Täys koneremontti 300D(video lisätty)

Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo kyllä sitä aina pitää yrittää ja yleensä olen tehnyt rojektin loppuun asti.Tosin vielä pitää pientä siistimistä tehä mutta pääasia on että kone käy.Keskiviikkona täytyy käydä pp dieselillä kylässä että aaltoileva käynti saadaan kuriin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nyt olis videoo tarjolla 8)
Käynti vielä heijaa pikkasen, mut keskiviikkona aika pumpunsäätöön.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6919837858
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7104
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Saattaa muuten käynti tasoittua kun koneessa asettuu kaikki välykset kohdilleen...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä se varmasti tasoittuu vielä vähän kun kaikki osat asettuu kohilleen mutta kohtuu hyvä se on nytkin.Moottori ei tavallaan kestä kuormitusta tyhjäkäynnin tuntumassa.Kun valot ja puhaltimet laittaa päälle alkaa huojuminen, tuossa videossa on autoa käytetty ilman kuormitusta jolloin huojunta on pienemmillään.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Komeata jälkeä kerrassaan. :D Raaskitko antaa koneen auton mukaan jos joskus myyt sen? :eec:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Uskon vahvasti että jos autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin silloin auto lähtee mutta moottori jää.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

jari_w123 kirjoitti:Uskon vahvasti että jos autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin silloin auto lähtee mutta moottori jää.
Ei kait W123:sia raski myydä. Ennemmin toisin päin, että hommaa lisää... :D
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Mihaline
Viestit: 214
Liittynyt: 28.4.2006 12:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Samalla tavalla kalkattaa kuin omakin, nyt eikun kovaa ajoa ja alusta lähtien rankasti leipää jotta rupeaa paikat notkistumaan :lol:

nim. sisäänajot on nössöille, omaakin ajettiin täysiään rempan jälkeen reippaalla käskyllä ja kierroksilla :D

/edit: L-puuttu.
Viimeksi muokannut Mihaline, 25.7.2006 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pätevän kuulosta! Oma om617 kävi myös suht siististi, nyt sen ajoituksetkin on säädetty. Saas nähä. 8)
Sisäänajo vaan kunnialla loppuun.
Kylläpä kopankansi kiiltää!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä mä vähän yritin kiillottaa tuota venttiilikoppaa mutta jäi siihen paljon syöpymiä mut ihan hyvä näinkin.Aion kyllä sisään ajaa koneen kunnolla sillä riskejä mulla ei oo varaa ottaa.Kiinnileikkauma vaara on ilmeinen kovassa ajossa koska männänvälykset ovat vain 0,03mm eli kovin korkealle lämpöjä ei viihti nostaa.Käynti on luonnossa vähän siistimpi kun tahtoo nuo nauhurit aina vähän vääristää :wink:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kuullostupas hyvältä kun nostelit kierroksia :D :D

mikäs siellä tyhjäkäynnillä kalkatti niin vahvasti, oliko nauhurin vika vai hakkaako pakoputki kiinnikkeeseensä?

Hiano peli.

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä se kalkatus menee nauhurin piikkiin kun todellisuudessa ei ylimääräistä kalkatusta kuulu tyhjäkäynnilläkään.Kivinen pihakin saattaa tehdä jotain heijastumia ääneen.Jos tulette miittiin alajärvelle pääsette kuulemaan koneen livenä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
ripe
Viestit: 193
Liittynyt: 21.10.2005 19:49

Viesti Kirjoittaja ripe »

Mihkä muuten sääditte suuttimien avautumispaineet?

Yleensähän uudet suuttimen kärjet säädetään yläkanttiin ja muutaman tuhannen jälkeen ne on vasta kohdallaan.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

En tiedä arvoa johon Pasi ne sääti mut kyllä se varmaan oikeen on.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nyt on huojahteleva käynti korjattu.Vika juonsi juurensa pumpun vuotavaan sivuluukun tiivisteeseen joka vastasi säätötangon ruuviin.Ilmeisesti pumpun sielunelämä meni jotenkin sekaisin kun säätötanko ei päässyt vapaasti liikkumaan.Kaksi vikaa korjaantui samalla kertaa eli öljyvuodot pumpusta loppui ja huojahtelu katosi.Bonuksena koneen alaväännöt palasivat takaisin.PP D korjasi nuo viat takuutyönä joten voi puhua todella hyvästä palvelusta diesel rintamalla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Videon perusteella annan 10 pistettä. Noin sen pitää käydä. Käynnillä on taipumus vielä tasoittua ja hiljentyä ensimmäisten tuhansien aikana, varsinkin uusilla suuttimilla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kiitoksia positiivisesta palautteesta Perttu K.Käynti on nyt sellainen kuin olen sen toivonutkin olevan vaikka varmastikkin paranee vielä vähän.Vielä kun löytyis vastaavia videoita muista 80luvun alun dieseleistä niin vois verrata käyntiä kilpailevien merkkien saundeihin esim,vw,opel,datsun,peugeot,volvo, no sehän oli siihen aikaan samalla moottorilla kuin vw,toyota
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

jari_w123 kirjoitti:Vielä kun löytyis vastaavia videoita muista 80luvun alun dieseleistä niin vois verrata käyntiä kilpailevien merkkien saundeihin esim,vw,opel,datsun,peugeot,volvo, no sehän oli siihen aikaan samalla moottorilla kuin vw,toyota
Kyllä tämä OM617 on musiikkia korville verrattuna noihin muihin. 8)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Täytyy sanoa, että tuo video vääristää ääntä. Luonnossa koneen soundi on vielä tasaisempi ja pehmeämpi. Kerta kaikkiaan mahtavasti käy. En ole ennen kuullut noin hienosti käyvää W123 dieseliä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Alajärven miitti matka meni hyvin uudella koneella.Pientä lämpöjen nousua oli maantiellä havaittavissa joka korjaantunee uudella jäähdyttimellä jonka pitäisi olla huomenna noudettavissa KL osien liikkeestä.Sama lämpö ongelma on seurannut autoa kaikilla moottoreilla joita tuossa korissa on mulla ollut.Ainoa yhdistävä tekijä tässä asiassa on sama jäähdytin,200D koneen kans lämpöongelmat olivat pahimmillaan.Lämmöt pysyttelivät siinä 90 asteen paikkeilla maantiellä joskin olisivat varmasti nousseet vielä jos olisin ajanut kovempaa.Sisäänajo öljytkin on vaihdettu nyt kilometrien ollessa 800km remontin jälkeen.Öljyiksi tuli shell helix 10w40 synteettinen.Paremmat tulee noin 4000km päästä kun nyt ei ollut varaa parempiin :oops:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jarin MB:n käynti kyllä hiveli korvaa :lol: :lol: ...eikä autossa noin muutoinkaan hirveesti sanottavaa ollut :shock: :shock:

Upea peli kaikenkaikkiaan :pappa:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

jari_w123 kirjoitti:Ainoa yhdistävä tekijä tässä asiassa on sama jäähdytin,200D koneen kans lämpöongelmat olivat pahimmillaan.Lämmöt pysyttelivät siinä 90 asteen paikkeilla maantiellä joskin olisivat varmasti...
Tuli vaan mieleen että oikean 300D:n mukana on tullu jäähdyttimen lisäksi öljynlauhdutin (siinä varsinaisen jäähyn vierellä). Onko sulla semmonen siinä vai tavallinen jäähy? Kyllähän silläkin pelkästään pärjää 3 lirtasenkin kanssa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä öljynjäähdytin on paikoillaan kuten kuuluukin.W123 dieseleissä on kaikissa sama jäähdytin jossa on jäähdyttimen ylä ja alasäiliöissä pienet hahlot joihin öljynjäähdyttimen kiinnityskorvat tulevat kiinni.Öljynjäähdytin on erillinen osa jäähdyttimestä.Voi tietysti olla että vanhemmat jäähdyttimet on ilman ko hahloja mutta paikoillaan olevassa ja uudessa jäähdyttimessä hahlot olivat valmiina.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Lämpö ongelmat poistuivat uuden jäähdyttimen myötä.Nyt lämmöt pysyttelevät kiltisti noin 85 asteen paikkeilla maantie ajossakin vielä kun saisi sisäänajot ajettua vois kokeilla suuremmillakin nopeuksilla uuden jäähdyttimen jäähdytys tehoa :lol: .Mukavasti tuntuu auto kulkevan uudella koneella joskin vielä kulku paranee kilometrien myötä.Päivä päivältä tuntuu kulkevan paremmin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10602
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

On varmasti palkitsevaa ajella kun käynti tasoittuu ja lämmöt pysyy aisoissa. Tuollainen projekti kokonaisuutena nostaa rimaa korkealle monessa pajassa... Pyrkikää samaan :arrow: Hyvä Jari.

Siinä niin ku huomaa kättensä jäljen :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä näin on.Todella mukava ajella tosiaan kun tietää justiinsa miten huolella kone on tehty ja mitä osia siihen on laitettu.Kättensä jäljen huomaa ja erityisesti kuulee :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Alkaa uusi moottori pikkuhiljaa virkistymään,tänään mittasin kiihtyvyyttä 4 vaihteella 60-100 meni aikaan 12,32s.2000km sitten aikaa meni 14,7s joten edistystä on tapahtunut parempaan suuntaan.Saattaa olla että kun 10000km tulee täyteen painuu ajat alle 12 sekunnin jossa se pitäisi ollakkin.Öljynkulutus kun vielä loppuisi niin tietäisi remontin varmuudella onnistuneen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Millä perällä nuo tulokset?
Vertailupohjaa...
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

200d:n omalla eli 3,92 perällä on nuo tulokset saavutettu.Vanha kone veti tuon välin parhaimmilaan 11,8s mutta loppua kohti tulokset huononivat ajan ollessa lopuksi 13,2s.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nyt on kilometrejä tähän mennessä tullut noin 4500km ja käynti on muuttunut ehkä aavistuksen terävämmäksi.Samalla kulku on parantunut ja mitätön huohotus on muuttunut sellaiseksi ettei sitä oikeastaan edes tunne.Näillä keleillä mitä nyt on eli noin +4 astetta aamulla lämmintä niin moottorin ei tarvitse pyörähtää edes täyttä kierrosta kun se jo käy eli kaikki lienee kohdallaan?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”