W123:een ässän perästä lukko?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

W123:een ässän perästä lukko?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Olisi Tähtiklubin foorumilla kaupan väljä faceliftatun W126:n ASD-perä. Sehän ei mene W123:een suoraan, mutta pystyykö siitä laittamaan pelkän lukon W123:n perään? Tai vaihtamaan kaikki sisuskalut? ASD:tä en meinannut laittaa, vaan pelkästään sen "normaalin" lukon.

Onko se levylukko vai visko?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ota huomioon että 126sen vetoakselit on pidemmät. Ei taida mahtua 123sen takanapojen väliin asd perä ja 123:n vetoakselit. Joudut hommamaan jostakin lyhyemmät akselit. :?
Oliko se ASD perä minkä vuosimallin autosta? jos alle -86 eli prefacelift niin perä käy suoraan 123seen.

ASD perähän on tunnetusti leveämpi kuin tavan perä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 24.3.2006 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Mua taasen kiinnostaa tietää miten ASD-perän lukkolevyt toimii ilman muuta ASD-järjestelmää... :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös siinä ole 30% kitkalukko vaikka ASD:tä ei kytke toimintaan. ASD kytkee tasauspyörästön sitten lukkoon öljynpaineella. :D

PS: löytyy ASD magneettiventiili. :D Sillä saisi tehtyä nappilukon. Kunhan vain autoon saa asennettua öljypumpun ja putket.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Se on faceliftattu ässä.

Eli siis lukkohilppeet ei mahdu 123:n perään? :cry:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin voi olla, en tiiä... Ajattelin vaan sitä että jos tuo olisi päällä niin sehän kaiketi tarraa aina 100%:iin asti portaattomasti :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pitäis tutkia miten se kitkalukko on toteutettu. Voi olla että sen saisi rakennettua tavallisen perän sisään.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei niitä sinne saa laitettua ,tarvii myös ne laipat jossa vetoakselien stefat on. Siinä on aivan hehgettömän kokoiset ne kitkalevyt eikä ne pidä ilman öljyn painetta. Mutta jossakin 126 versiossa on olemassa oikea kitka lukko joka on isoilla levyillä toteutettu. Aikanaan 123:seen tuli sellainen laitettua. Kardaanin joutui lyhentämään oli niin päin pidempi se perä. Välitys oli liian harva ei oikein jaksanut 300turbo juosta sillä.
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Otappa yhteyttä Rehtijiihin - sillä lötköttää lavetin alla ässän lukkoperä johon on tehty lukkoon vielä jotain tiukentavia muutoksia.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

ASD -perässä on sekä 30% kitkalukko,
että 100% hydrauliohjattava lukko.

Toi hydrauli on tyyppiä binäärinen (0 tai 1), ei portaaton.
Tai oikeastaan onhan siinä aina se kitkalukko, ASD antaa vaan ne loput 70%.
Pro HVM
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Otappa yhteyttä Rehtijiihin - sillä lötköttää lavetin alla ässän lukkoperä johon on tehty lukkoon vielä jotain tiukentavia muutoksia.
Rehtijiin Mersuun on taidettu tehdä niitä "tiukentavia muutoksia" myös vähän muualle. :D Kuinkahan hyvin Sivosen korkealle viritetty bensakone mahtaa ässän pitkällä perällä kulkea. :wink: Pitääkö pistää myös Getrakki ostoon – eikös siinä ykkönen ole tosi lyhyt. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Mikko K kirjoitti:Mutta jossakin 126 versiossa on olemassa oikea kitka lukko joka on isoilla levyillä toteutettu. Aikanaan 123:seen tuli sellainen laitettua. Kardaanin joutui lyhentämään oli niin päin pidempi se perä. Välitys oli liian harva ei oikein jaksanut 300turbo juosta sillä.
Erittäin harvinainen lisävaruste tuo... Yhdellä forumilaisella ainakin löytyy auto varustettuna tällä. Mistähän niitä periä haalisi... jenkeistä, ehkä.... :roll:

Rässi66 kirjoitti:Toi hydrauli on tyyppiä binäärinen (0 tai 1), ei portaaton.
Juu, hieman huonosti puin ajatukseni sanoiks... en tosiaan tarkoittanut että lukko antaisi esim. 60 %, oikein itekään tiedä mitä enää ajattelin. Ehkäpä sitä öljynpaineen tarjoamaa pehmeyttä lukon otteeseen, vaikka se salamannopeasti toimiikin.. :wink: Unohdan tämän nyt tähän. :lol:
Viimeksi muokannut raul, 24.3.2006 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

-83 vuonna löytyi Lahdesta :idea: Laakso piti silloin Moottorituonti firmaa siellä ja toi tavaraa Saksasta :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Se tarjolla oleva perä on välityksellä 3.46, eli vielä hikiseen menis mun autossa. No pitää käydä tutkailemassa sitä perää miten se eroaa ulkoapäin 123:n perästä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Otappa kuvia siitä... Kiinnostaa itseäkin miten se faceliftimallin perä eroaa vanhasta.
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Sama asia on käynyt mielessä tuon pystärin kanssa, pelkkä 30% lukko olisi parempi kuin ei mitään. Voisin tänään yrittää ottaa kuvia tuosta nimenomaisesta perästä, mikäli se on jo avattuna tai kuvattavissa. Olen siitä jo muutenkin kysellyt, välityskin olisi aika sopiva... ;)
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo ja osta pois, sinähän sitä ensin kyselit. :wink:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”