250 bensan säätöarvot hukassa....

Vastaa Viestiin
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

250 bensan säätöarvot hukassa....

Viesti Kirjoittaja mercedes »

oliskohan täällä tietoa(onhan täällä) venttiilien välyksistä tohon 250b koneeseen :?: :?:
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Onhan täällä. Katsokaa joku mm. omistajan käsikirjasta tai WISsistä tai voin katsoa tuossa myöhemmin...
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ennen kuin kukaan kerkiää vastaamaan, veikkaan että 10/15 imu ja 20/25 pako.

Arvailu on kivaa, katsotaan miten lähelle meni (eli älä näillä ohjeilla säädä). :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Piiskaa tämän moottorin/mersun entisille omistajille, moottorissahan pitäisi olla venttiilikopassa tarra jossa säätöarvot ilmoitetaan.


:bondage:
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

eipä ollu tarraa ei. nyt tarvis sitä tietoa aika pian ku on jo venakoppa auki.
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

mercedes kirjoitti:eipä ollu tarraa ei. nyt tarvis sitä tietoa aika pian ku on jo venakoppa auki.
Ei ehkä venttiilikopassa mutta lukkopellissä kylläkin... :)

Kylmänä:
Imu 0,10 mm
Pako 0,20 mm

Lämpimänä:
Imu 0,15 mm
Pako 0,25 mm

Tehdas antaa vinkkinä lisäksi talveksi (ulkolämpötila jatkuvasti alle -20°C)
käytettävän 0,05 mm suurempia välyksiä.

Säätömutterin kiristystiukkuus 20-40 Nm.

Ainiin piti vielä laittaa että Sivosen veikkailut meni suht lähelle :P
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jostain muistin syövereistä paukahti mieleen oman koneen entiset säätöarvot. Helppo oli veikata. :wink:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lukkopellissäpä hyvinkin Rale. :oops: Jostain muistin syövereistä hyppää silti vaan esiin mielikuva bensakoneesta jossa oli samanlainen tarra venttiilikopassa, kuin mikä siinä lukkopellissä on. Sairas mieli yhdistää asian bensa-pystäriin... :roll:
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

ei muuten ollu kummassakaan sitä tarraa olisko liian hulellisen pesun syytä :?: :?: :!: :!: :!: ...
onneksi täältä sai tietoa venois ei mitään hämminkiä
rallatta vaan niin per...leest lämpösenä missä vikä :?: :?:
pistänkö paaliin vai onko vielä toivoa :?: :?: :?: :?:
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

No voi.

Paljonko koneella on ajettu? Ja paljonko on kulunut edellisestä ketjunvaihdosta? Tuolla yksirivisellä taitaa olla suositeltu vaihtoväli 200.000 maksimissaan, mieluiten tietysti vähemmän :wink:

Voisiko äänen alkuperä olla mahdollisesti nostajissa tai jopa laakereissa?
Ohivuotomittaus kannattaisi ehkä tehdä, miksei puristusmittauskin.
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

mercedes kirjoitti:ei muuten ollu kummassakaan sitä tarraa olisko liian hulellisen pesun syytä :?: :?: :!: :!: :!: ...
onneksi täältä sai tietoa venois ei mitään hämminkiä
rallatta vaan niin per...leest lämpösenä missä vikä :?: :?:
pistänkö paaliin vai onko vielä toivoa :?: :?: :?: :?:
Miltäs nokka ja keinut näyttää? :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”