Räpätysääni - in memoriam

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Räpätysääni - in memoriam

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Parina aamuna kuulunut räpätys on alkanut vaivata mieltä. :huh: On tosin saattanut kuulua koko ajan. Uudet kesärenkaat ovat vaimentaneet tielähtöisen mekkalan niin kuulumattomiin, että korviin tarttuu kaikki. :supersad:

Parhaiten kuuluu noin kuudenkympin nopeudessa loivasti oikealle kaartaessa. Ääni on sellainen hiljainen "räpätys", ei siis mikään paukkuva/nariseva/hankaava/hinkkaava/koliseva/jumputtava. Niinkuin jokin löysällä oleva pääsisi resonoimaan tms. En ole vielä korviani saanut orientoitua tilanteen tasalle niin paljoa, että pystyisin sanomaan kuuluuko edestä vai takaa.

Ja ennenkuin aletaan kehoittamaan etsimään vikaa apumiehen penkiltä, niin totean retorisesti, että olen ollut autossa tuolloin yksin. :shout:

Kuten sanottua, kesärenkaat ovat uudet. En tuota ääntä kyllä usko renkaista lähteväksi. Narinahelat vaikertavat kummassakin takanurkassa, (vaihtolistalla ovat) mutta eeeen jaksa uskoa niiden voivan tuollaista ääntä aiheuttaa. Myös apusimpukassa olen todennut pystyvälystä himpun verran, mutta kaarteessa ei kait tuon välyksen johdosta pitäisi minkään ääntä pitää. :roll:
Viimeksi muokannut JuMu S, 18.4.2007 8:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiristä sen viimeisenkin pyörän pultit. :D Soiko puhelin kesken renkaanvaihdon? :idea:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kardaanin jatkokohdasta on se suoja konduumi revenny ja se sielä räpättelee :shock: :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Lucky-Dog kirjoitti:Kardaanin jatkokohdasta on se suoja konduumi revenny ja se sielä räpättelee :shock: :shock:

Meinaatkos sitä värinänvaimenninta? Ei ole tuossa äänessä muuten eroa onko veto päällä vai ei. Veto päällä ei vaan meinaa kuulua nokalta kuuluvan nakutuksen ja kolinan seasta. :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

No onko se nyt sitten säännöllinen, pyörän pyörimisnopeuden mukaan muuttuva vai ei?
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jep. Äänen taajuus muuttuu siis pyöräin pyörintänopeuteen nähden suoraan verrainnollisesti. :ope:

Taajuudeltaan on räpinä sellaista, että kahvinpuutteen sumentamalla perstuntumalla arvioidusti kuuluu korviin 1 räpäys yhtä pyörän pyörimää kierrosta kohti. Tulipa tuossa muuten pikaisesti ajateltua, että jortaani kaikkine kumisine bonanzantehostusheebenskukkeleineen pyörii suunnilleen 3,42-kertaisella nopeudella pyöriin nähden. :idea:

Eli tuolloin olisi otsikossa puhe sirinästä tai ritinästä räpätyksen sijaan? :roll:
Myöhäisillan ohjelmaan tullee JuMulle siis kivaksi lisäksi ufokapselien irroittelujumppa kaikkine lisukkeineen. Tuo pyöränpulttiteoreema alkaa ainakin toistaiseksi kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Tuli ne pultit oikein momentanttiavaimella kiinni kierrettyä, mutta... :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Jos arvauksia saa esittää niin veikataan etupyöränlaakeria.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Onko mahdoton ajatus, että joku takapyörän pulteista napsuttaisi käsijarruheebeleihin kiinni :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tähänhän tämä ei taaskaan mitenkään liity mutta...minulla napsuttavan äänen kohde paikantui vanteeksi.Tarkemmin ottaen pyöränlaakerissa oli väljää ja vanteen puolat toiselle päin kurvatessa hipoivat jarrusatulaa 8) Mutta ei tosiaan mikään räpsyttävä ääni,ennemmin pauketta :roll:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Käsijarruheebelit ovat myöskin mielen perukoille kauhukuvia maalailleet. :eec:

Nimittäin tässä päivänä eräänä tuli kokeeksi runtattua vasemman jalan jarrua oikein kunnolla normaali seisotusasentoa syvempään. Olisivatko ne jousilot moisesta närkästyneet? :shock:

Eivät ole minulla koskaan auki olleet kun ovat kerran toimineet. Katsastusta varten tuli alkukeväästä vähän kenkiä pyöräytyttyä "iholle", ja sen jälkeen tuntuu jo vähän taas naksaukset lisääntyneet.

Eli viikonloppupuhdetta kaverin tallilla luvassa, no sehän passaa... :beerhug:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

JuMu S kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Kardaanin jatkokohdasta on se suoja konduumi revenny ja se sielä räpättelee :shock: :shock:

Meinaatkos sitä värinänvaimenninta? Ei ole tuossa äänessä muuten eroa onko veto päällä vai ei. Veto päällä ei vaan meinaa kuulua nokalta kuuluvan nakutuksen ja kolinan seasta. :lol:
Ei värinänvaimentimesta vaan siitä jatkoskohdasta, just ennen kardaanin kannatinta, lukitusmutterilla kiristetään se etupätkä ja siinä on sellainen boorin suojakumi siinä kiristysmutterissa kiinni >>> se voi olla esim. halki ja keskipakovoiman vaikutuksesta alakaa räpättämään.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Tuli ne pultit oikein momentanttiavaimella kiinni kierrettyä, mutta... :oops:
Maailmassa on siis joku joka kiristää pyöränpultit momentit mielessä. Hyvin antaumuksellista! :ope:
Itekin tekisin niin muttakun ei ole sitä komponenttiavainta. :roll:

Hommahan alkaa jo samantein selvitä: jos ei ole pultit löysällä niin päästään tekemään :jook: remonttia.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

No nytkun on viikonloppuremontit tehty niin löytyikö sieltä JuMun autonpyörästä heebeli? :?:
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Viikonloppu tuli, oli ja meni. Räpätystä kuunnellaan edelleen. :oops:

Sen verran on asia mennyt eteenpäin, että tuli ravisteltua joka nurkkaa pyörän yläreunasta rivakasti ja kuunneltua korva kovana. Mitään "ylimääräistä" ääntä ei tuossa riuskassa ravistelussa narinanivelten alkusyksyisen soidinääntelyn ohella ilmennyt. Edes mitään laakerivälyksiä ei näihin näppeihin tuntunut. :?

Myöskin on nyt omin jaloin todettu, että seisontajarrun kevyt polkaiseminen vauhdissa ei tuota ääntä poista. Eli ne jarrunpalautusjouset lienevät epäilysten ulkopuolella. :idea:

Eli alkaa vähitellen tuntumaan siltä että syynä ääneen on joku ufokapseliin pesiytynyt kivensirhana. :shock: Tai sitten parin talon päässä yönsä lepäävästä Väyrysestä on tarttunut jotain. :huh:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Mulla räpätti juurikin kääntäessä loivasti kanssa.Vika oli sisälokasuojan etureunassa oleva "nappula"joka otti renkaaseen kiinni kun etupää vähän laski kaarteessa :)
230TE vm.86 Koirankoppi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Räpätyksen alkulähteillä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Räpätysäänispekulaatio on saamassa uusia mittasuhteita. :?

Uskoisin, että äänen lähteeksi on paljastumassa kaikista jarrutustesteistä huolimatta oikean takapyörän laakeri. Tulipa nimittäin ajeltua päivänä eräänä poikkeuksellisen uraista katuosuutta. Mersun takapää vatkasi urissa kuin maneskiinin takapuoli muinoin Kaijakassa. :shock:

Tuon ajokokemuksen jälkeen ei muuta kuin auto piennarparkkiin ja testaamaan pyöränmutterien kiinnitys. Kiinni olivat, ei voi mitään. Mutta kotiin päästyä tuli kohotettua takapyörät ilmaan lisätutkimusten takia. Oikea takapyörä plotkaa vetoakselin suunnassa ilmaan kohotettuna noin puoli senttiä, eli laakerilla alkaa kait olla tunnit enemmän kuin täynnä. Vaihtoon siis menee. Vasemman takapyörän välys on sellainen juuri ja juuri tuntuva. Tämän elämänkokemuksen perusteella uskallan sanoa että kunnossa on.

Sinänsä jännää havaita, että auton paino tekee laakerin aivan tiukaksi. Välystä on kait sitten todellakin ainoastaan päittäissuuntaisesti koska auton ollessa alhaalla ei mitään välystä pyörää heiluteltaessa tunnu.

Narinanivelet olen vaihtokuntoisiksi tuominnut, mutta välystä en niissä tuntenut vaikka mitenkä niitä vääntelin. Kovaa natinaa ovat pitäneet jo kauan, eli voisivat vielä kunnon rasvauksella "ehjääntyäkin". Tosin samallahan nekin vaihtaa jos alkaa laakerirempan takia napaa purkamaan. :idea:

Mitäs on viisaat mieltä :arrow: Kun kädet kerran likaantuu kuitenkin, niin samallako laitetaan toinenkin takapyöränlaakeri uusiksi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jaa viisaat? Noh, minäkin arvelen jottain? :roll: :oops:
Eikö se ole sama vaihtaa molemmat yhdellä kertaa, kun on työkalut näkösällä.
Ei siinä toisessakaan laakerissa voi olla enää montaa tonnia jäljellä, tasalaatusta tavaraa.
Niin ja ne narinanivelet samalla. :pappa:
Pro HVM
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Ratkaisu (ehkä) löydetty

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nähtävästi ulkopuolisen silmiin turhalta näyttävä piinaavan hitaasti toetutuva aikailu yhdistettynä jahnailunsekaiseen tuumiskeluun auttaa mielenterveyttä piinaavien kysymysten ratkaisuissa. :D

Mainittakoon ensin, että ääni on kuitenkin poistunut kevyesti jarrua hipaisemalla, ja alkanut joskus samantien jarrun hölläämisen jälkeen. Joskus on taas räpätys pysynyt poissa pitkiäkin aikoja, ja tullut taas havaituksi vasta kymmenien nautinnollisten kilometrien päästä. :evil:

Eilen illalla tuli pistäydyttyä kaverin tallilla talveenvalmistautumishuollossa. Siinä kun auto killui avuttomana nosturinnokassa vailla pyöriä oli helppo sorkkarautaa apuna käyttäen tutustuttaa itsensä nykypreussilaisen monivarsituennan hienouksiin.

Diagnoosi oli tyly. :shock: Seuraavana seikkaperäinen tutkintaraportti;

Narinanivelet välyksettömät mutta äänekkäät, oikean takapyörän laakerivälys ei olekaan niin suuri mitä olen kuvitellut. Takajarrupalat noin puolen vuoden ja reilun 20tkm ikäisinä eivät myöskään kovin paljoa olleet ohenneet. :D Käsijarru toimii, pikatesti normaalia syvempään kierretyllä pyöränpultilla osoitti sen, että tuli räpinän aiheuttaja rajatuksi käsijarrurummun ulkopuolelle. :huh:

Sitten etupäähän. Jarrupalat edessä olivat (alkuperäiset?) Atet, uutta vastaavassa kunnossa. Jäivät siis uudet Icerit vastoin ennakkosuunnitelmia vaihtamatta. Kaikki neljä jarrulevyä tasaisesti kuluneet molemmin puolin. Jarrusatulan osat tiukasti kiinni, samoin jarrupalat. Missään ei myöskään havaittu hankausjälkiä. Oikean etupyörän pyörintä aavistuksen nahkeampaa kuin vasemman, saattaa tosin johtua jarrujen väliin pyöriä irroitettaessa tippuneesta moreeninkaltaisesta vannepas*asta.

Kaikki puslat ja nivelet edessä tuntuivat välyksettömiltä, väänteli niitä miten vain tunkilla tukivartta kohottaen tai ilman. Mutta etupyörien kääntely toikin heti korviin tuon tutun kuuloisen napsahduksen. Iskarin yläpäästä kuului terävä napsaus heti kun napa-asetelmaa alkoi kääntämään. Välystä ei yläpäässä kuitenkaan juuri tunnu, vaan tuntuisi napsuvan "kuivuuttaan". Onko tuolla kumin kätköissä jonkinlainen muissa autoissa yleisesti käytetty vierintälaakeri, vai jokin narinaniveltyyppinen liukuratkaisu? :eec: Kun auto lepää pyöriensä päällä, eivät iskarinyläpäät kolise yhtään, mutta ajossa :?: Vaihtamallahan taas tämäkin asia selviää.

Mutta oli niin tai näin :arrow: Kitkarenkaat ovatten sen verran kesägudikoita äänekkäämmät, etteivät turhat räpinät ja narinat paranoidisiin hälyäänikorviin kuulu. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko tuolla kumin kätköissä jonkinlainen muissa autoissa yleisesti käytetty vierintälaakeri, vai jokin narinaniveltyyppinen liukuratkaisu?
Ei kumpaakaan, iskarinvarsi on kiinteästi kumissa kiinni.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

jos rupeaa vaihtamaan pyöränlaakereita niin samalla jarrukilvet uutta ja päin vastoin, saahan se pelkän kilven siihen vaihdettua palapelinä mutta se ei ole yhtä pitkäikäinen kuin oikeaoppisesti vaihdettuna. Niin ja samalla uudet käsijarrun kengät sekä se jousipussi..Ei tarvii taas 500tkm vaihdella 8)
Ceestä meni toissa päivänä vaihtoon juuri nuo osaset...olivat kilvet niin hapettuneet että hyvä kun jouset oli pysyneet kiinni, tosin kenkin väliset jouset löyty pohjalta :lol: outoa ääntä takaa kuuluikin kun ikkuna auki rullasi :oops:
mutta nyt ei tarvitse murehtia niitä osasia :wink:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

dealer kirjoitti:
Onko tuolla kumin kätköissä jonkinlainen muissa autoissa yleisesti käytetty vierintälaakeri, vai jokin narinaniveltyyppinen liukuratkaisu?
Ei kumpaakaan, iskarinvarsi on kiinteästi kumissa kiinni.
Eli "kääntölaakerina" toimii iskari itse. Heureka :idea: Aikaa myöten iskarinvarsi syö pesänsä kumimoukulassa väljäksi, ja siitä tuo kopina. Ääni on kyllä erehdyttävän "metallinen", mutta jospa se holkki siellä sitten terävästikin osaa paukkua.

Ensiapukonstit taitavat olla vain itsensä pettämistä, vai pärjääkö tällä Ford-kokemuksella esim. sopivien väliholkkien ja prikkojen avulla? :whistle:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mitenkäs tuon iskarin yläpään kummin kanssa oikein on?

Onko yleistä, että on tukikumi päällepäin ihan putsplankhieno ja ehjä, mutta sisältä tai alapuolelta jotenkin rikki? :shock:

Alkaa toi kopina jo haitata keskittymistä, mutta kun en periaatteesta viitsi hakea uusia osia ennenkuin on tosiaan tarvis. Eli välystä ei juurikaan tunnu, mutta kuuluu kyllä. Ja kyse ei nyt ole pennien säästämisestä, vaan ylipäätään nykyajan kertakäyttökulttuurin ja heti-kaikki-osat-uutta-ajattelun vastustamisesta. :protest:

On käynyt sellainen vanha Ford-kansan poppakonsti mielessä, että tuon iskarinvarren yläpään ja tuon kumitötsän välin kun tilkitsisi vaikka paksuhkosta alumiinipellistä tehdyillä prikoilla jotka linttaisi tiukkaan sinne väliin niin johan napina hiljenisi. :lol: Ainakin Ford Ka'n etutuenta muistuttaa kovasti rakenteeltaan tuota 124:n vastaavaa, ja siinä prikkaviritys tutkitusti toimii.

Onko kukaan tuollaista Mersuun kokeillut, vai onko tuo kumimokkula vaan jotenkin sisäisesti hajoamisherkkä?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No onkos arvon raadilla tähän asiaan jotain mielipidettä? :? :oops:

Alan muuten kallistua tuonne uusien ylätukien vaihtamislinjalle minäkin, vaikka sydämestähän tuo ottaa. :shock: Nyt on nimittäin niin, että kolinanlähteen tarkempi tutkiminen on paljastanut järkyttäviä tosiasioita:

Kolinan lähde onkin se iskarin haitarikumin kiinnike, siis se mihin tuo suojahame yläpäästään kiinnittyy. Poksautuskuvia kun tuolta turakkien sivuilta ja Alfamerin korjaamollevientiopuksesta katselin niin yhtä puutahan tuon kuuluisi sen tukikumin kanssa olla. Irti kuitenkin nuo holkkiosat kummastakin etukulmasta ovat, ja pitävät juuri kuvaan sopivaa plotinaa kun niitä rivakoin ottein heiluttelee. :oops:

Eli mitenkäs on? Kuuluuko tuon hameenripustimen olla vulkanoitu/hitsattu/jotenkin muuten KIINNITETTY tuohon varsinaiseen tukikumiin? Jos kuuluu olla, niin nuo vanhathan voin käydä joku yö hautaamassa vaikka naapurin mummon kukkapenkkiin. :twisted:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

JuMu S kirjoitti:Eli mitenkäs on? Kuuluuko tuon hameenripustimen olla vulkanoitu/hitsattu/jotenkin muuten KIINNITETTY tuohon varsinaiseen tukikumiin? Jos kuuluu olla, niin nuo vanhathan voin käydä joku yö hautaamassa vaikka naapurin mummon kukkapenkkiin. :twisted:
Kyllä ne yhtä klimppiä pitäis olla :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avaa konepelti ja katso onko iskarin yläpäänkumi revennyt.
wiimax.fi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

dealer kirjoitti:Avaa konepelti ja katso onko iskarin yläpäänkumi revennyt.
No sehän tässä mystistä onkin, kun päältäpäin tuo kumi/metalliklimppi on täysin ehjän näköinen. Ja vaikka sitä kättäpidemmälläkin koettaa väännellä niin tiukastihan tuo paikallaan istuu. :nocando:

Alapuolelta kun ottaa kunnon otteen siitä suojakuminpidikkeestä, niin se loksuu pari milliä joka suuntaan. Ääni on sellainen "metallinen", eli sopinee taudin kuvaan... :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Liekö sitten haljennut jotenkin se metalliosa keskeltä.
Jos kerran kumi on ehjä ja iskarin mutteri piukassa, ei sen pitäis pystyä heilumaan :roll:

Kuva
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jani kirjoitti:Liekö sitten haljennut jotenkin se metalliosa keskeltä.
Jos kerran kumi on ehjä ja iskarin mutteri piukassa, ei sen pitäis pystyä heilumaan :roll:

Kuva
Juurikin näin! Kiitokset kuvallisesta valaisemisesta! :D

Eli rikkihän noi mokkulat sitten minun autossani lienevät, kun kerran selvää väljyyttä ylä/alapuolten välillä omin käsin tuntuu.

Ovat varmaan nuo isommassa kuvassa kupin pohjalla näkyvät niitinkannat/pistehitsit(?) kerrassaan antautuneet vuosien mittaan, muuta vikaantumisen mahdollisuutta ei tuossa pre-väyryskauden metalliosuudessa vähäiseen maalaisjärkeeni osu. :roll: Kuten todettua, kumiosuus on vähintään yhtä siisti/pykimätön kuin tuossa kuvassa.

Ja vanhat varaosathan vielä kätevä mies itse korjaa mig-liimalla. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: Räpätysääni

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

JuMu S kirjoitti:Parina aamuna kuulunut räpätys on alkanut vaivata mieltä. :huh: Ääni on sellainen "räpätys",
paukkuva/nariseva/hankaava/hinkkaava/koliseva/jumputtava. Ja ennenkuin aletaan kehoittamaan etsimään vikaa apumiehen penkiltä, niin totean retorisesti, että olen ollut autossa tuolloin yksin. :shout:
Tuskin sentään yksin. Kyllä oireiden perusteella autoon on pesitynyt joku SnoopyDog, Ice T tai Tupacin haamu. Hukkaa koko auto, se on lopullisesti pilalla :shock: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ovat varmaan nuo isommassa kuvassa kupin pohjalla näkyvät niitinkannat/pistehitsit(?)
Miekökatoin että ne on valupurseita?
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”