Elikkä kuskin puolen eturenkaan seudulta kuuluu ikävä klopina nimismiehen kiharoissa ja tärinäraitojen kohdalla (hiljaisessa nopeudessa)
Tähän mennessä vaihdettuja osia:
- etuvakaajan kumit
- etuiskarit
- raidepää vasen
- alapallonivel
- iskarin yläpään kumi
nämä siis parin viikon sisään vaihdettuja
Ääni ei kuulu kun auto on tunkattu ylös ja ravistaa iskarin vartta. Tuntuu niin s**tanan jetiltä.
Mutta kun toisella tunkilla nostaa alatukivartta siten, että jousi puristuu "ajoasentoon", iskarin varresta nytkytellessä kuuluu selvä metallinen ääni, joka aiheuttaa em. äänen ajossa.
Multa loppuu kohta konstit.
Etupään kolina w124 taas vaihteeksi
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25.4.2006 22:15
Mihin suuntaan nytkytellessä? Ylös/alas vai sivulle?
Sivulle nytkytellessä kuuluu ylimääräinen ääni.
Samoin ääni kuuluu kun auto on renkaillaan ja lokarin välistä vetelee iskarin varresta (siitä mustasta osasta). Jos tarttuu iskarista siten, että ottaa käteen mustasta ja kirkkaasta osasta yhtäaikaa, kopinaa ei kuulu. Kaikki kiinnityspultit kävin tuossa iltamassa läpi ja kireällä ovat. Voiko uusi iskari (sachs) olla rikki - entisillä pumpuilla kuului täsmälleen sama ääni - luulisin, että iskari on kunnossa.
Jarruja on poljettu ja samalla nytkytelty - ääni kuuluu (rajaisiko tämä pyöränlaakerin pois)
Entä onko mahdollista, että alapallon kiristyspultti ei kiristä riittävästi pallon tappia iskarihässäkkään (on vedetty kiinni sen minkä 90 kg äijä käsivoimin saa)
Jousi näyttää ehjältä, samoin alatukivarren puslat.
Jotenkin tuntuu, että ääni tulee jostakin iskarin alapäästä ja johtuu sieltä koriin ---> ohjaamoon.
Autolla on ajettu oikeasti 311 tkm (ollut meillä koko ajan)