Dieselöinsikö?

Vastaa Viestiin
wilikki79
Viestit: 8
Liittynyt: 15.10.2007 0:50
Paikkakunta: karkkila

Dieselöinsikö?

Viesti Kirjoittaja wilikki79 »

Moro taas. Elikkä mulla toi w123 2.8 automaatti ja kone menossa vaihtoon.

Ois kai nyky bensan hinnoilla järkevää dieselöidä tuo vehe mut haluaisin sen säilyvän 6-pyttysenä ja jos dieselin laittaa niin turbohan on ihan ehdoton.

Olen kuulluut et ottaavat noista turbodieseleistä monia satoja heppoja irti. Itselle riittäisi pari satkua mut miten sit toi mun laatikko taas? Kun en koko voimansiirtoa viittis rupee muuttaan. Niin mikä 6-pyttynen turboD tohon menee ja onko lupajuttuja ym. mitä pitää tietää? Litratilavuus tietenkin mahdollisiman iso. Serkku aiko projektin toteuttaa jos juttu vaan onnaa.

-Vilikki-
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Eikös jossain päin liiku W123 OM603:lla turbokoneella, vai oliko jopa OM606, eli kyllähän sinne sopimaan saa kutosenki, suurimmat ongelmat lienee kiinnikkeiden yms kanssa, laatikon sopivuudesta en osaa sanoa mitään muuta kuin epäilyksen että voinee joutua vaihtamaan W124:n laatikonkin ja apulaitteet. Paljon helpompihan sinne olisi asentaa vitonen mutta siitä ei taida saada ihan yhtä helppoja hevosia kuin kutosesta. Halpaahan diisselillä ajaminen ei ole ellet sitten ajele melko reippaasti mutta aina diisseliauto bensa-auton kyydin voittaa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

JaniH kirjoitti:Eikös jossain päin liiku W123 OM603:lla turbokoneella, vai oliko jopa OM606, eli kyllähän sinne sopimaan saa kutosenki,
Liikkuu liikkuu, jäsen Rehtijii aikahnaan rakensi 606:lla , kysyppä siltä ko se tietää justiin mitä/miten pittää tehä että tullee hyä :pappa:
No Merc at the moment
JALLERI
Viestit: 174
Liittynyt: 30.8.2006 19:34
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja JALLERI »

pp d kirjoitti:
JaniH kirjoitti:Eikös jossain päin liiku W123 OM603:lla turbokoneella, vai oliko jopa OM606, eli kyllähän sinne sopimaan saa kutosenki,
Liikkuu liikkuu, jäsen Rehtijii aikahnaan rakensi 606:lla , kysyppä siltä ko se tietää justiin mitä/miten pittää tehä että tullee hyä :pappa:

missäkähän päin tuo ko auto nykyään "savuttelee"???
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Kajaanissa sen viimeksi näin. :wink:
Om 617 turbostakin saa tuon pari sataa hepoa..
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7126
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuutos tiisselin saa sinne kohtuu helpolla. tosin vaihdelaatikonkin joutuu samalla vaihtamaan.
Kaikenlaista pientä näpräystä se tosin aiheuttaa.

-Kardaanin lyhennys
-Vaihdevivuston lyhennys
-Moottorinkorvallisten teko
-Kaasuvivuston teko (124ssa vaijeri kaasu)
-hehkutuksen kytkentä (rele+johdotukset)
-sammuttimen alipaineiden kytkentä (virtalukon vaihto)
-Sähköt (laturi, lämpömittari, öljynpaine)

tuossa nyt jotain aluksi.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ja paljolta selviää jos hommaa kokonaisen W124:sen viereen luovuttamaan kaiken tarpeellisen...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös se olis helepompaa ostaa valamis diisseli. :lol:
Osta multa elimenluovuttajaksi W123 280E (tai projektiautoksi, ei se mikkään täys pommi ole)... Pitäs siitä reilu pari sataa pollea löytyä koneesta, kunhan vaan saa toimimaan. Itsellä ei riitä inspiraatio.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Heikki H. kirjoitti:Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
Tuo on kyllä aivan totta,aion kohta myydä 300D:n pois ja ostaa 244:sen bensa volvon kaasari koneella.Volvo olis kyllä tosiaan aivan järkeenkäypä ajopeli näillä bensanhinnoilla :!: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Rammstein69
Viestit: 180
Liittynyt: 01.10.2005 14:26
Paikkakunta: Humppila city

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

jari_w123 kirjoitti:
Heikki H. kirjoitti:Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
Tuo on kyllä aivan totta,aion kohta myydä 300D:n pois ja ostaa 244:sen bensa volvon kaasari koneella.Volvo olis kyllä tosiaan aivan järkeenkäypä ajopeli näillä bensanhinnoilla :!: .
jaa että sekö olis halpaa ajoa, kaasarikoneisella 200-laatikolla?

meneehän tuommonen 10 sadalla jos puolet matkasta työntää... :lol:
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Rammstein69 kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:
Heikki H. kirjoitti:Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
Tuo on kyllä aivan totta,aion kohta myydä 300D:n pois ja ostaa 244:sen bensa volvon kaasari koneella.Volvo olis kyllä tosiaan aivan järkeenkäypä ajopeli näillä bensanhinnoilla :!: .
jaa että sekö olis halpaa ajoa, kaasarikoneisella 200-laatikolla?

meneehän tuommonen 10 sadalla jos puolet matkasta työntää... :lol:
heeeeiiii suakin näkee pitkästäaikaa,oot muuten oikeessa ton volvon kanssa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”