mikä kytkin??
mikä kytkin??
onko täällä tietoo, että mikä kytkin paketti pitäis ja sopis 123:een 300 turboon, ku on 7 milliset elementit, mutta vielä vakio turbo... kesäks tulee iso holsetti. nyt paikalla pakun 228mm paketti (vakio 215mm) eikä oikeen taho pitää! että APUAAA...tietoo kaipaileeee!!!
Muistelisin joidenkin laittaneen M5 bemarin kytkimiä superturboihin...
Toinen vaihtoehto ois tietenki automaattilaatikko siekkisellä vahvistettuna. Se kestää
Toinen vaihtoehto ois tietenki automaattilaatikko siekkisellä vahvistettuna. Se kestää
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Nyt astukoon viisaammat kehiin, eli tunnustan!TeemuP kirjoitti:mutta kuinka iso on m5:n asetelma ja levy?? mikä vauhtipyörä? sprintterin?? mutta passaako 123:een?? 124:ssa kytkin akseli 24 poorinen ja 123:ssa 10 poorinen...(muistaakseni) ja automaattia en laita
Älli loppuu pyörryttää
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35862.pdf
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35863.pdf
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35864.pdf
Jälleenmyyjänä Suomessa http://www.prostreet.fi/
Lupailivat w123 diesel heavy duty asetelmalle (215mm)
Osanro 883082 999615 : 225Nm / 260Nm / 290Nm
Eli tuo ei riitä alkuunkaan (290Nm sintterilevyllä).
BMW:llä on 215, 228 ja jopa 240mm halkaisijalla kytkimiä. Levyt ovat 10-poorisia. Ei muutakun tutkimaan noita kataloogeja.
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35863.pdf
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35864.pdf
Jälleenmyyjänä Suomessa http://www.prostreet.fi/
Lupailivat w123 diesel heavy duty asetelmalle (215mm)
Osanro 883082 999615 : 225Nm / 260Nm / 290Nm
Eli tuo ei riitä alkuunkaan (290Nm sintterilevyllä).
BMW:llä on 215, 228 ja jopa 240mm halkaisijalla kytkimiä. Levyt ovat 10-poorisia. Ei muutakun tutkimaan noita kataloogeja.
I drive an Opel. What's your excuse?
Juuri olen itsekin rakentelemassa kytkintä w124 300D:hen. Minulle tulee sprintterin levy 240mm ja M5:sen asetelema. Vauhtipyörä piti sorvata sopivaksi bemarin asetelmalle ja tehdä uude pultinreiät. Tänään pitää vielä tehdä painelaakerille sovitusholkki, että sopii bemarin asetelman. Sama systeemihän toimiii w123:een. Pitää vain löytää booreiltaan sopiva 240mm levy, miellellään jousitettu. Sprintterin levy ei ole jousitettu, joten vaihteisto ilmeisesti rallattelee aika iloisesti tyhjäkäynnillä.
Vielä en ole omaani päässyt kokeilemaan, mutta iso pojat on kertoneet että kestää 600Nm vääntöä. Stoneheadin mersussa oli M3:en kytkin.
Bemarifoorumilla tuntuu noita asetelmia olevan jatkuvasti myynnissä. Käytetyn saa jo satasella. Pultinreikien teko on haasteellinen homma. Parhaiten onnistuu NC-koneellla. Lopuksi pitää vielä tasapainottaa.
Vielä en ole omaani päässyt kokeilemaan, mutta iso pojat on kertoneet että kestää 600Nm vääntöä. Stoneheadin mersussa oli M3:en kytkin.
Bemarifoorumilla tuntuu noita asetelmia olevan jatkuvasti myynnissä. Käytetyn saa jo satasella. Pultinreikien teko on haasteellinen homma. Parhaiten onnistuu NC-koneellla. Lopuksi pitää vielä tasapainottaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Mä oonkin jo vähän ihmetelly että mihin teemuP:n auto on kadonnut kokkolan kaduilta mutta syyhän löyty eli superturbotus monta kertaa tulit syksyllä vastaan turbo farmarilla.Mä voisin kysellä kokkolan m3 hörhöiltä onko niillä asetelmia ja levyjä jäänyt yli remonteissa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tämä kytkin juttu kiinnostaa itseäkin. Olisikohan tuohon olemassa mitään "pulttaa kiinni" ratkaisua vai pitääkö se tosiaan tehdä eri osista rakentelemalla? Ajattelin, että jos jollakin olisi uutta tietoa tästä asiasta? Onkohan tuollainen jäykemmällä asetelmalla millainen vaadittava poljinvoima eli muuttuko kuinka raskaaksi ajella?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Jatketaanpa juttua tähän. Pitääköhän se tuo 5-lovinen getrag unohtaa tallin nurkkaan, jos haluaa saada nykimättömän laitteen sekä mukavakäytöksisen isoilla elementeillä? Aika monella tuntuu nuo manuaalit nykivän isoilla elementeillä? Mitä mieltä olette asiasta? Niin ja osaako joku valaista asiaa, että mistä se tuo nykiminen johtuu? Voiko sitä saada pois muuta kuin automaattilaatikolla?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
En tiedä oonko vallan väärässä mutta minusta nykiminen johtuu liian herkästä reagoinnista kaasupolkimen asentoon.Suomeksi selitetettynä tarkoittaa kun painetaan vähän kaasua auto lähtee liukkaasti liikkeelle ja samantien kun päästetään auton meno tyssää siihen yhdistettynä mersun joustavaan voimansiirtolinjaan on luvassa varmaa nytkymistä.Automaatti tasoittaa nuo nytkymiset hitaammaalla reagoinnilla verrattuna "jäykkään" voimansiirtoon.Omassa autossakin ilmenee tuota nytkymistä vaikka kyseessä on vain lievästi piristetty OM617 vapari yhdistettynä 200D:n perävälitykseen.Hiljaa jonossa ykkösellä ajettaessa on tiedossa varmaa nytkyttelyä jos ei kaasun kans oo todella tarkkana.Supereissahan nämä ongelmat on tietysti ihan toista luokkaa verrattuna tähän mun autoon kun kaasuun vastaavuus ja teho on jotain aivan muuta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan