MB 300 d farkku ohjaus puoltaa ????

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

MB 300 d farkku ohjaus puoltaa ????

Viesti Kirjoittaja BigA »

Terve! Olisiko kellään neuvoa, mitä pitäisi tehdä?
Ostin 300 D automaatin farkku ( - 93) ja se puoltaa apukuskin puolelle ainakin hiljaisissa vauhdeissa jonkin verran. satasen jälkeen vaihtelevasti.
Tuntuu, että ohjauspyörä itsessään vähän " nykäisee" oikealle?

Tiettävästi ei autolla ole kolaroitu, joten runko pitäisi olla suora ja kai sen huomaa jos rungossa on ongelmia ?Jarrupalat ovat sen verran loppu, että menevät vaihtoon loppuviikosta. Voisiko siinä siis olla osasyy vikaan?
Voisiko vika korjaantua jollain säätöhommalla/ voisiko ohjaustehostin itsessään puoltaa ( en ole aikaisemmin omistanut tehostettulla ohjauksella olevaa autoa)?
Muuten ei ääniä tai kolinoita kuulu mistään alustasta tai vetopuolelta/ nivelistä tai muualtakaan, mikäli jostain jotain ymmärrän.
Tuon kanssa varmaan oppii elämään, mutta olisihan se kiva jos menisi mersumaisen suoraan, kuin juna!

Kiitos neuvoista jo etukäteen
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Hernetuloa voorumille!

Mersuhan menee Suomen kaltevilla teillä suoraan kuin juna mutkassa. :lol: Tuosta pääsee eroon kun käy säädättämässä pyöränkulmat "vinoon". Pitikös sitä camberia olla oikeassa eturenkaassa enemmän kuin vasemmassa, vai mikä oli.. Joku asian kanssa pelannut osaa kertoa, ja joku hyvämuistinen varmasti muistaa asteetkin.

Mitä ilmeisimmin kyse ei siis ole viasta, vaan ominaisuudesta. Koitapa ajaa kaistojen välissä (mieluiten silloin kun ei tule kovin isoja rekkoja vastaan), silloin pitäisi puoltaa hieman vasemmalle, vasemmalla keistalla taas pitäisi puoltaa vielä enemmän vasemmalle. Jos kaistojen välissä ajaen auto menee suoraan, niin silloin pyöränkulmat on säädetty tehtaan arvojen mukaan, eli Suomen oloihin väärin.

Tehostinta kannattaa epäillä vasta kun kaikki muut niksit on kokeiltu, siinä ei yleensä tuollaista vikaa ole.

edit. oikea ja vasen, kumpi niistä nyt olikaan kumpi... :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sivonen kirjoitti: edit. oikea ja vasen, kumpi niistä nyt olikaan kumpi... :roll:
Sivonen katsomissuunnat menevät näin:

"Autoa takaa ja naista edestä"

Ensin tarkastetaan nivelet ja ohjauskulmat :arrow: :arrow:
ja casteria oikeaan etupyörään enemmän jos kaikki muut on kunnossa :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Niin juu casteria eikä camberia.. Mistäs noita muistaa, kun ei ite välitä puoltamisesta. :lol:

Niin ja katsooko naista mielummin edestä vai takaa... Riippuu naisesta. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sivonen kirjoitti: Niin ja katsooko naista mielummin edestä vai takaa... Riippuu naisesta. :idea:
No melko yleispätevästi sopii toi katsomissuunta ohje ettei käy näin :arrow:

"Takaa kuin Marilyn Monroe ja edestä kuin Esa Pakarinen".
.............meilläpäin pyörii ja varsinkin kesällä pyöräilee yksi em. mukainen tapaus.

No miten tämä nyt sitten liittyy ohjauskulmien säätöön, niin EI MITENKÄÄN :lol: :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Lucky-Dog kirjoitti: ..........meilläpäin pyörii ja varsinkin kesällä pyöräilee yksi em. mukainen tapaus.
sama homma. :huh:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ja taas annettiin uudelle foorumilaiselle (tervetuloa meselle minunkin puolestani) mallia, kuinka mesellä mennään offtopicciin heti toisesta replystä lähtien :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No kyllähän se nyt pitää heti näyttää voorumin meininki, niin ei tule yllätyksenä. :shock:
Ja tulihan myöskin asia seleväksi heti ekassa vastauksessa... Ja sitten vielä asia tuli selväksi ja oikein heti toisessa faksissa... :oops:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Natsimoden ominaisuudessa siirsin tämän oikealle osastolle. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Melitos kirjoitti:Natsimoden ominaisuudessa siirsin tämän oikealle osastolle. :shock:
On se kone toi Melitos :shock:

Et sitte ajatellu banneja jaella tai lukituksia lyörä päälle ku meni ihan Offtopicksi :twisted: :twisted:

Edittiä:

Suomen tiethän on hiukan kumpareella eli jos molemmin puolin on samat säädöt on normaalia jos auto puoltaa hiukan ojaanpäin. Tässä on kyse myös osaksi liikenneturvallisuudesta. Jos ajaessa tulee Nukkumatti kylään auto ajautuu ojaan eikä vastaantulevan kaistalle :shock:

Suosittelisin tarkastettavaksi kaikki alustan ohjausnivelet, myös takapäästä kaikki. Sen jälkeen ohjauskulmien säätö ns. normaalisäädöillä.
Sitten ajelua. Itse pidän sellaisesta autosta joka menee suoraan kun vaikka yhtä vasemman käden sormea lepuuttaa ratin puolalla niin auto menee suoraan. Jos edelleen auto puoltaa huomattavasti ojaan päin, niin yleensä sellainen 30 - 45 min enemmän casteria oikeaan etupyörään lisää
auttaa ongelmaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, BigA. :D

Vastauksen ole jo tässä topikissa saanutkin, mutta kirjoitanpa minäkin.

Tutkituta autosi alustan nivelet ja helat / tukitangot sellaisella korjaamolla joka osaa Mersut - läheskään kaikki eivät löydä välyksiä vaikka niitä olisikin.
Sitten tietysti korjataan kaikki löytyneet viat ja lopuksi tehdään nelipyöräsuuntaus, jossa säädetään oikealle puolelle casteria suuremmaksi kuin vasemmalle puoli astetta - jopa asteen verran...
wiimax.fi
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Kiitokset kaikille seikkaperäisistä ohjeista ( ja nopeista). Hyvä mersukorjaaja löytyy muutaman kilsan päästä, joten puhumpa hänelle asiasta... Olisihan se tosiaan kivempi, ettei puoltaisi!

Muutenhan mersu on MAHTAVA auto!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”