Vanhan 300D:n kaasuvivuston iskari

Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Vanhan 300D:n kaasuvivuston iskari

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mulla on tuo vanhanmallin OM617 autossa. Siinä on suunnilleen venttiilikopan päällä se lyhyt kaasujousi tai iskari, mikälie. Kun ostin auton, se oli kauhea ajettava kun se iskari oli kuollut. Meni kaasu ensin puoleenväliin, sitten vasta alkoi pumpun vipu liikkua. Ei ollut kiva ajaa kun polkimessa oli puolet "tyhjää". Kahtoin sopivan mitan iskarille, ja paukutin sen vasaralla jumiin. Heti tuli mukavampi ajettava. 8)

No, nyt ostin uuden iskarin siihen, mutta se on melekein samanlainen kun se vanha. :shock: Sisäänpäin se toimii iskarina, eli vastustaa. Ulospäin mäntä tulee vetämällä, ilman vastusta. Mutta eihän tolla mitään tee. Hitaasti jos painaa kaasua, niin iskari painuu kasaan ja vasta polkimen liikeradan puolessavälissä alkaa taas tapahtua. Jos polkasee nopeasti kaasua, niin kaasuvipu käy pohjassa nopeasti, mutta taas kohta iskari painuu kasaan. Ei edes aukea kaasu kokonaan, vaikka pedaali on pohjassa.


Onko tuo uusikin iskari hajalla, onko jotain asennettu tai säädetty väärin, vai onko tuossa joku järki mitä minä en tajua? :shock:

Mitä se iskari yleensäkin tekee siinä välissä? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Miten päin sen iskarin sinne asensit? pitäs olla samoin päin kuin normaalitkin iskarit, eli sylinteri alhaalla.

ja eihän se iskari siihen vaikuta milloin se kaasua ruppee ottamaan, kyllä sulla vivusto on aikalailla väljä, sääteleppä se kohilleen ensin.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jaa siis sulla joo nyt minä tajusin....

Liikuttaako sulla se iskari pumpun vipua ?
No sehän on ihan päin persettä sitten sinne laitettu:
Kuva

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Sitäpä vähän arvelinkin. :lol:

Kiitoksia.


Mihinkäs se alapää tulee kiinni? Käynpä kahtomassa, löytyykö sopiva pallo... :arrow:

edit. eipä ole mitään mihin alapään saisi kiinni... Pumpun rungossa kai pitäs olla pallo mihin se juntataan kiinni? No olokoon ilman iskaria, kulkee se noinkin. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jaa-a, empä muista vaikka kerran olen semmosen vaihtanutkin, nykysessä automaatissa ei sellaista etes ole.

Heavy joskus lähetti mulle tommosen kuvan pumpusta, oiskohan se tuossa rajoitintapin vieressä tuo pallukke ?
Kuva

Vai oliko sulla vielä se vanhempi pumppu ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo, mulla on vielä vanhempi pumppu. Mutta on siinä noilla kohdin kierrereikä, taitaa olla vuosien saatossa tippunut se pallo irti siitä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Nyt on huono kuva, mutta onko se tämmönen pumppu?
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM3984.jpg
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo, tuommonen se on. MW-pumppu, jossa RW-säädin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”