Etupään kolina, varsinkin hitaissa nopeuksissa?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Etupään kolina, varsinkin hitaissa nopeuksissa?

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Alko tänään kolisee. Huomaa pienissä nopeuksissa ja jarruttaessa ja jarrun ylösnostaessa kuuluu kolaus. Alapallo? Pyörän laakeriakin epäilin muttei jurise kumpaankaan suuntaan kääntäessä. Kertokkee mitä vikapesäkkeitä kannattaa lähteä hutk..tutkimaan :oops:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Rikkinäinen iskarin yläpääkin kolahtelee äänekkäästi.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Mun täytyy ottaa tuo nosturille roikkumaan lähipäivinä niin katsastaa mikä siellä on. Ohjaukseen ei vaikuta nimeksikään tuo kolina joten se lienee pienenpieni välys tms. Ilkeääköhän tuolla nyt sitten edes pahemmin ajella?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

kallistuksen vakaajan kumit kuluneet väljiksi?
mihinä kuhuna mies
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Nokun äkkiseltään koetin katella tuota etupäätä ja ainakin renkaan pääsä oli tukevat kumit ja ne latanpätkät palkista oli kans ehjät. Sehän menee siitä pyöränkotelosta sisäloksun välistä sinne alle ja sitä en tossa pihassa nähny katella, että olisko se sit siellä suunnalla se väljyys? Vähänhän tuo vakaajalle ois voinu kuulostaa kun fiestassa mulla oli samanmoiset napseet aikanaan :shock:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

vakaajan sisäpään kumit :arrow: naputtaa, ajoi suoraan tai kurviin.
pienetkin epätasaisuudet saa naputuksen kuuluviin.
Eikä kumin tarvitse edes kovin huonolta päällepäin näyttää
eikä ole kallis investointi, vaikka vika ei siitä löytyisi.

Kuvailet vikaaaluksi kolinaksi, kolisee 8)
Itselle tulee siitä mieleen harvemmin, mutta voimakkaampi ääni.
Alapalon kolina kuuluu esim. kurviin ajettaessa
Yläpään iskarin kumin kolinaa en ole koskaan pääsyt kuulemaan
Naputtaminen on taas jotain muuta :ope:
Ruosteet välistä pois, eikä asennuksessa saisi rasvaa käytää.

W203 kokemus tarvikekumien vaihdosta, jotka eivät olleet oikeat, vaikka kaupias sellaiset tahtoi myydä.
Naputus vaihtui nitinään, että avattiin ja rasvaa laitettiin, hiljeni.
Uusiin W203 ei Veho myy kumeja, tulee koko vakaaja mukana 8)
Tulee hiukan kalliimpi korjaus (tosin satasella pääsee jo pitkälle)
autodidakti
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Myös katkenneita vakaajan tukirautoja on esiintynyt. Nekin pitää pauketta. Se tosin selviää samalla, kun tarkistaa kumien kunnon.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Vakaajalle ääni täältäkin... pahimmassa taupauksessa menee myös tanko vaihtoon jos on siinä pisteessä että tangon ja puslan väliin on päässyt hiekkaa ym. schaittia. Eli jos se tangon pinnoite on kulunut pois niin tuo pelkän puslan vaihto ei kauaksi aikaa tuo lohtua. Kutistesukalla tuli itse joskus vähissä rahoissa opiskelija-aikoina elvyytettyä tuollaista kúlahtanutta tankoa ja kyllähän se jonkun aikaa kesti :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Kiitoksia, mutta tämän ongelman takana oli äiti maa :D Juu, jäätä oli kertynyt ja se sitten kolkotti 8) Tai tänään ei ainakaan enää kolissu kun potkin kököt kaarista
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Halapa remontti. Enemmäkin saisi olla tällälailla korjautuvua vikoja. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Roisto kirjoitti:Myös katkenneita vakaajan tukirautoja on esiintynyt. Nekin pitää pauketta. Se tosin selviää samalla, kun tarkistaa kumien kunnon.

t.
Risto
Koko talven on oikea etupää kolissu pienissäkin kuopissa , eilen paukahti kunnolla ( ja rupesi koliseen kunnolla ) ja katsoin nyt , niin vasen etuvakajaan kiinnitysrauta poikki , helasarjaa aikonutkin uusia ,kunhan lämpenee kelit . Mikäs tuolla kiinnitysrautaan ( koriin kiinitys ) tuleva " lattaprikan " tarkoitus on ? Onko vakaajan kiinnityspisteitä vielä muita piilossa ? Vai tukivarsi kinnitys + vakajarautakiinnitys Saako kiinnitysrautaa kuinka helposti ? Merteilin ja kl sivuilta löysin ainakin , saakohan normi varaosaliikkestä ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”