MB 300 d farkku ohjaus puoltaa ????
MB 300 d farkku ohjaus puoltaa ????
Terve! Olisiko kellään neuvoa, mitä pitäisi tehdä?
Ostin 300 D automaatin farkku ( - 93) ja se puoltaa apukuskin puolelle ainakin hiljaisissa vauhdeissa jonkin verran. satasen jälkeen vaihtelevasti.
Tuntuu, että ohjauspyörä itsessään vähän " nykäisee" oikealle?
Tiettävästi ei autolla ole kolaroitu, joten runko pitäisi olla suora ja kai sen huomaa jos rungossa on ongelmia ?Jarrupalat ovat sen verran loppu, että menevät vaihtoon loppuviikosta. Voisiko siinä siis olla osasyy vikaan?
Voisiko vika korjaantua jollain säätöhommalla/ voisiko ohjaustehostin itsessään puoltaa ( en ole aikaisemmin omistanut tehostettulla ohjauksella olevaa autoa)?
Muuten ei ääniä tai kolinoita kuulu mistään alustasta tai vetopuolelta/ nivelistä tai muualtakaan, mikäli jostain jotain ymmärrän.
Tuon kanssa varmaan oppii elämään, mutta olisihan se kiva jos menisi mersumaisen suoraan, kuin juna!
Kiitos neuvoista jo etukäteen
Ostin 300 D automaatin farkku ( - 93) ja se puoltaa apukuskin puolelle ainakin hiljaisissa vauhdeissa jonkin verran. satasen jälkeen vaihtelevasti.
Tuntuu, että ohjauspyörä itsessään vähän " nykäisee" oikealle?
Tiettävästi ei autolla ole kolaroitu, joten runko pitäisi olla suora ja kai sen huomaa jos rungossa on ongelmia ?Jarrupalat ovat sen verran loppu, että menevät vaihtoon loppuviikosta. Voisiko siinä siis olla osasyy vikaan?
Voisiko vika korjaantua jollain säätöhommalla/ voisiko ohjaustehostin itsessään puoltaa ( en ole aikaisemmin omistanut tehostettulla ohjauksella olevaa autoa)?
Muuten ei ääniä tai kolinoita kuulu mistään alustasta tai vetopuolelta/ nivelistä tai muualtakaan, mikäli jostain jotain ymmärrän.
Tuon kanssa varmaan oppii elämään, mutta olisihan se kiva jos menisi mersumaisen suoraan, kuin juna!
Kiitos neuvoista jo etukäteen
Hernetuloa voorumille!
Mersuhan menee Suomen kaltevilla teillä suoraan kuin juna mutkassa. Tuosta pääsee eroon kun käy säädättämässä pyöränkulmat "vinoon". Pitikös sitä camberia olla oikeassa eturenkaassa enemmän kuin vasemmassa, vai mikä oli.. Joku asian kanssa pelannut osaa kertoa, ja joku hyvämuistinen varmasti muistaa asteetkin.
Mitä ilmeisimmin kyse ei siis ole viasta, vaan ominaisuudesta. Koitapa ajaa kaistojen välissä (mieluiten silloin kun ei tule kovin isoja rekkoja vastaan), silloin pitäisi puoltaa hieman vasemmalle, vasemmalla keistalla taas pitäisi puoltaa vielä enemmän vasemmalle. Jos kaistojen välissä ajaen auto menee suoraan, niin silloin pyöränkulmat on säädetty tehtaan arvojen mukaan, eli Suomen oloihin väärin.
Tehostinta kannattaa epäillä vasta kun kaikki muut niksit on kokeiltu, siinä ei yleensä tuollaista vikaa ole.
edit. oikea ja vasen, kumpi niistä nyt olikaan kumpi...
Mersuhan menee Suomen kaltevilla teillä suoraan kuin juna mutkassa. Tuosta pääsee eroon kun käy säädättämässä pyöränkulmat "vinoon". Pitikös sitä camberia olla oikeassa eturenkaassa enemmän kuin vasemmassa, vai mikä oli.. Joku asian kanssa pelannut osaa kertoa, ja joku hyvämuistinen varmasti muistaa asteetkin.
Mitä ilmeisimmin kyse ei siis ole viasta, vaan ominaisuudesta. Koitapa ajaa kaistojen välissä (mieluiten silloin kun ei tule kovin isoja rekkoja vastaan), silloin pitäisi puoltaa hieman vasemmalle, vasemmalla keistalla taas pitäisi puoltaa vielä enemmän vasemmalle. Jos kaistojen välissä ajaen auto menee suoraan, niin silloin pyöränkulmat on säädetty tehtaan arvojen mukaan, eli Suomen oloihin väärin.
Tehostinta kannattaa epäillä vasta kun kaikki muut niksit on kokeiltu, siinä ei yleensä tuollaista vikaa ole.
edit. oikea ja vasen, kumpi niistä nyt olikaan kumpi...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sivonen katsomissuunnat menevät näin:Sivonen kirjoitti: edit. oikea ja vasen, kumpi niistä nyt olikaan kumpi...
"Autoa takaa ja naista edestä"
Ensin tarkastetaan nivelet ja ohjauskulmat
ja casteria oikeaan etupyörään enemmän jos kaikki muut on kunnossa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
No melko yleispätevästi sopii toi katsomissuunta ohje ettei käy näinSivonen kirjoitti: Niin ja katsooko naista mielummin edestä vai takaa... Riippuu naisesta.
"Takaa kuin Marilyn Monroe ja edestä kuin Esa Pakarinen".
.............meilläpäin pyörii ja varsinkin kesällä pyöräilee yksi em. mukainen tapaus.
No miten tämä nyt sitten liittyy ohjauskulmien säätöön, niin EI MITENKÄÄN
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
On se kone toi MelitosMelitos kirjoitti:Natsimoden ominaisuudessa siirsin tämän oikealle osastolle.
Et sitte ajatellu banneja jaella tai lukituksia lyörä päälle ku meni ihan Offtopicksi
Edittiä:
Suomen tiethän on hiukan kumpareella eli jos molemmin puolin on samat säädöt on normaalia jos auto puoltaa hiukan ojaanpäin. Tässä on kyse myös osaksi liikenneturvallisuudesta. Jos ajaessa tulee Nukkumatti kylään auto ajautuu ojaan eikä vastaantulevan kaistalle
Suosittelisin tarkastettavaksi kaikki alustan ohjausnivelet, myös takapäästä kaikki. Sen jälkeen ohjauskulmien säätö ns. normaalisäädöillä.
Sitten ajelua. Itse pidän sellaisesta autosta joka menee suoraan kun vaikka yhtä vasemman käden sormea lepuuttaa ratin puolalla niin auto menee suoraan. Jos edelleen auto puoltaa huomattavasti ojaan päin, niin yleensä sellainen 30 - 45 min enemmän casteria oikeaan etupyörään lisää
auttaa ongelmaan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Tervetuloa Meselle, BigA.
Vastauksen ole jo tässä topikissa saanutkin, mutta kirjoitanpa minäkin.
Tutkituta autosi alustan nivelet ja helat / tukitangot sellaisella korjaamolla joka osaa Mersut - läheskään kaikki eivät löydä välyksiä vaikka niitä olisikin.
Sitten tietysti korjataan kaikki löytyneet viat ja lopuksi tehdään nelipyöräsuuntaus, jossa säädetään oikealle puolelle casteria suuremmaksi kuin vasemmalle puoli astetta - jopa asteen verran...
Vastauksen ole jo tässä topikissa saanutkin, mutta kirjoitanpa minäkin.
Tutkituta autosi alustan nivelet ja helat / tukitangot sellaisella korjaamolla joka osaa Mersut - läheskään kaikki eivät löydä välyksiä vaikka niitä olisikin.
Sitten tietysti korjataan kaikki löytyneet viat ja lopuksi tehdään nelipyöräsuuntaus, jossa säädetään oikealle puolelle casteria suuremmaksi kuin vasemmalle puoli astetta - jopa asteen verran...
wiimax.fi