ABS ongelmia
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
kiitokset mjo33400 eilisestä mukavasta auton tutkinta illasta.. oli mukava taas nähdä ja eteenpäinkin päästiin..tässä on oppinut nuo abs jutut aika hyvin
meinaan ABS valo palaa :abs:
siellä sulakkeiden takana kun on osio jossa on releitä . sen alla on liitin .
saman näköinen kun anturien liitin konehuoneessa mutta vaan paljon pienempi... oli nypätty irti, ilmeisesti sen takia kun valo möllöttää nyt mittaristossa.. hassua että lamppukin oli poissa, kauhea vaiva nähty
no nyt on taas toivoa yllä koska näyttäisi siltä että vain vasen anturi olisi rikki ( kuljettajan puoli ) hankitaan siihen uusi ja toivotaan systeemin alkavan toimimaan
meinaan ABS valo palaa :abs:
siellä sulakkeiden takana kun on osio jossa on releitä . sen alla on liitin .
saman näköinen kun anturien liitin konehuoneessa mutta vaan paljon pienempi... oli nypätty irti, ilmeisesti sen takia kun valo möllöttää nyt mittaristossa.. hassua että lamppukin oli poissa, kauhea vaiva nähty
no nyt on taas toivoa yllä koska näyttäisi siltä että vain vasen anturi olisi rikki ( kuljettajan puoli ) hankitaan siihen uusi ja toivotaan systeemin alkavan toimimaan
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Kivaahan se oli dollarihymy, mutta epäilen silti, että pelkkä anturin vaihto ei vielä riitä, mutta toivottavasti olen väärässä.
Ylijänniterele on tutkinnassa, releen kuoressa olevassa kytkentäkuvassa on virhe ei ole kytketty niin kuin siinä kuvassa. Yksi diodi siitä kuvasta puuttuu.
Ylijänniterele on tutkinnassa, releen kuoressa olevassa kytkentäkuvassa on virhe ei ole kytketty niin kuin siinä kuvassa. Yksi diodi siitä kuvasta puuttuu.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
JA PYYYYYH.. valo vaan palaa.. sormi suussa.. tukka käkkärällä..neuvot kateissa..
onkos tuossa mersussa jonkinlainen pistoke. NS vikapistoke johon liittämällä testerin saisi tietää mikä noita ABSEJA vaivaa..
onko jo -85 tälläinen ylellisyys ja lukeeko se abs viat
onkos tuossa mersussa jonkinlainen pistoke. NS vikapistoke johon liittämällä testerin saisi tietää mikä noita ABSEJA vaivaa..
onko jo -85 tälläinen ylellisyys ja lukeeko se abs viat
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
oletkos rässi66 spesiaali tässäkin asiassaRässi66 kirjoitti:WISsin mukaan ABS diagnoosin voi tehä (yllätys, yllätys) semmosella
omansalaisella testerillä.
Tullee siihen ABS-askin liittimeen kiinni. Siitä sitten tulkitaan valoja.
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy kirjoitti:oletkos rässi66 spesiaali tässäkin asiassa
Jaa minä vai? tässäkin?
Eeeen, kunhan vain lukasin WISsistä.
Minun versio on aikalailla samanlainen, lukulaite on tosiaan semmoinen
siihen hommaan tehty.
Saiskohan ne piuhat ja anturit mitattua siitä liittimestä?
Missäs ne mersun kytkentäkaaviot oli?
Pro HVM
Nonni. Aloin laittaan vahvarin letkuun sulaketta ja se onneton piuha häläppäs ABS-boxin kuoreen mahtavalla kipinöinnillä.
AAARRGHH!
Nytpä se ABS-valo palaa oikeeen mukavasti.
Oliko siinä omaa sulaketta jossakin, varsinaisessa sulakerasiassa ei ABSstä puhuttu mithän?
Vai pitääkö ostaa suoraan uusi boxi? Jube?
AAARRGHH!
Nytpä se ABS-valo palaa oikeeen mukavasti.
Oliko siinä omaa sulaketta jossakin, varsinaisessa sulakerasiassa ei ABSstä puhuttu mithän?
Vai pitääkö ostaa suoraan uusi boxi? Jube?
Pro HVM
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
mulla ei nuo ABS.ät edelleenkään toimi. en ole koko kesänä niitä miettinyt.
nyt syksyn tullen voisin taas alkaa niitä roplaamaan..
aloittaa siitä että laittaa mittaristoon polttimon takas :abs:
millanen homma olisi vaihtaa eteen laakerit jospa niissä on liikaa klappia vaikka katsuri ei siitä mitään maininnutkaan ONKO iso homma?
onkos siinä etu ja taka laakerit niinkuin molemminpuolin.. eihän se nyt voi yhtenäinenkään olla KOITTAKAA TAJUTA mitä mongerran
nyt syksyn tullen voisin taas alkaa niitä roplaamaan..
aloittaa siitä että laittaa mittaristoon polttimon takas :abs:
millanen homma olisi vaihtaa eteen laakerit jospa niissä on liikaa klappia vaikka katsuri ei siitä mitään maininnutkaan ONKO iso homma?
onkos siinä etu ja taka laakerit niinkuin molemminpuolin.. eihän se nyt voi yhtenäinenkään olla KOITTAKAA TAJUTA mitä mongerran
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Juu, tajutaan me. Kartiolaakerit, etu ja taka. Jarrusatulan käyttäyttää irti.dollarihymy kirjoitti:millanen homma olisi vaihtaa eteen laakerit jospa niissä on liikaa klappia vaikka katsuri ei siitä mitään maininnutkaan ONKO iso homma?
onkos siinä etu ja taka laakerit niinkuin molemminpuolin.. eihän se nyt voi yhtenäinenkään olla KOITTAKAA TAJUTA mitä mongerran
Takimmaisen ulkokoolinki voipi olla pikkusen purassu napaan kiinni, mutta kyllä se lähtee.
Ainakin jos pikkusen saa hitsattua siihen.
Mersu muuten käskee laittaan siihen laakerointiin akselin suuntaista pitkittäisvälystä 1-2 sadasosamilliä.
Renkaan reunasta renkuttamalla voi olla että juuri ja juuri huomaa.
Tarkat jannut laittaa heittokellolla...
Pro HVM
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Mikäs muuten on W124:n ABSeissa kun valo palaa heti käynnistyksen jälkeen? Autolla ei siis ehdi ajaa vielä metriäkään. Syttyi tuossa ajon aikana taannoin eikä sammu. Viittaisiko siihen ettei ABS-boksi saa virtaa? Ylijännitereleen sulakkeen tarkastin, ok, sekä etupään anturit ehdin testata... näytti 1 kOhmin luokkaa. Lataus on 13.8V tyhjäkäynnillä ajovalot päällä. Katsastuskonttorikin sopivasti lähetti kutsun että sais tulla näyttämään autoa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.10.2007 19:17
- Paikkakunta: Helsinki
Missä muuten se ylijännitesuojarele tai sen sulake sijaitsevat ?dealer kirjoitti:Yleisin aiheuttaja on rikkinäinen ylijännitesuojarele.
Autooni 230TE - 90 tuli outo vika heti lämppärin moottorin vaihdon jälkeen: (Lienee kuitenkin pelkkää sattumaa ?)
ABS - valo alkoi vilkkua ajon aikana. Samalla tuli sellainen oire, että startti ei joka kerta meinaa jaksaa alkaa pyörittämään moottoria käynnistyksessä, aivan kuin akku olisi huonosti ladattu. (On melkein uusi)
Seuraavalla käynnistyskerralla voi taas kuitenkin pyörittää konettta iloisesti.
Latausjännitettä en ole vielä mitannut.
Voiko ABS - järjestelmä vaikuttaa käynnistysvirtapiiriin, vai onko tämäkin pelkkää sattumaa ?
Akun takana. Releen päällä on kannen alla lasiputkisulake.Tähden seuraaja kirjoitti: Missä muuten se ylijännitesuojarele tai sen sulake sijaitsevat ?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 30.10.2007 19:17
- Paikkakunta: Helsinki
Niimpä muuten onkin.dealer kirjoitti: sulake on lattasulake, ei lasiputki ?
Liekkö ainoa lattasulake koko 124:ssä?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Vastaan tähän topicciin itselläni on kiireinen tapaus, olenko mitannut oikeita johtoja moottoritilasta, alla on 2 napainen liitin ja päällä on 1 napainen liitin pyöreämpi ja 2 naipainen on kantikas olen mitannut 1 napaista ja 200k alueella yleismittari näyttää molemmilta puolen 0.12 ja toisesta autosta missä abs toimii mittasin samalla mittarilla samalla tavoin niin näytti 0.8 , antureiden johdoissa ei näy näkyviä vaurioita. takapenkin alta en löytänyt, kun neliskanttisen 2 napaisen liittimen, onko oikea kyseessä vai onko millainen se takana olevan anturin johto. Äskön käynnistin ja valo sammui kuten kuuluukin mutta syttyy, kun lähdetään ajamaan mikä viittaa anturivikaan mielestäni.