Sivuvilkut, osto ja asennus?
Nonii! Tänään sain paperipostissa kansallisarkistosta tuon LM:n päätöksen kopion... ei hyvältä näytä...320cdia kirjoitti: Myös Akelta tuli sähköpostivastaus, jossa kerrottiin mm: "MB W123 (suomi-autot) rekisteritietojen erikoisehdoissa on ollut alla oleva maininta: ENNEN 31.12.1985 KÄYTTÖÖNOTETUT AUTOT HYVÄKSYTTY ILMAN LISÄSUUNTAVALOJA LM PÄÄTÖKS NRO 5337/73/84."
...jatkuu...
(Oy Veho Ab oli siis v. 84 tehnyt hakemuksen, että jotkut MB-mallit saisivat olla ilman sivusuuntavaloja (=vilkkuja))
Päätöksessä lukee mm:
LM on päättänyt että hakijan (=Vehon) mallisarjoihin 123, 126 ja R107 kuuluvat MB-merkkiset henkilöautot saadaan hyväksyä liikenteeseen 1.1.1985 jälkeenkin ilman lisävilkkuja... Hmm... eli "hakijan maahantuomat"
Kai mun on vaan kaivettava pora ja terä esille... EMMÄHALUU
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Elä ihmeessä vielä ala porailemaan vilkun reikiä, vaan marssit konttorille paperin kanssa ja yrität saada katsastusmiehen ymmärtämään että vilkut pilaa auton ulkonäön.
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Juuei... ei auttanu... Eli jos aion saada vekottimen rekisteröityä, niin porattava on... poikkeuslupa koski vain poikeusluvan hakijan, eli Vehon, maahantuomia ajoneuvoja jotka rekisteröitiin 31.12.1985 mennessä... Seuraava kysymys onkin: Miten/minne nuo sivuvilkut kytketään helpoiten? (No, ettehän te kuitenkaan tiedä, kun W123:sissa ei noita vilkkuja pitäisi ollakaan... )terde kirjoitti:Elä ihmeessä vielä ala porailemaan vilkun reikiä, vaan marssit konttorille paperin kanssa ja yrität saada katsastusmiehen ymmärtämään että vilkut pilaa auton ulkonäön.
-Tero
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
No voi paska kyllä sun sitte varmaan pitää porata ne älyttömät reiät.Joudut varmaankin haaroittamaan virrat vilkuille etuvilkuista koska ne ovat lähimpänä.320cdia kirjoitti:Juuei... ei auttanu... Eli jos aion saada vekottimen rekisteröityä, niin porattava on... poikkeuslupa koski vain poikeusluvan hakijan, eli Vehon, maahantuomia ajoneuvoja jotka rekisteröitiin 31.12.1985 mennessä... Seuraava kysymys onkin: Miten/minne nuo sivuvilkut kytketään helpoiten? (No, ettehän te kuitenkaan tiedä, kun W123:sissa ei noita vilkkuja pitäisi ollakaan... )terde kirjoitti:Elä ihmeessä vielä ala porailemaan vilkun reikiä, vaan marssit konttorille paperin kanssa ja yrität saada katsastusmiehen ymmärtämään että vilkut pilaa auton ulkonäön.
-Tero
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Niin tai sitten hommaat ne Pilteman tarravilkut. Tosin koska se viritys on tilapäinen niin vaarana on että inssi hoksaa ajatuksesi repiä ne pois katsastuksen jälkeen ja kirjaa jotain asiaan viittaavaa rekisteriotteeseen.Heavy kirjoitti:Hommaa jostakin lahot lokarit jotka laitat katsastukseen paikoilleen ja menet eri konttorille ensi vuonna. En usko, että ensi vuonna niihin puuttuvat, kun se on jo kertaalleen Suomeen katsastettu.
Naurettavaa puliveivaamista kyllä tuo.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Nonii... en sitt porannu... käytin rälläkkää ja morapuukkoa
piirtoheitinkalvon tussi jättää pitävän jäljen jopa sateessa ja +1 asteessa
ja kohta pellissä onkin 20 x 60 mm reikä, johon W124 ym sivuvilkku sopii mainiosti...!
ruostesuojaa oli muuten paksusti noin 4 mm
laitan kuvan lopputuloksesta, kunhan uusi aamu valkenee!
ps. ei nuo vilkut nyt NIIN pahat oo... tekevät vaan autosta erikoislaatuisen yksilön!
piirtoheitinkalvon tussi jättää pitävän jäljen jopa sateessa ja +1 asteessa
ja kohta pellissä onkin 20 x 60 mm reikä, johon W124 ym sivuvilkku sopii mainiosti...!
ruostesuojaa oli muuten paksusti noin 4 mm
laitan kuvan lopputuloksesta, kunhan uusi aamu valkenee!
ps. ei nuo vilkut nyt NIIN pahat oo... tekevät vaan autosta erikoislaatuisen yksilön!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Elekää hyvät kolleekat vaipuko synkkyyteen. Kun lukkee Nissani (hyi)-foorumilla, mitä ne joutuu tekemään saadakseen leiman yhteen maailman kovimmista urheiluautoista, eli Skyline-GTR (kaverin harkitessa moisen ostoa), niin tuo on pientä. On jouvuttu laittaan urheiluautoon jotain Mondeon etuvaloja, "kun ne melkeen sopii" tai jotai muuta. Takavalot on menny just tuolla johtojen "pinta-asennuksella", eli karhuteipillä kiinni halvimmat peräkärryvalot mitkä löytyy ja johot luukun raosta. Samoten esim. jenkki-pakujen kans on jos jonkin näköstä käytäntöä tällä hetkellä ajo- ja äärivalojen suhteen.
ELI: On palattu osittain siihen ku aikoinaan joissain katsastuspaikoissa vaadittiin verokierto-piilofarkku-caprice-bonneville-custom cruiser farmareissa väliseinä+90 asteen kulma selkänojassa, joissain ei muuta kun piti poistaa pehmusteet vähiin.
Tulkinnan varat on tympeitä asioita. Harrastajien keskuudessa tieto kuitenkin liikkuu eri malliin kuin joskus ennen, ja jokin yksittäisen katsastusmiehen huono päivä voi tällaisissa asioissa vaikuttaa.
Järjen käyttö asioiden kohtuullisen mittasuhteen haussa on mielestäni viisasta, ja liikkumavaraa voi ollakin. Se, että liikkumavara käytetään yleisimmin siihen, että tulkitaan asiat tiukimman jälkeen, on suurta tyhmyyttä. Se tekee karhunpalveluksen mielestäni hienosti alkaneeseen harrastajien ja lainsäädännön (katsastusviranomaisten) väliseen vuoropuheluun. Vuoropuhelun tulee mielestäni jatkua ja pitääksemme asian vuoropuheluna, meidän harrastajien pitää myös muistaa, että olemme toisena sopijaosapuolena. Myös meillä on vastuumme.
(Sydän vuotaa verta noiden sivuvilkkujen takia...)
ELI: On palattu osittain siihen ku aikoinaan joissain katsastuspaikoissa vaadittiin verokierto-piilofarkku-caprice-bonneville-custom cruiser farmareissa väliseinä+90 asteen kulma selkänojassa, joissain ei muuta kun piti poistaa pehmusteet vähiin.
Tulkinnan varat on tympeitä asioita. Harrastajien keskuudessa tieto kuitenkin liikkuu eri malliin kuin joskus ennen, ja jokin yksittäisen katsastusmiehen huono päivä voi tällaisissa asioissa vaikuttaa.
Järjen käyttö asioiden kohtuullisen mittasuhteen haussa on mielestäni viisasta, ja liikkumavaraa voi ollakin. Se, että liikkumavara käytetään yleisimmin siihen, että tulkitaan asiat tiukimman jälkeen, on suurta tyhmyyttä. Se tekee karhunpalveluksen mielestäni hienosti alkaneeseen harrastajien ja lainsäädännön (katsastusviranomaisten) väliseen vuoropuheluun. Vuoropuhelun tulee mielestäni jatkua ja pitääksemme asian vuoropuheluna, meidän harrastajien pitää myös muistaa, että olemme toisena sopijaosapuolena. Myös meillä on vastuumme.
(Sydän vuotaa verta noiden sivuvilkkujen takia...)
Pidin sun koordinaatteja suuntaa-antavina, mutta lyhensin parilla sentillä välimatkaa oveen. Kiitos vaan koordinaateista!peltsipuskuri kirjoitti:Teikkö tuon "kassakaappi murron" niillä miu hatusta heittämillä koortinaateilla, vai löytykö joku vielä etevämpi huijari?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Noh... se on toisaalta totta, mutta... minkäs voit?ArPi kirjoitti:Juu kyllä pientä tippaa silmäkulmaan tulee..
Tässä on likaisen ikkunan läpi otettu kuva (nii-in, sunnuntai ON lepopäivä! ) Olen todellakin mobilisti sieluun ja vereen, mutta taidan tottua tuohonkin ! Huomenna konttorille ja veropäätöksen tultua (saas muuten nähdä ehtivätkö keksiä verotusarvon kolmessa kuukaudessa... ) kilpiin!
hmmm... tuo kaipaa näköjään pesuakin...
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
toki toki! En edes jaksa mennä ulos kuvaamaan... ja ikkunoita en ainakaan tänään pese!Sampo N. kirjoitti:Heh... Lepopäivä tosiaan .320cdia kirjoitti: Tässä on likaisen ikkunan läpi otettu kuva
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Re: Sivuvilkut, osto ja asennus?
Tämähän menee nyt OT:ksi, mutta vastaan, kun kysytään! Tänään Tullista tuli A4-kokoinen kirje, jossa 7 paperia. Olivat tulleet seuraavaan tulokseen:Jussi L. kirjoitti:Paljoko tollaisesta kun tuo niin pitää veroja maksella vielä?? Selviskö muka tuolla 178Eurolla????
Verotusarvo: 1111,60 (erikoinen hinta!)
Vero%: 24,3
autovero: 270,11
autoveron alv (eli veroa verosta!): 51,45
Maksettava yhteensä: 321,56 €
Olivat verranneet nettiauton hintaPYYNTÖJÄ (vm 85 ja 86 ELI W124:n hintoja!!) ja väittivät autoani automaattivehkeeksi. Eli hieman pieleen meni. Olivat kuitenkin alentaneet alkuperäistä, keksimäänsä "markkinaarvoa" ruostetäplien takia
No, valitusaikaa on 3v ja saanpahan tuon nyt ainakin rekisteriin...
Voin myydäkin! eli otan vastaan tarjouksia!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Re: Sivuvilkut, osto ja asennus?
Ohoh.. Eli ei paljonkaan tule sitten veroja kiusaksi tuon ikäiseen. Hmm.. Ainakin täytyy pitää mielessä kun taas joskus alkaa se 123 kuume tosissaan iskee että notta hakisko ulkomailta320cdia kirjoitti:Tämähän menee nyt OT:ksi, mutta vastaan, kun kysytään! Tänään Tullista tuli A4-kokoinen kirje, jossa 7 paperia. Olivat tulleet seuraavaan tulokseen:Jussi L. kirjoitti:Paljoko tollaisesta kun tuo niin pitää veroja maksella vielä?? Selviskö muka tuolla 178Eurolla????
Verotusarvo: 1111,60 (erikoinen hinta!)
Vero%: 24,3
autovero: 270,11
autoveron alv (eli veroa verosta!): 51,45
Maksettava yhteensä: 321,56 €
Olivat verranneet nettiauton hintaPYYNTÖJÄ (vm 85 ja 86 ELI W124:n hintoja!!) ja väittivät autoani automaattivehkeeksi. Eli hieman pieleen meni. Olivat kuitenkin alentaneet alkuperäistä, keksimäänsä "markkinaarvoa" ruostetäplien takia
No, valitusaikaa on 3v ja saanpahan tuon nyt ainakin rekisteriin...
Voin myydäkin! eli otan vastaan tarjouksia!
® Mesen Porkkana-klubi