll: Mulla on aika monta putkee korvattu jarruputkilla, osa 5mm osa 6mm putkilla mutta sisä-äänet on sen verran isot että en minä ainakaan ole kuullut mitään eroa orggis-putkiin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Minä kiitän ja eiku takas talliin :arrow:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Rässi66 kirjoitti: HUOM! Jos jouset on loppu, niin tasonsäätöä ei saa käyttää tilanteen korjaamiseen.
Kyllä kai sillä yhden mökkireissun käy, mutta jousikauppa on oikea ratkaisu.
Tuttava valittaa farkun liian jäykkää takajousitusta. Kaasupallot ovat ehyet ja perä on normaalilla korkeudella. Muuten ajettavuus on kutakuinkin kohdallaan, takapäästä kuuluu montuissa terävä kolahdus jonka tuntuisi tulevan "iskareiden" alapäästä.

Onkos kokemuksia voiko tuo liika jäykkyys johtua kuoleentuneista jousista, eli siitä, että takapää makaa tasonsäädön varassa. Ei tietenkään kokonaan mutta jonkin verran kuitenkin.

EDIT juu eli kaasupallot on vaihdettu juuri ja työn tehnyt as. oli arvioinut iskareidenkin olevan "aika" uudet...jota kyllä hiukan epäilen jos ne alapään pallot jo kolahtelee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”