W123 200D käynnistys-ja öljykeskustelua

Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Venat säädetty, mukavasti pehmeni käynti.
Vetää alempaa ja ylemmäs, selkeästi paremmin pelittää.
Huomen näkee kuinka käynnistyy kylmästä.
Ja öljyiksi suositellaan 15W40 moderate temperatures ja 20W50 kesäksi.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Onkos kellään kokemuksia Teboil Super HPD 10W40:sestä? Puoli synteettinen öljy, hintaa ei tosin mistään sattunut löytymään, mutta jos se on edullisempaa kuin delvac MX 15W40, niin ajattelin kokeilla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Laita delvacin 10W30, kuulemma omassa röntässä aina käytetty sitä ja hyvin toimii...

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sami R kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia Teboil Super HPD 10W40:sestä? Puoli synteettinen öljy, hintaa ei tosin mistään sattunut löytymään, mutta jos se on edullisempaa kuin delvac MX 15W40, niin ajattelin kokeilla.
Olen todennäköisesti väärässä, mutta tunne käskee kirjoittamaan vastauksen. :roll:

Ajelin Teboilin öljyillä noin 10 vuotta, enimmäkseen osa-synteettisellä "Goldilla." Ostin ässän. Laitoin koneeseen totutut "goldit." Ei hyvä ihme ymmärrä kukaan miten pystyy ässän kasi muuttumaan öljynvaihdolla betonimyllyksi? :shock: Shellin Helixit sisään ja ollaan kuin huopatossutehtaalla, viimeisin vaihto Castrollin magnatecit, hiljaista on. :roll:

Sattumaa tai ei, mutta Teboilin kuraa ei laiteta tämän perään muuhun paikkaan kuin polokupyörän ketjuihin :idea: :evil:

Loppuun Teboilille pisteet: Öljy palaa hyvin, sillä lämpiää tämä mökki jo viidettä vuotta. :D
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Niin,

Kaippa nämä vanhemmat koneet on niin yksilöllisiä kranttuja että toiset tykkää Äideistä ja toiset tyttäristä, mistä sitä voi tietää tarkalleen mikä kone tykkää mistäkin öljystä.

-ristp
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

On se vaan hämärää...
Nimittäin se että käynnistyy kankeasti 0-kelillä.
Mittasin hehkut, releen, johtimet ja tarkastin liitokset.
Hehkuttaa normaalisti. Rele toimii ja hehkut on kuosissa mittarin mukaan.
Jokin outo liitin on siinä hehkulla, näyttää ihan sulakerasialta, mutta en tiedä miten se vaikuttaa tuohon, releelle ainakin menee, mittasin jännitteen siitä 6volttia...Ööö...
Oiskohan suuttimet ja hehkut paskasia?
Venat on just säädetty.
:?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Nyt on tässä jo päässy unohtumaan mutta mites sulla oli tuo akkupolitiikka ? Sehän on selevää että parempaa huonommalla akulla nämä röntät ei lähe käyntiin :? Vaikka jaksaisiki pyörittää mutta silti pyörittää liian hitaasti.


-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vuoden vanha Boschin silver 88Ah, 640A käynnistysvirtaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jos ei sitten lie kone jo sen verran väljä ettei syty mielellään? :D
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

HVM kirjoitti:Jos ei sitten lie kone jo sen verran väljä ettei syty mielellään? :D
Huohottaako ? :wink:

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Sami R kirjoitti:On se vaan hämärää...
Nimittäin se että käynnistyy kankeasti 0-kelillä.
Mittasin hehkut, releen, johtimet ja tarkastin liitokset.
Hehkuttaa normaalisti. Rele toimii ja hehkut on kuosissa mittarin mukaan.
Jokin outo liitin on siinä hehkulla, näyttää ihan sulakerasialta, mutta en tiedä miten se vaikuttaa tuohon, releelle ainakin menee, mittasin jännitteen siitä 6volttia...Ööö...
Oiskohan suuttimet ja hehkut paskasia?
Venat on just säädetty.
:?
tai sitte sun W123 on afrikan vientimalli... :lol:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Niin joo ja onko ne hehkut mallia -80 luku? eli ookko ikinä vaihtanu niitä?

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Viime talvena skulas ihan hyvin pakkasellakin.
Ekalla läksi -20 C.
Putkihehkut, en ole vaihtanut, mittaillut vain.
Huohottaa hieman. Pitääpä kokeilla pysyykö korkki paikallaan.
Vuodessa tuskin mersun konetta väljäksi ajaa nykyöljyillä.
Johtuskohan tuo ennakosta/syötön määrän paljoudesta/suuttimien tai hehkujen likaisuudesta...
Tiedä häntä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vaihdatin tänään 10W30:set tebikan SHPD:t.
Jos vaikka pyörittäs paremmin, kuin 15W40:sillä.
Keskustelin myös kokeneen asentajan kanssa ja mietimme boschin akkujen laatutasoa... Saa kuulema sellaisen ostaa joka vuosi dieseliin.
Pitäsköhän reklamoida?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
ajs
Viestit: 4
Liittynyt: 12.3.2006 19:05
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja ajs »

shpd on ollut käytössä kaikissa koneissa jo vuosia.
niin bensoissa kuin dieseleissä,osa syynä edullinen hinta.
on ollut koneita turbolla ja ilman.vakio ja viri koneita.
välillä vehkeet saa kyytiä ihan tunteella ja öljyn vaihdotkin joskus venähtää :oops:
koskaan ei ole ollut mitään voitelu ongelmia.
"pääsääntöisesti" noin 5000 km ja öljyn vaihto
joka toisella sitten suodatin.
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuo toimii myös bensakoneissa ja on aika edullista.
Paineet oli samat kuin mobililla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”