Vaeltava mersu

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
mimu
Viestit: 11
Liittynyt: 26.3.2006 16:44
Paikkakunta: Satakunta

Vaeltava mersu

Viesti Kirjoittaja mimu »

Elikkäs ongelma tämä:

LIUKKAALLA auto on ihan mahdoton ajaa, koko ajan menossa vasemmalle tai oikealle ojaan, maksimi nopeus 50 km/h tai muuten heittää kyllä pientareelle. Kuivalla ja kitkakelillä ongelmaa EI ole :!: :?:
Jotain tarttis tehrä mutta mitä :nocando: Vaeltelu on siis TODELLA iso ongelma!

Taustatietoa tästä takavetosesta...
Kesällä toiselle puolelle taakse vaihdettu aurauskulman säätövarsi mutta aurauskulmia EI säädetty sen jälkeen...olisko pitäny :idiot: . Takanavuoden vanhat nastarengasparit, edessä pinnoitetut nastarenkaat.....
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

Jarrut voi laahata aika railakkaasti,eli ns puoltelee.Kandee tsekata.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hiukka väljä simpukkakin saattaa tehä tuommosta :roll:
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Re: Vaeltava mersu

Viesti Kirjoittaja Hamis »

mimu kirjoitti: Kesällä toiselle puolelle taakse vaihdettu aurauskulman säätövarsi mutta aurauskulmia EI säädetty sen jälkeen...olisko pitäny :idiot: . Takanavuoden vanhat nastarengasparit, edessä pinnoitetut nastarenkaat.....
Kulmien säätökään ei varmaan ois pahitteeksi. :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alustasta välykset pois ja sitten :arrow: nelipyöräsuuntaus.
Oikotietä ei ole.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

No auraukset olis kannattanu säätää...

toinen potentiaalinen kohde joka vois keturallaan olla on ns. narina helat.Eli alatukivarren ulompi hela....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Löysä takapyörän laakeri aiheuttaa lähinnä nuljahtelua; ja liukkaalla kyllä vaelteluakin :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Minä vaihtaisin talvirenkaat ensimmäisenä kunnollisiksi ja samanlaisiksi joka akselille.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

komppaan dealeria
asian osaavalle kyseisen ajoneuvon hyvin tuntevalle korjaamolle alustan perusteelliseen tarkastukseen(antaa n. 1/2 tunnissa tuomion ) :arrow:
Välykset pois, :arrow: 4 pyörä suuntaus , :arrow: eipä vaella enää
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
mimu
Viestit: 11
Liittynyt: 26.3.2006 16:44
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja mimu »

Elikkäs ensin korjaamolle jossa välykset pois, sitten nelipyöräsuuntaukseen, selkeää ja helppoa! Kiitän! :rock:

...niin, ja simpukka on vähän aika sitten korjattu...
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

mimu kirjoitti:Elikkäs ensin korjaamolle jossa välykset pois, sitten nelipyöräsuuntaukseen, selkeää ja helppoa! Kiitän! :rock:

...niin, ja simpukka on vähän aika sitten korjattu...

Niin koko homma hoituu yleensä samalla korjaamolla.
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kyllä ne pinnatut renkaatkin kannattaa heittää roskiin ja uutta tilalle.

Kun asennat renkaita, niin katso onko niihin merkitty pyörimissuunnat.
Väärään suuntaan pyörivä rengas tuntuu ajossa epävakavuutena.

Alustassa on tosiaan varmaankin väljää joko raidetangon päissä
tai alapallonivelissä. Veikkaisin raidetangon päitä, joka on se
halvempi korjattava.

Auraus pitää olla kunnossa, mieluummin kapealla kuin leveällä.
Se korjaantuu suuntauksessa.
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Perän aurauskulmat perselleen! Itselläni on sama vika kun ajoin kanttikiveen :evil:
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
laapottij
Viestit: 76
Liittynyt: 13.11.2007 14:20
Paikkakunta: Wolfborder

Re: Vaeltava mersu

Viesti Kirjoittaja laapottij »

Lieköhän meitin satalankussa sama onkelma? eukko valitti et vetelee jatkuvasti oikealle. Tarkistin ilmanpaineet mutta ei auttanut. Parkkiksella tarrasin kaksin käpälin oikeasta etukummista kiinni (renkaiden ollessa suorassa ) ja kokeilin väljyksiä niin pientä kolahtelua/välystä tuntui? toistin harjoituksen jokaiselle renkaalle ja tuo oikea etunen oli ainut mikä oireili. Liekö laakeri vai raitetanko? Voep olla kulumattii perseellään mutta se ei selitä kolahtelua/välystä. Kummankaanhan ei pitäisi olla vi..ksenmultihuipennus vaihtaa? :?: :?: :?:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tekee ne renkaatkin jotain; oma satalankku muuttui entisillä Uniroyalin kitkoilla kulkeneesta junasta pallllljon enemmän kaitsittavaksi, kun alle lyötiin uudet Michelinin nastakumit.

No, joku hinta siitä pitää maksaa että nyt sitä pitoakin sitten on. :o
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Pyydä rouvaa painamaan jarrua, kun ravistat rengasta. Jos jarrun
painaminen poistaa välyksen, lakerissa on väljää. Sen voi kiristää.
Toinen vaihtoehto on alapallonivel. Nosta tunkilla alatukivarresta
(puuta väliin) ja katso sitten välystä silmällä. Onnistuu
paremmin ilman rengasta ja sorkkaraudan kanssa.
Voi se raidetangon pääkin olla väljä, sen näet, kun otat renkaan pois.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”