Etupään camberin omituisuuksia

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Etupään camberin omituisuuksia

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kävin tuossa kesällä nelipyöräsuuntauksessa ja ihmetykseksi oikean puolen camberia ei saatu toleranssien sisään vaan ne jäivät miinuksen puolelle. Toinen puoli taas saatiin säädettyä. Kotteroa ei ole isommin laskettu – renkaan ja lokasuojan väliin jää varmaan reilu viitisen senttiä rakoa. Alla on vakiojouset ja ykkösen kumit.

Onko normaalia vai liekö etupäässä jotain hämärää? Korotettuun liittymään (vasemmalle päin) käännyttäessä, kuuluu samaisesta nurkasta jumpsaus. Tuonne ei enää monta osaa jää, jotka olisivat vaihtamatta – alapallot, jouset, iskarin yläkumit, ko. puolen raidetanko ja keskiraidetanko on vaihdettu. Myös uudet Bilsteinit on vaihdettu pari vuotta sitten. Miten oireilevat alatukivarren kumipuslat?

Huomenna olisi aika pajalle, joten voisi tieten siellä sanoa, että ravistelkaa sitä etupäätä ja katsokaa väljät paikat.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Mulla ei auennut 4-pyöräsuuntauksessa apparin puolelta alatukivarren mutteri joten lämmitettiin toholla sitä mutteria ja kumipuslakin vähän kyrvähti.Pitäisi vaihtaa mutta ilman nosturia ei viitsi ruveta ryömimään.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Huomenna olisi aika Pohjolan renkaalle pyöränsuuntaukseen;saas nähdä miten käy.Paikalla pitäisi olla "guru" jolta myös vehon asentajat kyselee vinkkejä mutta meikäläisen äijä vakuutti.Puhui puolisen tuntia W124:n alustasta ja siitä ettei sen aurauskulmat ole mikään "piece of cake".Huomenna viisampia.auton täytyy olla justjetsulleen vaaka-suorassa mitä ihmettelin siinä mutta katellaas.... :ope:
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Daimler kirjoitti:Huomenna olisi aika Pohjolan renkaalle pyöränsuuntaukseen;saas nähdä miten käy.Paikalla pitäisi olla "guru" jolta myös vehon asentajat kyselee vinkkejä mutta meikäläisen äijä vakuutti.Puhui puolisen tuntia W124:n alustasta ja siitä ettei sen aurauskulmat ole mikään "piece of cake".Huomenna viisampia.auton täytyy olla justjetsulleen vaaka-suorassa mitä ihmettelin siinä mutta katellaas.... :ope:
Kerro sitten, miten kävi. Pitäisi keksiä jotain tuohon W123:een, jotta pysyisi tiellä vähän paremmin.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Homma tehty,55 euroa tuli maksamaan ja todentotta,patu tiesi mistä puhui,auto on kuin juna.Etupäässä oli aika paljon heittoa.Suosittelen.Aurauskulmat kohdilleen;

Pohjolan Rengas Oy

Tulliportinkatu 52
80130 JOENSUU
puh (013) 123 511
fax (013) 123 174

http://www.pohjolanrengas.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Etupään camberin omituisuuksia

Viesti Kirjoittaja veppe »

Roisto kirjoitti:Korotettuun liittymään (vasemmalle päin) käännyttäessä, kuuluu samaisesta nurkasta jumpsaus.
Itsellä kuuluu myös jumpsaus oikeanpuoleisen renkaan tuntuvilta, kun ajaa pienen töyssyn tai kuopan yli. Paikat pitäis olla timmissä, tsekattu viimeksi nyt syksyllä. Mutta tietystikään en muistanut tuota jumpsausta, että olisivat erityisen tarkasti sen puolen tsekanneet. Jouset on kesällä uusittu, joten ei ainakaan se pitäisi olla syynä. Sillä puolen se jousi tosin oli ennen vaihtoa poikki :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”