Täys koneremontti 300D(video lisätty)
Kyllä ne kaikki osat on tasapainotettu erikseen, joten niitä voi vapaasti vaihdella.
Koneistamossa homma tehdään yleensä siten, että ensin pistetään kampiakseli tasapainoon. Sitten akseliin pultataan vauhtipyörä ja paketti tasapainotetaan ottamalla ainetta vauhtipyörästä. Sitten pistetään hihnapyörä paikalleen ja taas pistetään pakettti tasapainoon porailemalla koloja hihnapyörään. Näin jokainen osa saadaan jo itsessään tasapainoiseksi. Jos tuollaisen homman haluaa teettää, niin se maksaa tingittynä noin 100€. Mitään tarvetta sille ei pitäisi olla paitsi jos vauhtipyörää on kevennetty tms. Viritettyjä moottoreita tehdessä monet eivät luota tehtaan tasapainotukseen, vaan tasapainotuttavat osat uudelleen.
Eikös vauhtipyörä mene paikalleen vain yhdessä asennossa. w124:ssa on ainakin vauhtipyörälle kohdistustappi.
Koneistamossa homma tehdään yleensä siten, että ensin pistetään kampiakseli tasapainoon. Sitten akseliin pultataan vauhtipyörä ja paketti tasapainotetaan ottamalla ainetta vauhtipyörästä. Sitten pistetään hihnapyörä paikalleen ja taas pistetään pakettti tasapainoon porailemalla koloja hihnapyörään. Näin jokainen osa saadaan jo itsessään tasapainoiseksi. Jos tuollaisen homman haluaa teettää, niin se maksaa tingittynä noin 100€. Mitään tarvetta sille ei pitäisi olla paitsi jos vauhtipyörää on kevennetty tms. Viritettyjä moottoreita tehdessä monet eivät luota tehtaan tasapainotukseen, vaan tasapainotuttavat osat uudelleen.
Eikös vauhtipyörä mene paikalleen vain yhdessä asennossa. w124:ssa on ainakin vauhtipyörälle kohdistustappi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kävin tänään työpaikalla kasailemassa konetta ja koiranpaskatiiviste,kampiakseli,jakoketju,ja ketjupyörän sain tänään kasailtua paikoilleen.Kaikki laakeri pukit ja lohkon öljykanavat puhdistin todella huolellisesti paineilmalla ja jarrujenpuhdistus myrkyllä.Lohkon maalasin alkuviikosta mustalla miranolilla kyllä muuten tuli komea Uudet männät asensin kiertokankiin keskiviikkona samalla kun katoin myytin murtajia.Mulla oli tapit pakastimessa yön yli niin että sais ne helpommin paikoilleen kaks ekaa menikin hyvin mutta kaks seuraavaa jäi puolitiehen.No ei siinä mitään järkeilin että tappihan on liukuva käyntilämpötilassaan vein sitten männät saunaan ja hyvin luiskahti paikoilleen ei tarvinnut olla kuin n10min lauteilla niin heti helpotti.Viimeinen tappi menikin jo todella helposti koska tappi oli pakastimessa ja mäntä saunassa.Saa nähä sitte kun koneen saa paikoilleen että pitääkö tuo koiranpaskatiiviste.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Emäntäs on tosiaan myötämielinen mersuharrastukselle, vaikka makskalla ajaakijari_w123 kirjoitti:Viimeinen tappi menikin jo todella helposti koska tappi oli pakastimessa ja mäntä saunassa.Saa nähä sitte kun koneen saa paikoilleen että pitääkö tuo koiranpaskatiiviste.
Jos meillä kuskais koneenosia kyökkiin ja saunaan, seurais
Siinä koivuhaan romu 123:sessa oli muuten ne kromatut takavalonaluslistat, ajoin tänään ohi, ja tarttu silmään
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Pitääpä käydä kahtelemassa sitä koivuhaan 123:sta jos vaikka sattuis löytymään.Kyllä muijan täytyykin olla myötämielinen tätä harrastusta kohtaan Muuten loppuu mazdan korjaus ja huolto siihen Ajattelin ensin laittaa männät rohkeasti uuniin mutta en sitten kehdannut kuitenkaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Saakohan muita kuin Intiassa valmistettuja kärkiä suuttimiin?Perttu K kirjoitti:Lähes kaikki tärkeä onkin jo mainittu. Noilla eväillä löytyy varmasti moottoriin oikea sävel.
Minkalaiset suuttimet sitten ostatkin, niin osta laatumerkkiä. Suuttimen valmistajalla on vaikutusta aika paljon suuttimen ominaisuuksiin.
Jos oikein nätisti käyvän koneen haluais varsinkin tuosta vanhemmasta, kannattais kone tasapainottaa liikkuvilta osiltaan. (männät, kiertokanget, kampiakseli, vauhtipyörä, värinänvaimennin)
Joku mulle kertoi kun oli tasapainottanut et nuo vanhemmat ei ole kovinkaan kummoisesti tehtaalla tasapainotettu.
Viimeksi muokannut Petri K, 02.4.2006 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onneks korjaamolla on osienpesukone kun ei ole tuota astianpesukonetta tosin voi olla ettei mersun osilla olis mitään asiaa sinne tiskikoneeseen siihen ei kyllä muija suostuis en kyllä muutenkaan kehtais osia sinne laittaa.Harmi muuten kun tässä oli melkein vastapäätä pieni lähikauppa siellä olis voinu käydä puntaroimassa männät ja kiertokanget mutta se kauppa loppui.Mitäkähän muuten jossain marketissa tuumattais jos siellä olis käyny punnitsemassa mäntiä?Tuo mun nykyinen kone on melkolailla hyvin tasapainossa mutta männänhelmat on vaan alkanu kilometrien myötä pitämään melkoista kolinaa erityisesti puolilämpimänä samoin epäsäännölinen "napsahtelu" on alkanut Mutta värinät on melko hyvin kurissa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
No niin tässä olis muutama kuva tuosta koneesta toivottavasti ne toimii.http://s59.photobucket.com/albums/g315/jari_w123/
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
e
Mene Account options -> Make public -> yesjari_w123 kirjoitti:No niin tässä olis muutama kuva tuosta koneesta toivottavasti ne toimii.http://s59.photobucket.com/albums/g315/jari_w123/
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hyvä että kuvat alko toimimaan.Olisin vielä laittanu kuvia myös osaläjästä mutta niitä ei löytynyt enää mistään.Harmi kun ei ole vielä omaa kameraa joutuu aina muijan vanhemmilta lainaamaan.Täytyy ens kerralla laittaa niinkuin luokyio neuvo.Täytyy antaa muijalle kiitosta että laittoi nuo linkit tuohon kun en ite osaa kyllä tuommonen koneremontti onnistuu mutta tietokoneen käyttö on mulle kyllä todella vaikeaa.Mä käytän yhdensormen kirjoitus järjestelmääkin kun en muuten osaa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tuo paino asia askarruttaa itseänikin mutta sen verran tiedän että se on suoraan sanottuna aivan helvetin raskas.Minkähänlaista mitoitusta on w124 dieseleissä käytetty om617:kaan verrattuna?Tässä moottorissa on ainakin kampiakseli melko tukevan näköinen ja mm männäntappi 26mm paksu,venttiilin varret 9,9mm paksuja eli turvallisessa ylimitoituksessa on pysytty.Eipä tarvi ihmetellä miksi tehoa ei ole kuin 88hv vaikka on 3litranen kone mitoissa on yks syy siihen paino syö tehoa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
http://www.kermatdi.com/servlet/the-Mer ... Categories nämä on ilmeisesti ihan tavallisia Bosion palikoita? Myyjiä varmaan löytyy lähempääkin.Perttu K kirjoitti:Boschilta ei taida saada kuin intialaisia. Bosion-kärjet on kuulema edelleen laadukas.
http://www.gomog.com/allmorgan/engineweights.htmlSami R kirjoitti:Paljonkohan tuo om617 mahtaa painaa?
Eipä löytynyt tuoltakaan painoa. OM615 painaa tuon mukaan 447 paunaa eli 203kg.
http://www.mercefreaken.com/modellene/123/123.htm
Tuon mukaan 200D on 60kg kevyempi kuin 300D. Siitä voi jotain painoeroa arvella moottoreillekin.
I drive an Opel. What's your excuse?
http://www.kermatdi.com/servlet/the-Mer ... Categories nämä on ilmeisesti ihan tavallisia Bosion palikoita? Myyjiä varmaan löytyy lähempääkin.Melitos kirjoitti:Perttu K kirjoitti:Boschilta ei taida saada kuin intialaisia. Bosion-kärjet on kuulema edelleen laadukas.
Löytyy