Kuinkas oikein oikeeoppisesti säädetään tasonsäätö?
Aloin venttiilin koiranluuta vähän säätelemään,kun tuntui perä vähän niinkuin
kopisevan. Homman jälkeen parani ja menee pehmeämmin.
Koiranluu on nyt säädetty niin,että toinen puoli siitä lyhennetty minimiin ja vähän lyhennetty toistakin puolta.Tanko siis nyt melko lyhyt.
Säätelin niin,että laskin vivusta alas jousien varaan ja sitten nostin hitusen.
Voipi kyllä olla,että ajossa on "säätö" muuttunut hieman.Epäilen,että onko perä liian korkealla.Jos vivun kääntää ihan ylös pohjaa kohti,niin perä nousee ylös.Ala ja yläasennon välissä,puolivälissä tuntuu vipua käytettäessä ikäänkuin pieni pykälä.
w124 tasonsäätö
w124 tasonsäätö
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Olen kuullut tästä kaksi vaihtoehtoa; joko niin että perän pitää olla pelkästään jousien varassa kun kuormaa ei ole, tai niin että pitäisi olla pikku paine (nosto) jonkinlaisena esijännityksenä.
Jollain oli virallinen ohje ?
Muuten, säätötangossa on toisessa päässä vasenkätinen kierre eli sen pituutta säädetään keskiosaa pyörittämällä, molemmat puolet siis aina saman verran ulkona.
Jollain oli virallinen ohje ?
Muuten, säätötangossa on toisessa päässä vasenkätinen kierre eli sen pituutta säädetään keskiosaa pyörittämällä, molemmat puolet siis aina saman verran ulkona.
w124 tasonsäätö
Joo,tanko on vähän niinkuin vanttiruuvi.Itsellä vaan oli toinen pää jumissa.
Täytyy vielä ottaa koko tanko irti.Muistaakseni joskus ostin uudenkin varalle,mutta se jäi vaihtamatta.Oliko niin,että eikö toisen pään palloa saanut irti.En tiedä lähtiskö kampeamalla irti? Ei ainakaan viitsisi vakaajatankosta kiinnitystä alkaa irroittamaan.Voivat olla mutterit ruostuneet. Alhaalla on ihan mutterilla vivussa kiinni.
Käsittääkseni,jos tanko on ihan pisimmillään,niin silloin perä ihan matalimmallaan.Jos taas lyhyt,perä ylhäällä. Nyt on siis melko lyhyt tanko,niinkuin mainitsin,eli varaa lyhentää n 1,5 cm.
Vipu kuitenkin keskiasennossa tai hitusen yli. Voi olla nyt liiankin herkällä,että jos laittaa painavaa perään,niin nostaako taivaisiin?
Oliskohan jouset kuoleentuneet ajan saatossa,vaikka silloin toisaalta pitäis olla "säätövaraa".
Kyllä muuten on tasonsäätö tosi hyvä raskasta venettä vedettäessä(aisapainoa kuitenkin) ja tallinnan reisuilla
Täytyy vielä ottaa koko tanko irti.Muistaakseni joskus ostin uudenkin varalle,mutta se jäi vaihtamatta.Oliko niin,että eikö toisen pään palloa saanut irti.En tiedä lähtiskö kampeamalla irti? Ei ainakaan viitsisi vakaajatankosta kiinnitystä alkaa irroittamaan.Voivat olla mutterit ruostuneet. Alhaalla on ihan mutterilla vivussa kiinni.
Käsittääkseni,jos tanko on ihan pisimmillään,niin silloin perä ihan matalimmallaan.Jos taas lyhyt,perä ylhäällä. Nyt on siis melko lyhyt tanko,niinkuin mainitsin,eli varaa lyhentää n 1,5 cm.
Vipu kuitenkin keskiasennossa tai hitusen yli. Voi olla nyt liiankin herkällä,että jos laittaa painavaa perään,niin nostaako taivaisiin?
Oliskohan jouset kuoleentuneet ajan saatossa,vaikka silloin toisaalta pitäis olla "säätövaraa".
Kyllä muuten on tasonsäätö tosi hyvä raskasta venettä vedettäessä(aisapainoa kuitenkin) ja tallinnan reisuilla
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 tasonsäätö
Täytyy näköjään antaa hiomalaikkaa yläpään kiinnitykselle,että saa auki.
Toimii ylimmäinen nivel kohtuullisesti,että jääköön toistaiseksi.
Nyt venttiilin ja siinä olevassa vivussa reiät miltei kohdakkoin.Nyt ainakin oli tosi nautinnollinen ajettava.
Toimii ylimmäinen nivel kohtuullisesti,että jääköön toistaiseksi.
Nyt venttiilin ja siinä olevassa vivussa reiät miltei kohdakkoin.Nyt ainakin oli tosi nautinnollinen ajettava.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 tasonsäätö
Ei se mihinkään taivaisiin nouse, vaan samaan korkoon, missä oli kuormaamattomanakin.petromax kirjoitti:Voi olla nyt liiankin herkällä,että jos laittaa painavaa perään,niin nostaako taivaisiin?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Itsellä on hydraulipumpumpulta lähtevän letkun vaihto kun vuotaa kuin seula koneen käydessä.
Oon koittanu saada eri keskuisteluista vastausta kysymykseen että onko tuolla letkussa paine koneen ollessa sammuksissa että uskaltaako sitä tuosta vaan mennä aukomaan vai pitääkö järjestelmästä ensin saada paineet pois ja miten se tapahtuu?
Tässä autossa on duo- tai tandempumppu, miksi nyt kukakin haluaa sitä kutsua eli ohjaustehostin ja tuo tasonsäätö on samassa paketissa.
Joku viisas voisi kertoa tähän vastausen, olisin kiitollinen. Haullakaan ei oikeen tunnu vastausta saavan.
Oon koittanu saada eri keskuisteluista vastausta kysymykseen että onko tuolla letkussa paine koneen ollessa sammuksissa että uskaltaako sitä tuosta vaan mennä aukomaan vai pitääkö järjestelmästä ensin saada paineet pois ja miten se tapahtuu?
Tässä autossa on duo- tai tandempumppu, miksi nyt kukakin haluaa sitä kutsua eli ohjaustehostin ja tuo tasonsäätö on samassa paketissa.
Joku viisas voisi kertoa tähän vastausen, olisin kiitollinen. Haullakaan ei oikeen tunnu vastausta saavan.