200d manuaali -> 300d automaatti?
200d manuaali -> 300d automaatti?
Niin, mitä kaikkea menee koneen ja lootan lisäksi vaihtoon ko. operaatiossa? (kardaani, lootan kannakkeet, sähköjä..?)
Olisiko helpoin vaihtaa kone ja loota yhtenä pakettina, vai erikseen?
Löytyykö manuaalikoreistakin kaikki samat kiinnikkeet kuin automaateista? (esim. kickdown nappi, vaihdevivustot, joutuuko soveltamaan?)
Kokonainen om617a automaatti varaosa-auto löytyy, eli osien suhteen ei ongelmaa.
Kiitän.
Olisiko helpoin vaihtaa kone ja loota yhtenä pakettina, vai erikseen?
Löytyykö manuaalikoreistakin kaikki samat kiinnikkeet kuin automaateista? (esim. kickdown nappi, vaihdevivustot, joutuuko soveltamaan?)
Kokonainen om617a automaatti varaosa-auto löytyy, eli osien suhteen ei ongelmaa.
Kiitän.
200d alkoikin kaivaa omaa hautaansa oletettua nopeammin. Onnettoman paska se on käyntiin lähtemään, webastolla lämmitettyä konetta saa hangata näilläkin "pakkasilla" käyntiin minuuttitolkulla, eikä silloinkaan ole varmaa lähteekö.. Ilman lämmitystä ei toivoakaan.
Hehkuttaa hyvin, hehkut mittaamalla todettu toimiviksi, startatessa työntää valkeaa sauhua mutta ei hörähdäkkään. Akussa on virtaa ja startti pyörittää hyvin. Mistä tuota lähtisi selvittelemään, pumpun ajoitus, suuttimet? Tuo moottorin vaihto tuntuu kokoajan paremmalta ajatukselta..
Hehkuttaa hyvin, hehkut mittaamalla todettu toimiviksi, startatessa työntää valkeaa sauhua mutta ei hörähdäkkään. Akussa on virtaa ja startti pyörittää hyvin. Mistä tuota lähtisi selvittelemään, pumpun ajoitus, suuttimet? Tuo moottorin vaihto tuntuu kokoajan paremmalta ajatukselta..

En ole tekniikkaguru lainkaan itse, mutta auttaskohan venttiilien säätö ja ajoituksen tarkistus.PeeTee^^ kirjoitti:200d alkoikin kaivaa omaa hautaansa oletettua nopeammin. Onnettoman paska se on käyntiin lähtemään, webastolla lämmitettyä konetta saa hangata näilläkin "pakkasilla" käyntiin minuuttitolkulla, eikä silloinkaan ole varmaa lähteekö.. Ilman lämmitystä ei toivoakaan.
Hehkuttaa hyvin, hehkut mittaamalla todettu toimiviksi, startatessa työntää valkeaa sauhua mutta ei hörähdäkkään. Akussa on virtaa ja startti pyörittää hyvin. Mistä tuota lähtisi selvittelemään, pumpun ajoitus, suuttimet? Tuo moottorin vaihto tuntuu kokoajan paremmalta ajatukselta..

® Mesen Porkkana-klubi
Onko hehkujen resistanssi mitattu? Miten hehkujen mittaus on tehty? Onko sarjaan vai rinnan kytketyt hehkut?
Joskus on se hehkujen valokin toiminnu normaalisti vaikka yksi hehku on ollu pimeenä. Sitten vähän ajan päästä ei valokaan toimi kunnolla niin tietää että nyt on varmasti yksi hehku ainakin hajonnut.
Pikkusen OT asiaa mutta 200D vs. 300D on ihan eri perävälitykset. 200D = 3,96 ja 300D 3,46. Koneen vaihdon jälkeen jos pidät vanhan perän niin lähtee hyvin valoista mutta voi ärsyttää pitkää pätkää ajaessa.
Suuttimet kun alkoi oleen lopussa ex-käyttöautossa niin teki lievästi sellasta että kävi kylmänä ensin vajailla pytyillä, jonka jälkeen tasoittui. Mutta se oli aika lievää joten ei tarttennu korjailla.
Joskus on se hehkujen valokin toiminnu normaalisti vaikka yksi hehku on ollu pimeenä. Sitten vähän ajan päästä ei valokaan toimi kunnolla niin tietää että nyt on varmasti yksi hehku ainakin hajonnut.
Pikkusen OT asiaa mutta 200D vs. 300D on ihan eri perävälitykset. 200D = 3,96 ja 300D 3,46. Koneen vaihdon jälkeen jos pidät vanhan perän niin lähtee hyvin valoista mutta voi ärsyttää pitkää pätkää ajaessa.
Suuttimet kun alkoi oleen lopussa ex-käyttöautossa niin teki lievästi sellasta että kävi kylmänä ensin vajailla pytyillä, jonka jälkeen tasoittui. Mutta se oli aika lievää joten ei tarttennu korjailla.
Pyörittääkö startti oikealla nopeudella? Muistelen että takavuosina jollekkin foorumilaiselle oli autokorjaamo suositellut koneremonttia vaikka myöhemmissä tutkimuksissa selvisi että oli vain startti päässyt vanhuuttaan huonoksi. Sillä autolla oli mittarissa n.puolimilliä.
Oireet oli samanlaiset ja autosta oli tsekattu lähes kaikki muu mitä helposti pystyi tarkistamaan. Tuonhan voisi kokeilla vetokäynnistyksellä, jos lähtee iloisesti heti käymään niin sitten startti vaihtoon.
Oireet oli samanlaiset ja autosta oli tsekattu lähes kaikki muu mitä helposti pystyi tarkistamaan. Tuonhan voisi kokeilla vetokäynnistyksellä, jos lähtee iloisesti heti käymään niin sitten startti vaihtoon.
Startti pyörittää hyvin. Polttoainesuodattimet ja käsipumppu vaihdettu, ja syöttöpumpun ennakko säädetty 24eykk. Käymään ei lähde vieläkään omin avuin, joten epäilykset siirtyivät takaisin hehkuihin. Alustavien jännitemittailujen perustella virtaset katoaa hehkujen välillä, viimeiselle hehkulle tulee hädin tuskin volttia, eikös sinne kuitenkin se n.3 volttia pitäsi tulla..?