APUA! Automaatista vaihteet hukassa!
- Slarbersson
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10.10.2007 17:20
- Paikkakunta: sodankylä
APUA! Automaatista vaihteet hukassa!
Kait tää kuuluu myös tänne. Auto on w126 mutta korinvaihto w123:sta. 300 automaatti laatikko lopetti viikonloppuna toimimasta? ei tapahdu mitään millään vaihteella... Turbiinin irtoamista epäilin, kuitenki se ei ollut syy tarkistettuani sieltä luukusta käsin... Mikä on syy ja miten korjataan? Autoa vailla on huono olla :/
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Slarbersson
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10.10.2007 17:20
- Paikkakunta: sodankylä
Ensinnä: oli tanko kiinni. Aina on startannu mikä vaihe päällä tahansa etelän poikien tekemä korinvaihto. ilmalukko pitäs tarkistaa. miten teen sen helpoiten? öljyt kiertää ja paineet on, kait. pitää vielä kerran tarkistaa. turbiini ei oo syypää... ei pidä ylimääräisiä ääni. vika ilmeni ku olin lähdön normaalisti liikenteeseen päivällä... edellisenä iltana toimi moitteetta.touhottaja kirjoitti:oliko vaihteensiirto tanko kiinni kepissä tai lootassa,helppo tarkistaa,jos ei starttaa joku vaihe päällä niin tanko on kiinni sitten vois olla ilmalukko kierrossa.olisko sitten öljy pumppu paskana jos turbiini irti niin luulis pitävän jonkin verran kolinaa,mutta liikkuu kumminkin
mites vika tuli
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
miten tarkistat laatikon paineet katoppa öljyn pinta ennen sterttia ja sitten koneen käydessä jos pinta ei putoo niin luultavasti pumppu hajalla,mutta voihan se olla ilma lukko,lukko yleensä aukee sisottamalla kone vähäks aikaa ja uusi kokeilu.taas kun vedät auton käyntiin,lootan takapäässä on pieni pumppu millä saahaan veto käynnistys tehtyä
tämän korkin alla mäki tartti pumppu
tämän korkin alla mäki tartti pumppu
- Slarbersson
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10.10.2007 17:20
- Paikkakunta: sodankylä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mites oisko laatikon öljynsuojatin tukossa?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Slarbersson
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10.10.2007 17:20
- Paikkakunta: sodankylä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Slarbersson
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10.10.2007 17:20
- Paikkakunta: sodankylä
sama vika täälläkin. ja kyseessä myös tekniikan vaihdos auto..
itelläni 124 jossa ollut alunperin 3litran bensa ja nyt 2.5 diesel moottori
ei mitään vikaa kun tulin kämpille mutta aamulla ei enää liiku.
öljyt ja suodatin vaihdettu.
ei kuulu ylimääräisiä ääniä
vaihdekepin tanko on kiinni
jos pumppu rikki niin mitä se tekee.? pitäiskö ees liikkua ees jonkin vertaa vai onko kerrasta siinä.
miten on kun foorumiltä löytyy vähän ristiriitaista tietoa että kun irrottaa tuon vaihdelaatikon öljyn kiertoletkun niin pitäiskö sieltä alkaa tuleen heti öljyä kun kone on käynnissä, vai onko siellä joku "termostaatti" joka laittaa öljyn kiertoon vasta tietyssä lämpötilassa
nimittäin sieltä tulee öljyä aika vähän (tippasemalla)
itelläni 124 jossa ollut alunperin 3litran bensa ja nyt 2.5 diesel moottori
ei mitään vikaa kun tulin kämpille mutta aamulla ei enää liiku.
öljyt ja suodatin vaihdettu.
ei kuulu ylimääräisiä ääniä
vaihdekepin tanko on kiinni
jos pumppu rikki niin mitä se tekee.? pitäiskö ees liikkua ees jonkin vertaa vai onko kerrasta siinä.
miten on kun foorumiltä löytyy vähän ristiriitaista tietoa että kun irrottaa tuon vaihdelaatikon öljyn kiertoletkun niin pitäiskö sieltä alkaa tuleen heti öljyä kun kone on käynnissä, vai onko siellä joku "termostaatti" joka laittaa öljyn kiertoon vasta tietyssä lämpötilassa
nimittäin sieltä tulee öljyä aika vähän (tippasemalla)
Oiskos mahdollista et olis menny boorit laipasta johonkin värinänvaimennin/kardaani tulee kiinni????
Mulla toimi aikaisempi w123 300D manuaaliaskilla iha normaalisti, kunnes eräänä päivänä lähidn Lahen postin pihalta ja auto ei enää liikkunukkaan..kuului vain hyvin vaimea "tiuurrrrr"..oli sit mikä vaihde vaan pesässä..
syökö sitten rikkinäinen värinänvaimennin nämä boorit tästä laipasta..ne oli nimittäin ihan sileet ku kurkkasin sinne laatikonvaihdon yhteydessä.
Vai onko automaagissa samanlainen kard. kiinnitys..? eli järjestyksessä laatikon akseli - boorillinen laippa - värinänvaimennin - kardaani ....
Mulla toimi aikaisempi w123 300D manuaaliaskilla iha normaalisti, kunnes eräänä päivänä lähidn Lahen postin pihalta ja auto ei enää liikkunukkaan..kuului vain hyvin vaimea "tiuurrrrr"..oli sit mikä vaihde vaan pesässä..
syökö sitten rikkinäinen värinänvaimennin nämä boorit tästä laipasta..ne oli nimittäin ihan sileet ku kurkkasin sinne laatikonvaihdon yhteydessä.
Vai onko automaagissa samanlainen kard. kiinnitys..? eli järjestyksessä laatikon akseli - boorillinen laippa - värinänvaimennin - kardaani ....
Vaihtuva merkkikavalkaadi, tällä hetkellä VW T3 Caravelle x3