W123 300TD Diselipumpun alassäätö!

Vastaa Viestiin
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

W123 300TD Diselipumpun alassäätö!

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Joo mulla on w123 300d farmari ja haluasin tietää että mitenkä diselipumppu säädetään mahdollisimman alas elikkä auto vähäruokasimmaks? Kiitollinen vastauksista
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kulutusta et todennäköisesti saa pienenemään, jos ruuvaat syöttöjä pienemmälle :!:
Sensijaan säädättämällä pumpun ammattilaisen toimesta niin että ruiskutusmäärät ovat samat joka sylinterille, saat todennäköisesti kulutusta alas.
Jos työkalut pysyvät käsissä, niin mitä itse voit tehdä, on ruiskutusennakon säätö - se vaikuttaa myös kulutukseen :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Paljonkos se nytte kuluttaa :?: :?:
Mulla perus 200d kuluttanu tähän asti kaiken minkä tankannu ja 100km matkalla sekajossa noin 7.7 litraa, matka ajossa menee 6.8-7.5 jos ite ajan koko ajan, vaimolla mersu vie vähemmän, kesällä vei viikon aikana sekaajossa 1.7 litraa vähemmän ku miun jalalla poljettuna, minä ku länttään polkimen aina heti lattiaan ku esmes liikenne valoista lähen enkä kertaakaan oo jääny jalkoihin.

Pumpun säädöistä ei mitään tietoa koska ja kuka on säätäny mutta woimasavua ei kovinkaan paljoa tuu, leimallaki jäi rutkasti alle päästörajan.

Normaaliaha kulutus on vielä silloin ku ainetta kuluu se 7-8,5 litraa satasella, seki riippuu vähän siitä kui paljon käskyttää polkimella.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

No mulla on se 300Td automaatti ja viepi minulla litran jopa yli
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

eli normi kulutusta ku kytkimen lamellit kuluneet, ja kone karstoittunu, hehkut ja säädöt hiukka persiillään.

Se tomaatti kuluttaa kuitenki pikkisen enempi ku manuaali.....tai se on kuskista kiinni.

Minäki sain 124 300 turpon viemään yli 12 ku pikkisen "leikin" sillä kaupunki ajossa, sen normi kulutus on se 8 sataselle, eikä oo mitenkään säädetty.

Mutta mukavuus maksaa enempi ku kauhominen, et oo vaihtoa aatellu :?: :?:

Minkäs vuotinen sulla varkku on :?: :?:
Mulla on 123 manuaali vm-84 ja ensviikolla on sellanen kytkin ku siinä kuuluuki olla, ny siinä on sellanen joka kesti jopa viikon ku se haarukka on viallinen ja levy jotenki "löysä" vaikka pintaa onkin samanverran ku uudessa, mut vaihtuu silti ensviikolla ja menee mersu myyntiin....tai vaihtoon.
Viimeksi muokannut pupetti, 20.11.2010 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

w123

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Juu no en vaiha autoa olen siihen tyytyväinen ja suhkot halpa sillä silti on ajaa mutta ajattelin vain jos on mahdollista saada syöntiä alas joillakin säädöillä sun muilla
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Kulutusta et todennäköisesti saa pienenemään, jos ruuvaat syöttöjä pienemmälle :!:
Sensijaan säädättämällä pumpun ammattilaisen toimesta niin että ruiskutusmäärät ovat samat joka sylinterille, saat todennäköisesti kulutusta alas.
Jos työkalut pysyvät käsissä, niin mitä itse voit tehdä, on ruiskutusennakon säätö - se vaikuttaa myös kulutukseen :idea:
eikös tuo ennakon säätö kannata tehä samalla miehellä kun pumpunkin säätö :roll: ainakin mun mielestä, menis niinku samaan konkurssiin kaikki :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Joo, toki jos pumppupajalle auton vie niin siellähän ne ajotukset kohalleen tulee.
Vaan jos on nuukapihi, eikä raaski säädättää pumppua, niin ajotuksen saa kotonakin säädettyä :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Joo, toki jos pumppupajalle auton vie niin siellähän ne ajotukset kohalleen tulee.
Vaan jos on nuukapihi, eikä raaski säädättää pumppua, niin ajotuksen saa kotonakin säädettyä :idea:
minkäs tautta sitä ajotusta pittää säätää jos pumpullekkaan ei ole tehty mittään :arrow: mikäs sitä ittellään siirtelee :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kettinki venyy :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Nii, ja eikös ainaki 124sissa puhuta että pitäs olla aikasemmalla kuin tehtaan asetus, niin kuluttais vähemmän ja kävis herkemmin :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7104
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ruiskutussuuttimien kuntokin vaikuttaa paljon kulutukseen. :idea:

Ajoitus kohdalleen ja suutinnokat uusiksi niin alkaa olla paketti kasassa.
Sitten jos haluaa sijoittaa muutaman satasen lisää niin käyttää auton/ pumpun pajalla jossa saadaan sylinterikohtaiset syötöt tasattua.

Syötönsäätö ei kulutukseen vaikuta jos ajotyyli pysyy täysin samanlaisena.

EDIT: Talvikelissä tuolle vanhalle 3l vitoselle +automaatille on vielä 10l/100km aivan normaalia.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Mulla tippu voorumin pumppugurun säätämällä pumpulla ja sopivilla ennakoilla n. litran kulutus 124 200d:ssä. Toisen litran tippu sitte suutinkärkien uusimisella :idea: Kulutus tippu vielä siitäkin turpotuksen jälkeen :pappa:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla on kans 300D farkku ja automaatti. Kulutus pyörii 9-10 litran välillä jatkuvasti, jos haluaa kulutusta pienemmäksi kannattaa vaihtaa autoa sillä tuommoset kulutkset on ihan normaaleja vaikka kaikki olisi kunnossa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

täällä 300D farmari 10-11litraa jatkuvasti( vuotaaa paluut tosin)
ja 300 sedani turpod ottaa 8-10 litraa.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

jari_w123 kirjoitti:Mulla on kans 300D farkku ja automaatti. Kulutus pyörii 9-10 litran välillä jatkuvasti, jos haluaa kulutusta pienemmäksi kannattaa vaihtaa autoa sillä tuommoset kulutkset on ihan normaaleja vaikka kaikki olisi kunnossa.
KA, onko se jarin getrakki levinny sitten? Paljonko vei sillon ketrakilla?
Tähdellisen parantola
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29090
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

300D Lang 5-lovisella laatikolla kulutti matka-ajossa noin kahdeksaa litraa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ei oo levinny :lol: . Mulla on nykyään kaks mersua, toinen farkku 300D automaatti talviautona ja musta sedani edelleen 5v getragilla. Mustassa on nykyään turbokone ja getrag sen jatkeena, kultus pyörii 10-11 välillä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Niin ja Jarin mustan mersun pumppu on MYNÄDIESELISSÄ tällä hetkellä... 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”