w123 300td automaattivaihteiston öljyn vaihto

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

w123 300td automaattivaihteiston öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Kuinka usein automaattivaihteiston öljyt kannattaisi vaihtaaa? ja kuinka paljon öljyä sinne menee? ja mitä öljyä suositelette??
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Ja missä on vaihteiston suodatin??
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se suodatin on laatikon sisällä, näkkyy kun ottaa lootan öljypohjan pois :wink:
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Okej kiitoksia avusta olen amotööri näissä automaatti hommissa onnistuuko suodattimen vaihto jos pysyy työt kalut jokseenki kädessä?
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kun kukaan muu ei ole vielä kerinnyt vastaamaan niin arvailen hieman tähän.. paremmin tietävät korjaavat virheeni ja kannatta sinunkin tarkistaa asia muualta :) eiköhän täältä löydy hakua käyttämällä vastaus myös..

eli noin 5 litraa pitäisi mennä atf dextron II (voi kai käyttää III myös joka on uudempi luokitus.. mutta luulen että tollanen II luokitus oli ok näissä vanhemmissa mersuissa.)

suodatin on laatikon öljypohjan alla piilossa.. eli siihen tarvitaan myös uusi tiiviste (en oo varma tuleeko mukaan kaikissa suodatin paketeissa.. esim mun tojotaan ei tullut vaikka olisi tarvittu.)

ja vaihtoväli.. jos epäilet että ei ole vaihdettu aikoihin.. niin vaihda.. nesteen ulkonäkö eli väri ja haju tarkistuskepin nokasssa kertoo tarpeesta tai mahdollisesta onglemista.

oisko ollut mun tossa w124 korin automaatin nesteiden vaihtoväli noin 50tkm rasituksesta riippuen.. (mäkimaasto/peräkärry hinaus tiheämpi väli) eli olisi korkea aika itsekin ottaa niskasta kii ja vaihtaa ne. :(


.....edit: ja täällä on ton uudemman vaihtoon kirjoitettu ohje.. hyvin samalla tavalla toiminee.. pultit auki ja pultit kiinni :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Rikhard kirjoitti:Okej kiitoksia avusta olen amotööri näissä automaatti hommissa onnistuuko suodattimen vaihto jos pysyy työt kalut jokseenki kädessä?
iliman muuta homma onnistuu jos työkalut pyssyy kynsissä :D
Rikhard
Viestit: 82
Liittynyt: 12.11.2010 11:25
Paikkakunta: haparanta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rikhard »

Tuhannet kiitokset !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”