ruostekorjausvinkki

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

ruostekorjausvinkki

Viesti Kirjoittaja jarski »

Menin lupaamaan kaverille, että hitsaan hänen w123:n pohjasta pari reikää. Hitsattavaan olikin yllättäen etupenkin alta melkein takapuskuriin asti :shock: 8) ("kaikkea sitä pitää mennä lupaamaan").
Tänään paikkailin taka-akselin seutua. Pohjaanlyöntikumin kiinnike oli ruostunut pilalle, eikä se olisi enää oikein käynytkään korjattuun kohtaan :lol: Siinä tuli mieleen, että otan vanhoista w124:n iskareista pohjaanlyöntikumit ja laitan ne w123:n iskareihin. Ei tarvitse viritellä niitä lahoja kiinnikkeitä kuntoon ja paikoilleen.
Muutenkin nuo kiinnikkeet ovat kaiken pahan alku ja juuri. Keräävät sisälleen mutaa ym. törkyä ja ruostuttavat peltiin reiän ja mutaa alkaa kertyä koteloon :arrow: lahoaa...
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuntuvat toimivan esimerkillisesti nuo pohjaanlyötikumit iskarien päissä.

Tosin tuota viritelmää ei kannata käyttää esim. kyb-iskareiden kanssa, joissa alapään kiinnikkeet on tehty huoneluputkea hieman ohuemmasta aineesta. Ei kestä edes normaalia käyttöä, vaan irtoaa tukivarresta ja osuu iskari tiehen :arrow: menee hienosti mutkalle iskari ja hiekkatiehen jää hieno jälki 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Totean aihetta sivuten että KYB on surkein iskari mitä vastaan on sattunut. Edes Monroe ei pärjää tässä vertailussa. :(

Ässä popsi välipaloikseen 2 varvia kybejä alle vuoteen, kävivät kolisemaan ja pissimään. Nyt on alla boge/sachs alkuperäislaatua, vaikuttavat kestävän huomattavasti paremmin kuin nämä jaappanin ihmeet. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”