300 turbon taka-apurungosta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

300 turbon taka-apurungosta

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Alkaa nuo takapään kolinat jo ottaa päähän ja pitäis alkaa puslia vaihteleen. ostelin jo puslat mallia lemförder ja febi bilstein. kumpasetkin taksimallia.

Kysymys kuuluu että kannattaisko tuo kelkka puottaa suosiolla lattialle vai vaihella kaikki paikallaan? vaihan siis etummaiset puslat, takimmaiset puslat ja perän puslat joilla perä on takapäästään apurungossa kiinni. samalla pitää hitsata paikka kun on yllättäen alkanu kelkka repeemään korista irti. ja onko tuossa hommassa jotain kikkoja joilla vaihto onnistuu näppärästi ja nopeasti? bemareihin oon työmaalla vaihellu ja siinä autto vanha kunnon tunkki ja kaasupilli menetelmä :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Ainakin korjaamolla pudottivat koko rungon lattialle kun kaveri vaihdatti kaikki pyöräntuennan varret. On helpompi vaihtaa osat, mutta paikallaankin onnistuu.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
jäpikäinen
Viestit: 48
Liittynyt: 16.11.2011 9:56

Viesti Kirjoittaja jäpikäinen »

...puota vaan suosiolla alas koko kelkka. Vaihoin tänään etu- ja takakumityynyt, enempi työvaroja vängätä vanhat pois ja kilkuttaa uuvvet takas....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta kelkka irti kun joudut paikkaamaan kiinnityskohtaa.

Takahelojen irrotuksessa saattaa olla rautakanki tarpeen että saa kelkan korista irti, kaasupillillä lämmittäen vanhat helat irtoavat kohtuudella.

Vaihda samalla käsijarruvaijerit (ja tietysti muutakin jarruosaa tarpeen mukaan)
Satulat voi jättää roikkumaan autoon niin ei tarvitse värkätä ilmauksen kanssa.

Toisaalta ... kaikki tukitangot uusiksi jne ...
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Oli tarkotus tuo rojekti tehä jo viime viikolla mutta jäi nyt ajanpuutteen takia tekemättä. Takasäätötangot menee ainaski vaihtoon. Samoin kaikki takajarruosat satuloita lukuunottamatta. Tein tuohon kiinnityskohtaan väliaikasen paikan kelkka paikollaan ettei pääse tippumaan.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”