mesen perän laakeri..

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
herra4
Viestit: 31
Liittynyt: 27.4.2008 12:57
Paikkakunta: Oulainen

mesen perän laakeri..

Viesti Kirjoittaja herra4 »

no niin...mulla särky mersusta perä mutta ku en tiiä mistä hammasratas on minkä sieltä sisältä kaivelin...piti bemari pojille näyttää miten 77vuojen 300d:ellä palaa ratas.. sen jälkeen ku ajamaan lähettiin niin perästä kuulu mahtava posahus...no auto kulki kuitenkin omin voimin ja ei pitäny mitenkään hirveää metakaa..mitä ny pikkusen ulisi...tänään aukasin perän takaa sen lätkä ja sieltä tuli hammasratas käsiin neljässä osassa :cry: ...minkä tuo hammas ratas sitten on?????auto kulki ja voi ajaa ajeltiin sillä noin 50 kilsaa posahuksen jälkeen..nyt tarvis apua että mistä hammas pyörä on??vai tarviiko se sitä ollenkaan?? :?:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä se perä kaikki hammaspyrät tartte mitä sinne on laitettu :idea: jos se on pienikokonen hammaspyörä niin se kuulus tasauspyörästöön :roll:
niitä pitäs olla siellä neljä kappaletta :!:
Avatar
herra4
Viestit: 31
Liittynyt: 27.4.2008 12:57
Paikkakunta: Oulainen

ei hemmetti

Viesti Kirjoittaja herra4 »

kyllä on kumma juttu mese kulkee vaan eikä peräs ulise yhtään vaikka siellä ei oo olleenkaan yhtä hammas ratasta..just ajoin sillä 60km lenkin ja toimi moitteetta :lol: :lol:
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Katoppa tää linkki:
http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

Sulla on nyt käynny niin että yksi tuossa (em. linkissä punaiseksi värjätty) hammaspyörä on ainakin rikkoutunut. Voima siirtyy toiseen pyörään vain yhden hammaspyörän kautta kun niitä ennen oli kaksi. Tai sitten jos toinenkin tasauspyörästön hammaspyörä on rikkoutunut niin voima ei siirry toiseen pyörään ollenkaan ja autosi on 1WD.

Voit kokeilla esim. sudittamalla hiekkakentällä tai nostamalla auton molemmat takapyörät ilmaan ja pyörittämällä toista. Toisen pyörän pitäisi pyöriä vastakkaiseen suuntaan mikäli tasauspyörästö toimii.

Periä löytyy tuohon sun 300D:hen hyvin tänäpäivänä. Oikea välitys on alkup. 3,46 300D moottorin kanssa. Välitykset lukee perien takakannen vieressä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”