Etupään kolina, varsinkin hitaissa nopeuksissa?
Etupään kolina, varsinkin hitaissa nopeuksissa?
Alko tänään kolisee. Huomaa pienissä nopeuksissa ja jarruttaessa ja jarrun ylösnostaessa kuuluu kolaus. Alapallo? Pyörän laakeriakin epäilin muttei jurise kumpaankaan suuntaan kääntäessä. Kertokkee mitä vikapesäkkeitä kannattaa lähteä hutk..tutkimaan
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Nokun äkkiseltään koetin katella tuota etupäätä ja ainakin renkaan pääsä oli tukevat kumit ja ne latanpätkät palkista oli kans ehjät. Sehän menee siitä pyöränkotelosta sisäloksun välistä sinne alle ja sitä en tossa pihassa nähny katella, että olisko se sit siellä suunnalla se väljyys? Vähänhän tuo vakaajalle ois voinu kuulostaa kun fiestassa mulla oli samanmoiset napseet aikanaan
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
vakaajan sisäpään kumit naputtaa, ajoi suoraan tai kurviin.
pienetkin epätasaisuudet saa naputuksen kuuluviin.
Eikä kumin tarvitse edes kovin huonolta päällepäin näyttää
eikä ole kallis investointi, vaikka vika ei siitä löytyisi.
Kuvailet vikaaaluksi kolinaksi, kolisee
Itselle tulee siitä mieleen harvemmin, mutta voimakkaampi ääni.
Alapalon kolina kuuluu esim. kurviin ajettaessa
Yläpään iskarin kumin kolinaa en ole koskaan pääsyt kuulemaan
Naputtaminen on taas jotain muuta
Ruosteet välistä pois, eikä asennuksessa saisi rasvaa käytää.
W203 kokemus tarvikekumien vaihdosta, jotka eivät olleet oikeat, vaikka kaupias sellaiset tahtoi myydä.
Naputus vaihtui nitinään, että avattiin ja rasvaa laitettiin, hiljeni.
Uusiin W203 ei Veho myy kumeja, tulee koko vakaaja mukana
Tulee hiukan kalliimpi korjaus (tosin satasella pääsee jo pitkälle)
pienetkin epätasaisuudet saa naputuksen kuuluviin.
Eikä kumin tarvitse edes kovin huonolta päällepäin näyttää
eikä ole kallis investointi, vaikka vika ei siitä löytyisi.
Kuvailet vikaaaluksi kolinaksi, kolisee
Itselle tulee siitä mieleen harvemmin, mutta voimakkaampi ääni.
Alapalon kolina kuuluu esim. kurviin ajettaessa
Yläpään iskarin kumin kolinaa en ole koskaan pääsyt kuulemaan
Naputtaminen on taas jotain muuta
Ruosteet välistä pois, eikä asennuksessa saisi rasvaa käytää.
W203 kokemus tarvikekumien vaihdosta, jotka eivät olleet oikeat, vaikka kaupias sellaiset tahtoi myydä.
Naputus vaihtui nitinään, että avattiin ja rasvaa laitettiin, hiljeni.
Uusiin W203 ei Veho myy kumeja, tulee koko vakaaja mukana
Tulee hiukan kalliimpi korjaus (tosin satasella pääsee jo pitkälle)
autodidakti
Vakaajalle ääni täältäkin... pahimmassa taupauksessa menee myös tanko vaihtoon jos on siinä pisteessä että tangon ja puslan väliin on päässyt hiekkaa ym. schaittia. Eli jos se tangon pinnoite on kulunut pois niin tuo pelkän puslan vaihto ei kauaksi aikaa tuo lohtua. Kutistesukalla tuli itse joskus vähissä rahoissa opiskelija-aikoina elvyytettyä tuollaista kúlahtanutta tankoa ja kyllähän se jonkun aikaa kesti
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Koko talven on oikea etupää kolissu pienissäkin kuopissa , eilen paukahti kunnolla ( ja rupesi koliseen kunnolla ) ja katsoin nyt , niin vasen etuvakajaan kiinnitysrauta poikki , helasarjaa aikonutkin uusia ,kunhan lämpenee kelit . Mikäs tuolla kiinnitysrautaan ( koriin kiinitys ) tuleva " lattaprikan " tarkoitus on ? Onko vakaajan kiinnityspisteitä vielä muita piilossa ? Vai tukivarsi kinnitys + vakajarautakiinnitys Saako kiinnitysrautaa kuinka helposti ? Merteilin ja kl sivuilta löysin ainakin , saakohan normi varaosaliikkestä ?Roisto kirjoitti:Myös katkenneita vakaajan tukirautoja on esiintynyt. Nekin pitää pauketta. Se tosin selviää samalla, kun tarkistaa kumien kunnon.
t.
Risto