mikä kytkin??

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
TeemuP
Viestit: 2
Liittynyt: 07.3.2006 22:57
Paikkakunta: Kokkola

mikä kytkin??

Viesti Kirjoittaja TeemuP »

onko täällä tietoo, että mikä kytkin paketti pitäis ja sopis 123:een 300 turboon, ku on 7 milliset elementit, mutta vielä vakio turbo... kesäks tulee iso holsetti. :twisted: nyt paikalla pakun 228mm paketti (vakio 215mm) eikä oikeen taho pitää! että APUAAA...tietoo kaipaileeee!!! :(
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Muistelisin joidenkin laittaneen M5 bemarin kytkimiä superturboihin...

Toinen vaihtoehto ois tietenki automaattilaatikko siekkisellä vahvistettuna. Se kestää :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
TeemuP
Viestit: 2
Liittynyt: 07.3.2006 22:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja TeemuP »

mutta kuinka iso on m5:n asetelma ja levy?? mikä vauhtipyörä? sprintterin?? mutta passaako 123:een?? 124:ssa kytkin akseli 24 poorinen ja 123:ssa 10 poorinen...(muistaakseni) ja automaattia en laita :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

TeemuP kirjoitti:mutta kuinka iso on m5:n asetelma ja levy?? mikä vauhtipyörä? sprintterin?? mutta passaako 123:een?? 124:ssa kytkin akseli 24 poorinen ja 123:ssa 10 poorinen...(muistaakseni) ja automaattia en laita :lol:
Nyt astukoon viisaammat kehiin, eli tunnustan!
Älli loppuu pyörryttää :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35862.pdf
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35863.pdf
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35864.pdf

Jälleenmyyjänä Suomessa http://www.prostreet.fi/

Lupailivat w123 diesel heavy duty asetelmalle (215mm)
Osanro 883082 999615 : 225Nm / 260Nm / 290Nm

Eli tuo ei riitä alkuunkaan (290Nm sintterilevyllä).

BMW:llä on 215, 228 ja jopa 240mm halkaisijalla kytkimiä. Levyt ovat 10-poorisia. Ei muutakun tutkimaan noita kataloogeja.
I drive an Opel. What's your excuse?
Sjtv
Tuning-Ässä
Viestit: 391
Liittynyt: 19.9.2005 21:05

Viesti Kirjoittaja Sjtv »

Tuo boorien määräkin riippuu laatikon iästä. Eli onko vanhemman mallinen vai uudemman mallinen? Vanhempi on harvempi ja uudempi on tiheemmällä boorilla.
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Juuri olen itsekin rakentelemassa kytkintä w124 300D:hen. Minulle tulee sprintterin levy 240mm ja M5:sen asetelema. Vauhtipyörä piti sorvata sopivaksi bemarin asetelmalle ja tehdä uude pultinreiät. Tänään pitää vielä tehdä painelaakerille sovitusholkki, että sopii bemarin asetelman. Sama systeemihän toimiii w123:een. Pitää vain löytää booreiltaan sopiva 240mm levy, miellellään jousitettu. Sprintterin levy ei ole jousitettu, joten vaihteisto ilmeisesti rallattelee aika iloisesti tyhjäkäynnillä.

Vielä en ole omaani päässyt kokeilemaan, mutta iso pojat on kertoneet että kestää 600Nm vääntöä. Stoneheadin mersussa oli M3:en kytkin.

Bemarifoorumilla tuntuu noita asetelmia olevan jatkuvasti myynnissä. Käytetyn saa jo satasella. Pultinreikien teko on haasteellinen homma. Parhaiten onnistuu NC-koneellla. Lopuksi pitää vielä tasapainottaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mä oonkin jo vähän ihmetelly että mihin teemuP:n auto on kadonnut kokkolan kaduilta mutta syyhän löyty eli superturbotus monta kertaa tulit syksyllä vastaan turbo farmarilla.Mä voisin kysellä kokkolan m3 hörhöiltä onko niillä asetelmia ja levyjä jäänyt yli remonteissa.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tämä kytkin juttu kiinnostaa itseäkin. Olisikohan tuohon olemassa mitään "pulttaa kiinni" ratkaisua vai pitääkö se tosiaan tehdä eri osista rakentelemalla? Ajattelin, että jos jollakin olisi uutta tietoa tästä asiasta? Onkohan tuollainen jäykemmällä asetelmalla millainen vaadittava poljinvoima eli muuttuko kuinka raskaaksi ajella?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Jatketaanpa juttua tähän. Pitääköhän se tuo 5-lovinen getrag unohtaa tallin nurkkaan, jos haluaa saada nykimättömän laitteen sekä mukavakäytöksisen isoilla elementeillä? Aika monella tuntuu nuo manuaalit nykivän isoilla elementeillä? Mitä mieltä olette asiasta? Niin ja osaako joku valaista asiaa, että mistä se tuo nykiminen johtuu? Voiko sitä saada pois muuta kuin automaattilaatikolla?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

En tiedä oonko vallan väärässä mutta minusta nykiminen johtuu liian herkästä reagoinnista kaasupolkimen asentoon.Suomeksi selitetettynä tarkoittaa kun painetaan vähän kaasua auto lähtee liukkaasti liikkeelle ja samantien kun päästetään auton meno tyssää siihen yhdistettynä mersun joustavaan voimansiirtolinjaan on luvassa varmaa nytkymistä.Automaatti tasoittaa nuo nytkymiset hitaammaalla reagoinnilla verrattuna "jäykkään" voimansiirtoon.Omassa autossakin ilmenee tuota nytkymistä vaikka kyseessä on vain lievästi piristetty OM617 vapari yhdistettynä 200D:n perävälitykseen.Hiljaa jonossa ykkösellä ajettaessa on tiedossa varmaa nytkyttelyä jos ei kaasun kans oo todella tarkkana.Supereissahan nämä ongelmat on tietysti ihan toista luokkaa verrattuna tähän mun autoon kun kaasuun vastaavuus ja teho on jotain aivan muuta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”