automaattilaatikosta kysyttävää
automaattilaatikosta kysyttävää
Mikä vaihteistossa (722.118) on vikana ku ei tapahdu mitään vaikka laittaa vaihteita päälle? onko vaihteisto liian heikko 300d:hen? jos joudun hankkiin uuden vaihteiston niin mikä käy tilalle ja onko kellään?
laatikosta
on siellä öljyä. ajoin sen töihin parkkiin ja pelasi niin kuin pitää mutta ku illalla yritin lähtä niin ei tapahtunu mitään.
Koita vaihtaa laatikkoon öljyt ja öljyn suojattimen. Useita tapauksia tiijän missä lähteny toimimaan.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tierätkö sinä kumpi loota sulla on siellä 722.1:n vai 722.4:n ?IsoIvan kirjoitti:Olispa mullakin yks onkelma lootan kans. Autona on -82 300d automaatti farkku. Murheena on laatikon luistaminen kun polkasee 60 km/h lankun lattiasta läpi. Tuntuu kuin laatikko heittäis vapaalle ennen kuin lähtee vetämään. Öljyt on katottu.
OT: Anteeksi topinkin lainaamisesta
Tunnistaa siitä että menneekö lootalle vaijeria ? Ja vaijerin löytää venakopan päältä
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
722.1:n siinä sitten on, tuolla me jutskailtiin siitä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=49404
Ja jos sulla on se venttiili pumpun kylessä niin tuosta ohje:
http://students.oamk.fi/~t3mail00/s%e4%e4t%f6.pdf
Jos se venttiili on syöttöpumpun päällä, takaosassa, niin sitä en tiiä miten se säädetään, joskus sen venttiilin oon nähny olevan myös venakopan päällä.
Sehän saattaapi sulla päästää alipainetta vaikka kaasu onkin pohjassa, eli ensin alipainehommat kuntoon ja sitten ruuvataan lissää ohjauspainetta.
Miten se sulla käyttäytyy jos lanatiskissa kiihdyttää ja nostaa kaasua että vaihtaa neloselle jossain 80:n tietämillä ? Tulleeko sulla semmostä "PLÖÖH" luistamista, eli kytkeytymisen jälkeen tuntuu vielä persiissä hassulta? Vähän niinkuin manuaali-autossa luistattelis kytkintä ajossa? Mulla teki tuo oma niin vaikka laatikon paineita nosteli, siihen auttoi tuon pumpun kylessä olevan venttiilin säätö, päästi siis liikaa alipainetta lootalle. Mulla on siis 722.4:n jossa on vaijerikin
-Risto
EDIT: niin kannattaa ne öljytkin vaihtaa
EDIT: Niin jos sulla on se venttiili siinä pumpun kylessä niin se lähtee helposti irti, kannattaa ottaa se irti ja imeskellä siitä alipaineletkusta samalla vääntäen pihdeillä siitä mihin se syöttöpumppu tulloo kiinnikkin, varmistuu että toimiiko se ollenkaan oikein.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=49404
Ja jos sulla on se venttiili pumpun kylessä niin tuosta ohje:
http://students.oamk.fi/~t3mail00/s%e4%e4t%f6.pdf
Jos se venttiili on syöttöpumpun päällä, takaosassa, niin sitä en tiiä miten se säädetään, joskus sen venttiilin oon nähny olevan myös venakopan päällä.
Sehän saattaapi sulla päästää alipainetta vaikka kaasu onkin pohjassa, eli ensin alipainehommat kuntoon ja sitten ruuvataan lissää ohjauspainetta.
Miten se sulla käyttäytyy jos lanatiskissa kiihdyttää ja nostaa kaasua että vaihtaa neloselle jossain 80:n tietämillä ? Tulleeko sulla semmostä "PLÖÖH" luistamista, eli kytkeytymisen jälkeen tuntuu vielä persiissä hassulta? Vähän niinkuin manuaali-autossa luistattelis kytkintä ajossa? Mulla teki tuo oma niin vaikka laatikon paineita nosteli, siihen auttoi tuon pumpun kylessä olevan venttiilin säätö, päästi siis liikaa alipainetta lootalle. Mulla on siis 722.4:n jossa on vaijerikin
-Risto
EDIT: niin kannattaa ne öljytkin vaihtaa
EDIT: Niin jos sulla on se venttiili siinä pumpun kylessä niin se lähtee helposti irti, kannattaa ottaa se irti ja imeskellä siitä alipaineletkusta samalla vääntäen pihdeillä siitä mihin se syöttöpumppu tulloo kiinnikkin, varmistuu että toimiiko se ollenkaan oikein.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Eikös me iivani kahtottu että ois venttiilikopan päällä?Malm kirjoitti: joskus sen venttiilin oon nähny olevan myös venakopan päällä.
Siinä on se ssemmonen vehjes josta lähtee ne kolome alipaine letkua.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Mitä siinä sitte pystyy tekemähän?
Eikös se jos on alipaine vuoto, niin päästä vaan kierrokset ylemmäs ennenku vaihtaa?
Eikös se jos on alipaine vuoto, niin päästä vaan kierrokset ylemmäs ennenku vaihtaa?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tuossa on hyvä linkki sen mokkulan sisuskaluihin:
http://dieselgiant.com/trannyleverreplace.htm
Kannattaa todella tarkistaa toimiiko se oikein, mutta onhan se mahdollista että pelkkä ohajuspaineen nosto voisi auttaa Nämä vanahat röntät on vähän yksilöllisiä
-Risto
http://dieselgiant.com/trannyleverreplace.htm
Kannattaa todella tarkistaa toimiiko se oikein, mutta onhan se mahdollista että pelkkä ohajuspaineen nosto voisi auttaa Nämä vanahat röntät on vähän yksilöllisiä
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Juu ne on sitä.Malm kirjoitti: Nämä vanahat röntät on vähän yksilöllisiä
-Risto
Ivanilla automaatin luistelua, mulla kytkimen. Ei oo heleppua kummallakaan.
OT:
Mulla projekti potkas munille ku ei paikallisesta hydrauliikka liikkeestä saakkaan öljynlämpö mittarin anturille sopivaa kierrettä.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
laatikon vaihtohetken säädöstä
eli päivää itse kullekin, ekaa viestiä mesemaailmaan pukkaa...
tekniikkana on siis 123:sen 300d+aut, ja mietityttää kun myyjä sääti laatikon vaihtohetkeä siirtämällä alipainehäksätintä (joka siis on moottorin kyljessä 10mm pultilla) - ja muuttui vähän paremmaksi.
kysymys: kuinka laatikon säätö oikein tapahtuisi?
tuntuisi siltä että kolmonen luistaa, muut vaihteet menee silmän ihan mukiinmenevästi. Alipainehäksätin koneen kyljessä pitäisi olla uusi, ja siitä siis menee letku laatikolle koneen ylitse, apukuskin puolelta.
en siis tiedä mersuista mitään, ostin vaan semmosen viikko sitten.
tekniikkana on siis 123:sen 300d+aut, ja mietityttää kun myyjä sääti laatikon vaihtohetkeä siirtämällä alipainehäksätintä (joka siis on moottorin kyljessä 10mm pultilla) - ja muuttui vähän paremmaksi.
kysymys: kuinka laatikon säätö oikein tapahtuisi?
tuntuisi siltä että kolmonen luistaa, muut vaihteet menee silmän ihan mukiinmenevästi. Alipainehäksätin koneen kyljessä pitäisi olla uusi, ja siitä siis menee letku laatikolle koneen ylitse, apukuskin puolelta.
en siis tiedä mersuista mitään, ostin vaan semmosen viikko sitten.
Re: laatikon vaihtohetken säädöstä
Päivää, ja tervetuloa Meselle.lavetti300daut kirjoitti:eli päivää itse kullekin
Kurkkaappa ensin vaikka tänne:
Automaattilaatikon säätö/ paineen nosto
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
itse kysymykseeni vastaten: laatikon säätöön löytävät ohjeet ovat nykyään tahtiklubin sivuilla, osoitteessa
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/ta ... saato.html
sitten taas kysymystä, eroaako 123-korisen nelilovisen laatikon säätö 85 uudemmista, joihin nuo ohjeet olivat?
http://www.tahtiklubi.net/tahtiklubi/ta ... saato.html
sitten taas kysymystä, eroaako 123-korisen nelilovisen laatikon säätö 85 uudemmista, joihin nuo ohjeet olivat?
No eroaahan se kyllä. Tuosta löytyy samat jupinat, jotka justiin puhelimessa höpistiin.lavetti300daut kirjoitti:sitten taas kysymystä, eroaako 123-korisen nelilovisen laatikon säätö 85 uudemmista, joihin nuo ohjeet olivat?
Jos lähtee amalgaamit hampuleista, niin löysää vähän sieltä pumpun kyljestä säätöä.
Pro HVM
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 20.7.2007 18:06
- Paikkakunta: tre
Kiitos Rässille, jepjep noin se meni.
Pikkasen terävöityi vaihdot mutta täytynee kääntää vielä lisää...
Onkos siinä jotain rajaa paljonko tuota voi kääntää?
Että jos kierrän vielä toiset pari pykälää eikä kakkosen-kolmosen luistelu parane -voiko tällä säädöllä jotain harmia saada aikaan?
esim. liikaa ylipainetta vanhaan luistavaan lootaan?
kiitosta vaan avusta, muuten eka meseni pelaa loistavasti. 7 litraa sadalla on ihan omien tavoitteiden mukainen lukema.
Pikkasen terävöityi vaihdot mutta täytynee kääntää vielä lisää...
Onkos siinä jotain rajaa paljonko tuota voi kääntää?
Että jos kierrän vielä toiset pari pykälää eikä kakkosen-kolmosen luistelu parane -voiko tällä säädöllä jotain harmia saada aikaan?
esim. liikaa ylipainetta vanhaan luistavaan lootaan?
kiitosta vaan avusta, muuten eka meseni pelaa loistavasti. 7 litraa sadalla on ihan omien tavoitteiden mukainen lukema.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mitähän meikä höpäjää, nykäsin viikonloppuna autosta irti paketin jossa on OM617A sekä 722.118:n niin kyllä siellä menee vaijeriMalm kirjoitti:
Tierätkö sinä kumpi loota sulla on siellä 722.1:n vai 722.4:n ?
Tunnistaa siitä että menneekö lootalle vaijeria ? Ja vaijerin löytää venakopan päältä
-Risto
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Joojoo,tapio89 kirjoitti:turpon kanssa 722.1? en ole ennen moista kuullut että 722.1 on vaijeri. Oletko varma ettei ole 722.3?
Vanhemmissa turpossa oli 722.120, mutta tuo mikä miulla on:
Oli 722.118 joka on ihan perus 300 varkusta, tuohan oli tuo miun raato semmonen "tekniikanvaihto" jos ei nyt ihan korinvaihtotekele
Minäkään kun en ennen ole tommosta 722.1:stä räplännyt niin en tiedä tosta vaijerista, siihen tankoon lootan kylestä se menee kiinni joten onko siinä alunperin ollu tangot sitten toisen koneen(vaparin) kanssa ? Uudemmissahan se vaijeri menee ihan lootaan asti kiinni, lainatakseni Antti M:n kuvaa (ethän pahastu) :
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Epäilisin että joku on sen vaijerin siihen lisäillyt jälkeenpäin, kaikki 722.1 ovat olleet tangoilla joita on minun eteeni tullut. Mutta en toki vaitä että kaikkitietävä olisin. Omassa 722.4 on vaijeri, tuo vaihteisto on -84 300D:stä peräisin joten niitä on vasta viimeisissä ollut kiinni. Ja Malmillahan oli kanssa kyseinen loota siinä IsossaD:ssä? Ja 722.3 on kanssa vaijerilla. Pensselinpesuvehkeiden puolesta en taas ole niinkään perillä.
Edit: Oikein ilmastoinnin kompuralla tuo 617a Eihän sulla ole ylimääräistä ilmastoinnin lauhduttajaa mersun nokalta?
Edit: Oikein ilmastoinnin kompuralla tuo 617a Eihän sulla ole ylimääräistä ilmastoinnin lauhduttajaa mersun nokalta?
Tähdellisen parantola
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Joo, eipä ne tangot varmaan sinne turpon pakosarjan väliin hyvin mahdu, että vedetty vaijerillatapio89 kirjoitti:Epäilisin että joku on sen vaijerin siihen lisäillyt jälkeenpäin, kaikki 722.1 ovat olleet tangoilla joita on minun eteeni tullut. Mutta en toki vaitä että kaikkitietävä olisin. Omassa 722.4 on vaijeri, tuo vaihteisto on -84 300D:stä peräisin joten niitä on vasta viimeisissä ollut kiinni. Ja Malmillahan oli kanssa kyseinen loota siinä IsossaD:ssä? Ja 722.3 on kanssa vaijerilla. Pensselinpesuvehkeiden puolesta en taas ole niinkään perillä.
Edit: Oikein ilmastoinnin kompuralla tuo 617a Eihän sulla ole ylimääräistä ilmastoinnin lauhduttajaa mersun nokalta?
Isossa D:ssä on 722.4:n juu, tosin kone vaihtuu tuohon joka tuossa pilteman nosturilla roikkuu(oli muuten hyvä nosturi) ja 722.3:n ois metsästyksen alla
Ilmastoinnin kompurahan siinä on kiinni, tosin hihna ei ole pyörittänyt kompuraa vuosikausiin ja kennokin on jäänyt jossain vaiheessa mäelle, letkut kyllä löytyy
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
On se laatikko vieläkin siellä myynnissä, mutta turpiini puuttuu..tapio89 kirjoitti:Harvinaista herkkua w123 mersussa ilmastointi. Coupessa on mutta kenno vuotaa. Ainakin vähänaikaa sitten oli nettivaraosassa 722.3 myynnnissä, hinta luokkaa 100e mutta kunnosta ei ollut kerrottu.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti