Takapää kolisee montuissa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Takapää kolisee montuissa

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Kyseessä w124 250D -88 ja autossa tasonsäätö.
Autolla ajettu 400000 km, minkähän verran tasonsäätöiskarit kestää kilometrejä vai olisko vika jossain muualla?
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Mulla kanssa W124 E 300 -93 lonksahtaa oikealla takana monttuun tai töyssyyn ajettaessa.
Iskarissa vika ei ole. Se on tutkittu.
Jossain niistä linnunluista tietysti väljää on. Täytyy tutkia.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Narina helat
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Kiitti vinkeistä, hyvä ettei tarvii ostaa uusia iskareita, tasonsäätöiskarit maksaa yli 300€ kappale. :evil: :evil:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuol oli tota juttuu takapään kolinoista lähinnä iskareista.

viewtopic.php?t=24679&highlight=
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Täytyy ensin kokeilla onko kallistuksenvakaajan tukitako väljä, varmaan sorkkarauta mahtuu väliin ja sillä vääntää hieman.
Jos tasonsäätöiskarin alapallonivel on väljä niin se on ilmeisesti lähetettävä Inkooseen Ville-Pekalle.
Pystyykö tukitangon vaihtamaan itse vai tarviiko erikoisavaimia?
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Käytin oman w124:n tänään nosturilla vasemman takapään kolinan takia ku montuista ajo. Muuan ärräpää pääsi ku vasen takatuenta (en oo nimestä varma) oli ruostunu irti korista... Melko lohuttoman näkönen ja auto on pintapelleiltä ja pohjasta muuten melko terve peltinen että ei oikee riitä järki miettimään miten tuosta on tuollalailla ruostunu ja revenny
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Kohta on katsastus ja kävin paikallisella mersunkorjaajalla näyttämässä autoa. Auto nostettiin ylös ja rengasta käänneltiin pystysuunnassa ja väljää oli iskarin alapuslassa. Uusi iskari tilaukseen. Iskari maksoi 290 euroa.
Sain iskarin vaihdettua ja vanhassa iskarissa oli alapään kiinnitysreikä soikea pystysuunnassa.
Vanhan iskarin voisi ehkä korjata koneistamolla sillleen että poraisi puslaan isomman reiän ja auton alatukivarteen myös isommat reiät, sopivankokoinen pultti ja lukkomutteri iskarin kiinnitykseen.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Tährellinen kirjoitti:Mulla kanssa W124 E 300 -93 lonksahtaa oikealla takana monttuun tai töyssyyn ajettaessa.
Iskarissa vika ei ole. Se on tutkittu.
Jossain niistä linnunluista tietysti väljää on. Täytyy tutkia.
Vika oli iskarin alapään nivelessä, joka oli väljä. Laitoin käytetyn iskarin tuonne ja kolinat loppuivat.
Laitoin sinne kaikki muut hilut ja puslat uutta, mutta kolina ei poistunut vasta, kun vaihdoin iskarin, jonka uskoin olevan ehjän.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”