kiihdyttäessä perä nitkahtaa sivulle

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

kiihdyttäessä perä nitkahtaa sivulle

Viesti Kirjoittaja juha »

Mikäs lavettin on tullut kun kaasu pohjassa automaatin vaihtaessa ykköseltä kakkoselle perä nitkahtaa sivusuunnassa jotta oikein ahterissa tuntee. Onko takakelkan häränsilmät tulleet tiensä päähän vai mikä? mikään ei kolise eikä pauku. Ilmenee vain kovassa kiihdytyksessä (200D:llä tätä ei voi tapahtua :) ) Vähän paha yksin tutkia kun väljää ei ole mutta kuitenkin niiaa, pitäs päästä näkemään auton alle kun kiihdyttää !
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Juha kirjoitti:Onko takakelkan häränsilmät tulleet tiensä päähän?
Mie eppäilen jotta kyllä. Otappa tunkilla perä ylös ja rengas irti.
Nyt sopivalla rauvalla heiluttelemaan apurunkoa.
Ittellä sammaa vikkaa.
Pro HVM
Avatar
Cinderela
Amatsooni
Viestit: 1665
Liittynyt: 31.3.2006 16:51
Paikkakunta: Tynkä, Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Cinderela »

Suosittelen kiristämään mutterit renkaista... :D
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

täytyypä tutkia häränsimmut tarkemmin. Jospa montulla näkisi jotain kun pääsee alta päin tiiraamaan. Pultit on kiinni kun justiinsa kesärenkaat vaihdoin ja veren maku suussa kiskoin pultteja hartiamomenttiin aidolla mercedes benz rengasavaimella jossa on vääntövartta aika nihkeästi kynäniskalle...
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
para45
Viestit: 4
Liittynyt: 17.4.2006 20:53
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja para45 »

epäilen kans häränsilmiä, itellä kans oli lievää "nitkumista". ei oo enää.. ei muuta ku haalarit päälle ja hommiin :)
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Ettei vaan olisi kyseessä suuri teho. 1 -> 2 niin renkaat lyö tyhjää ja perä nitkahtaa sivulle renkaiden hakiessa pitoa :ope: 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

Wike kirjoitti:Ettei vaan olisi kyseessä suuri teho. 1 -> 2 niin renkaat lyö tyhjää ja perä nitkahtaa sivulle renkaiden hakiessa pitoa :ope: 8)
Kyllä tämä pitää valitettavasti poissulkea, ei tuossa nyt niiiin paljon voimaa ole että uudet kesärenkaat kuivalla asfaltilla tyhjää lyö... :wink:
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

juha kirjoitti:Pultit on kiinni kun justiinsa kesärenkaat vaihdoin ja veren maku suussa kiskoin pultteja hartiamomenttiin aidolla mercedes benz rengasavaimella jossa on vääntövartta aika nihkeästi kynäniskalle...
Sori OT: Tuntuu sillä orggisavaimellakin piukalle saavan :D Talvirenkaat olin saanut sen avulla (kahden pultin osalta, käsimomentilla) niin piukkaan, että vääntelin pyöreäksi eilen niin omat kuin naapurinkin työkalut, pulteista nyt puhumattakaan. Viimeinen "Kaikki tai ei mitään" yritys, eli tiukka ja varovainen vääntö ristikkoavaimella ja pienellä jatkoputkella ;) tuotti tulosta. Hm. Kaveri on aina sanonu mulle, että laitan liian tiukalle. Ehkä se on nyt uskottava. Tosin kämmäysprosentti oli vain 2/20, eli 10 % :D
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Vilenin Herttua kirjoitti:
juha kirjoitti:Pultit on kiinni kun justiinsa kesärenkaat vaihdoin ja veren maku suussa kiskoin pultteja hartiamomenttiin aidolla mercedes benz rengasavaimella jossa on vääntövartta aika nihkeästi kynäniskalle...
Sori OT: Tuntuu sillä orggisavaimellakin piukalle saavan :D Talvirenkaat olin saanut sen avulla (kahden pultin osalta, käsimomentilla) niin piukkaan, että vääntelin pyöreäksi eilen niin omat kuin naapurinkin työkalut, pulteista nyt puhumattakaan. Viimeinen "Kaikki tai ei mitään" yritys, eli tiukka ja varovainen vääntö ristikkoavaimella ja pienellä jatkoputkella ;) tuotti tulosta. Hm. Kaveri on aina sanonu mulle, että laitan liian tiukalle. Ehkä se on nyt uskottava. Tosin kämmäysprosentti oli vain 2/20, eli 10 % :D
Kun käytät tervaa pulttien kierteissä niin saat seuraavan kerran auki hymyilemällä eikä irvistelemällä. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ja terva tuoksuu vielä hyvälle :D
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

mjo33400 kirjoitti: Kun käytät tervaa pulttien kierteissä niin saat seuraavan kerran auki hymyilemällä eikä irvistelemällä. :lol:
Mielenkiintoinen niksi, enpä ole moisesta kuullutkaan. Pakkomielteeni on suihkia CRC:tä joka paikkaan joka puretaan ja kootaan (pultinreikiin ennen kiinni laittoa syksyllä) mutta se nyt ei ainakaan tuntunut auttavan. Mitäs jos rasvaisi avaimen vaseliinilla, se luistaisi kädessä eikä tulisi vedettyä niin piukalle ;)
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Raskaan kaluston kaverit ovat käyttäneet tervaa vuosikymmenet ja sitä saa spreipullossa. Itse käytän tervaa kaikessa minkä irroitan ja laitan uudelleen kiinni myös jarrujen ilmausruuveissa. :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

mjo33400 kirjoitti:Raskaan kaluston kaverit ovat käyttäneet tervaa vuosikymmenet ja sitä saa spreipullossa. Itse käytän tervaa kaikessa minkä irroitan ja laitan uudelleen kiinni myös jarrujen ilmausruuveissa. :lol:
Mites jos tinailet jonkun uusiksi piirilevylle ;)

Pitääpä kokeilla tervaa joskus.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

:lol: :lol: :lol:
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
juha
Mersutohtori
Viestit: 173
Liittynyt: 01.10.2005 15:52
Paikkakunta: Universumin keskus

Viesti Kirjoittaja juha »

minkälainen homma tuo häränsilmien vaihto on? Onnistuuko tallinlattialla vai tarvitseeko montun? Jos montulla vaihtaa tartteeko apurunkoa tunkata / kannatella? Välys on selkeesti silmin havaittavissa kun auton alta mulkoilee, hengenvaarallinen mutkatiekäyttäytyminen kovemmassa vauhdissa varmaan johtuupi tuosta... :shock:
-Ne menee kel on vehkeet-
Viime kesän moporeissu
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tarkoitetaanko tässä yhteydessä häränsilmillä:
- perämurikan takakannatinheloja
- taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä.... :oops: :oops:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Lucky-Dog kirjoitti:Tarkoitetaanko tässä yhteydessä häränsilmillä:
- perämurikan takakannatinheloja
- taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä.... :oops: :oops:
Mie vastaan että kohta b) taka-akseliston (apurungon) etummaisia kumityynyjä.

Onnistuu vaihto kun tunkkaa auton pukeille ja avaa kaikki neljä puslien pulttia samalla tunkilla perän alta tukien.
Sitten varovasti perää alas, jotta saadaan tarpeeksi tilaa hommiin.
Vetopultti-viritys on meleko ehoton tässäkin kohti.
Sillä mennee myös uusi paikalleen.
Voi olla että kardaanin joutuu irrottamaan takapäästä, en oo varma.
Ite vaihoin samalla rättinivelen, niin kardaani oli irti tätä tehdessä.
Saattaa se pakarinpirulainenkin tulla tielle.
Pro HVM
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

niin kylle se perä aina nuljahtaa oikeelle...
vai oootteko nähneet suditus jälkiä vasemalle??

Muutta aiheesen toimisin Rässin66 ohjeiden mukaan
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

Kun käytät tervaa pulttien kierteissä niin saat seuraavan kerran auki hymyilemällä eikä irvistelemällä. Laughing


kuparipasta ajaa ihan saman asian. tai sitten mulla on pyöränpultit löysässä :oops: mitä epäilen suuresti :D
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Riittää kun löysää apurungon etummaiset pultit auki. Ite olen tehnyt niin että irrottanut etummaiset pultit. Sitten kammennut apurunkoa etureunasta alas. Ja pönkännyt puuhaloilla apurungon etupäästä niin alas kuin saa...
Sitten vaan hallitunkilla ja sopivalla holkilla painaa rungon kiinnityskumin ulos kolostaan. Joskus ovat kyllä olleet niin tiukassa että metallinen ulkokehä on pitänyt vasaralla ja meisselillä rikkoa koloonsa ja ottaa palasina pois. :shock:

Uusi menee öljyn kanssa helposti paikoilleen. Puuhalot pois apurungon ja korin välistä. Sitten tunkilla nostaa apurunkoa kohilleen ja kumi painuu kuin itsestään paikoilleen. Taas voi halitunkilla avittaa sitä kumit koloonsa painumista.
Sitten vain apurungon kiinnityspultit paikoilleen. Ja HUOM :!: Sen pultin alle tuleva iso prikka kuuluu laittaa oikein päin :!: se on toiselta puolelta pinnoitettu kumilla. Se kuuluu tulla apurunkoa vasten. Jos sen laittaa väärinpäin niin takaa kuuluu inottavaa kolinaa esim sorateillä ja mukulakivillä. :shock:

Omassa ex-farkussa oli edellinen kumien vaihtaja laittanu nämä prikat väärinpäin... Aikansa sitä ihmeteltiin ennenkuin huomattiin että mistä v"%sta kuuluu sellainen terävä kolina.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mika.T kirjoitti:Riittää kun löysää apurungon etummaiset pultit auki. Ite olen tehnyt niin että irrottanut etummaiset pultit. Sitten kammennut apurunkoa etureunasta alas. Ja pönkännyt puuhaloilla apurungon etupäästä niin alas kuin saa...
Sitten vaan hallitunkilla ja sopivalla holkilla painaa rungon kiinnityskumin ulos kolostaan. Joskus ovat kyllä olleet niin tiukassa että metallinen ulkokehä on pitänyt vasaralla ja meisselillä rikkoa koloonsa ja ottaa palasina pois. :shock:

Uusi menee öljyn kanssa helposti paikoilleen. Puuhalot pois apurungon ja korin välistä. Sitten tunkilla nostaa apurunkoa kohilleen ja kumi painuu kuin itsestään paikoilleen. Taas voi halitunkilla avittaa sitä kumit koloonsa painumista.
Sitten vain apurungon kiinnityspultit paikoilleen. Ja HUOM :!: Sen pultin alle tuleva iso prikka kuuluu laittaa oikein päin :!: se on toiselta puolelta pinnoitettu kumilla. Se kuuluu tulla apurunkoa vasten. Jos sen laittaa väärinpäin niin takaa kuuluu inottavaa kolinaa esim sorateillä ja mukulakivillä. :shock:

Omassa ex-farkussa oli edellinen kumien vaihtaja laittanu nämä prikat väärinpäin... Aikansa sitä ihmeteltiin ennenkuin huomattiin että mistä v"%sta kuuluu sellainen terävä kolina.
Vielä ku laittaa kummatki puolet kiinni vasta ku kummatki kumit on vaihettu ni sujuu pikkasen helpommin.

Mulla meni noi 3 tuntia taukoineen ja työkaluina oli 2x hallitunkki 19mm hylsy, 2 jatkovartta, toiseen pitkä varsi jolla sai voimee enempi, kuumailma puhallin millä sai hyvin lämmitettyä kumeja alapuolelta ku pultit oli poissa edestä.

Pikkasen meinas ahdistaa ku hylsy tuppas pyöristämään pulttien kannat, mutta sopivan pituisella jatkola ja tunkilla sai sen työnnettyä riittävästi kiinni eikä enää muljahtanu, sitte vaan riittävästi kalulaa sopivaan kohtaa ja se puslan kohta on riittävän iso että se mahtuu pois sieltä ja uus tilalle, jos toisenpuolen laittaa kiinni asti ni toisella puolen tulee ahtaampaa just se 4mm jonka se tarvitti että tuli nätisti pois.

Mutta ny nekin on vaihettu eikä perä vippase sivuille yhtäkkiä :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”