Aloittelijalle infoa automaateista kiitos.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Aloittelijalle infoa automaateista kiitos.

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eli onkelmani on seuraava; pitäisi löytää om617 motille automaattivaihteisto pariksi.
Eli mitä kaikkea tarvitsen? Omastatakaa löytyy jo poljin, sopiva kardaaninpätkä, vaihteiston kannakelevy, kaapelit autoon ja lootalle(vanhemman mallin).
Eli minkälainen vaihteisto paikalleen menee ja toimii?
Miten paljon ajoa kestää keskimäärin? Eli mikä on raja että kannattaa unohtaa kaupattavana oleva aut.vaihteisto.
Mitä yleisiä vikoja näissä on?
Ja muukaan nippelitieto ei ole pahaksi. :)

Sivistäkää tietämätöntä! Kiitän kaikkia vastaajia etukäteen.
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

617:ska perässä on käytetty pääasiassa 722.1 automaattia. Minulla oli 617ska perässä kestävämpi 722.3 jota on muistaakseni käytetty tehtaalta lähtiessä w123 300tdt:ssä Eli turbokoneen perässä.

Laatikon lisäksi tarvii tietenkin Hammaskehän, vetolevyn ja turbiinin.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eikös sitä 722.3:a ole lykätty jokaiseen tomaatti-W123:een vuodesta 1982 lähtien? Vai mikä se vuosi nyt olikaan...

No kuitenkin 722.1 on helpompi löytää, ja passaa vakiokoneeseen ihan hyvin. Kyseinen loota kestää 250Nm vääntöä tehtaan lupauksien perusteella. 300D:ssä on vääntöä noin 170Nm, eli kestää kyllä helposti. Samaa lootaa on käytetty 280E:nkin jatkeena (240Nm).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

kun nääs nyt olisi loota tarjolla eli on -82vm om617 myllystä ja nyt ollaan vähän hakusessa kun myyjä tieto kyseiseestä kapineesta ei ollut aukotonta, eli vaijeri lähtee kaasuvivustosta, eikö se ole 722.3:sen piirre? mutta johtoliitin on litteä suikale jossa on pyöristykset kulmissa, ja olen kuullut että on 722.3:sessa pyöreä? vai olenko ymmärtänyt väärin? siis lootan päässä. 8) vähän faktaa peliin taas. :wink:

Edit: Nyt ollaan taas viisaampia. Eli kyseessä oli 722.1 loota, vaijeri joka kaasuvivustoon menee on kickdown.
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Pieni vika on lootassa ja sekin jo paikallistettu. Mutta hinta oli turbiineineen ja jäähdyttimineen todella opiskelijaystävällinen, joten se kertyi nurkkiin.
Ja vikana oli että oli lootan päästä mennyt muovinen ratas kahtia. Eli jos jollakin meseläisistä on tietoa kyseisen lootan varaosista niin kertokoon se tänne ja välittömästi. :twisted:
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ja rikkoutumissyy on ilmeisesti hinaus. Mutta se vielä pitää metästää hylsyä että millä saa kardaanin kiinnityskolmisakaran lootan päästä irti. Mikäköhän siihen passaa, jos sattuu joku tietämään? On toki mahdollista että on muutakin mennyt kun tuskin itekseen menee tuommoinen ratas kappaleiksi, vaikka muovinen onkin.
Tähdellisen parantola
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Nyt odotellaan osia, vikakin oli huima; Keskipakokytkinen muoviratas, 4,20€ Eli tämä ohjailee tietääkseni isompia vaihteita. Ja akselin toisessa päässä oli pumppu joka onneksi toimi vaan näiden kahden vaihteen ohjailemiseen, eli voitelu ei ollut jäänyt mistään välistä pois. Ja kyseessä on 722.4 loota. 8) Eli ollut viimeisissä 300D moottoreissa mitä on tehtaalta saatu ulos koskaan. :wink: Toimintaperiaatteet on niinkuin 722.3:sessa mutta on heikompi. Ylistykset Jarkko S:lle. :) Ilmoitellaa lisää jahka sahaan Coúpeen kiinni. 8)
Tähdellisen parantola
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Onko kellään tietoa saako näihin enään mistään noita alipaineventtiileitä, kun katselin googlella niin kukaan tiennyt mitään, sehän saattaisi auttaa, kun loota vaihtaa korkeilla kierroksilla.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Veholta saa, ja ei välttämättä ole kallis. Mutta en usko että vaikuttaa vaihtoajankohtaan? Onko sulla mikä loota?
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”