Jarrukilven vaihto

Katso myös W201.
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

thabandit^ kirjoitti:Mistä kohdin Diosol halkaisit sen kilven? Jarrusatulan kavennuksen kohdalta?
Jep. Jarrusatulan kavennuksen kohdalta ja vastapäätä käsijarrulinkun reiän reunasta. Jonkin aikaa pyörittelin sitä kädessä, niin totesin sen kätevimmäksi.

laineracing kirjoitti:jarrukilpihän kannattaa halkasta pistehitsauksien kohalta jolloin pellit jää nippuuun toisiinsa. ja kun ruuvveilla kerran kasataan niiin ei mitään ihme kikkailuja tarvi.
Olishan se tosiaan ollut tuolla tyylillä hyvä, jos olis sellaiseen sopiva pelti. Tämä malli oli kaksi ympyräistä saumatonta peltiä hitsattuna päällekkäin, joista toinen oli sorasuoja ja toinen käsijarrujenkiinnityspelti. molemmissa reiät niin pieniä ettei pääse navan ohi.

Niin tosiaan hitsaussaumat jäi aluksi hieman liian paksuiksi kun laittoi jarrulevyn paikoilleen. Niitä pitikin sitten rälläköidä matalemmiksi.
Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Diosol kirjoitti:
thabandit^ kirjoitti:Mistä kohdin Diosol halkaisit sen kilven? Jarrusatulan kavennuksen kohdalta?
Jep. Jarrusatulan kavennuksen kohdalta ja vastapäätä käsijarrulinkun reiän reunasta. Jonkin aikaa pyörittelin sitä kädessä, niin totesin sen kätevimmäksi.

laineracing kirjoitti:jarrukilpihän kannattaa halkasta pistehitsauksien kohalta jolloin pellit jää nippuuun toisiinsa. ja kun ruuvveilla kerran kasataan niiin ei mitään ihme kikkailuja tarvi.
Olishan se tosiaan ollut tuolla tyylillä hyvä, jos olis sellaiseen sopiva pelti. Tämä malli oli kaksi ympyräistä saumatonta peltiä hitsattuna päällekkäin, joista toinen oli sorasuoja ja toinen käsijarrujenkiinnityspelti. molemmissa reiät niin pieniä ettei pääse navan ohi.

Niin tosiaan hitsaussaumat jäi aluksi hieman liian paksuiksi kun laittoi jarrulevyn paikoilleen. Niitä pitikin sitten rälläköidä matalemmiksi.

no JUST tommonen kaks päällekkäin hitsattua peltiä kandee katkoo siitä kohsta josta ne on toisiinsa hitsattu pisteillä. vai?
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

laineracing kirjoitti:
Diosol kirjoitti: Olishan se tosiaan ollut tuolla tyylillä hyvä, jos olis sellaiseen sopiva pelti. Tämä malli oli kaksi ympyräistä saumatonta peltiä hitsattuna päällekkäin, joista toinen oli sorasuoja ja toinen käsijarrujenkiinnityspelti. molemmissa reiät niin pieniä ettei pääse navan ohi.

no JUST tommonen kaks päällekkäin hitsattua peltiä kandee katkoo siitä kohsta josta ne on toisiinsa hitsattu pisteillä. vai?
Ideana kato oli se että napa on suurempi kuin noi peltien reiät.

Ison ruokalautasen ja pikku ruokalautasen kokoisiin pelteihin kun kumpaankin leikkaa keskellä 100 mm kokoisen ympyrän ja sen jälkeen voi yrittää saada ne menemään 150 mm paksun tangon ohi.
Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ooon asentanu jokusia kymmenia kilpiä ni jotenkin on tiedossa miten ne laitetaan. samaa katkasua meinasin ku sinäkin,vai eikö käy julki teksteistä.

mutta jooo antaaa olla......
Diosol
Viestit: 138
Liittynyt: 27.1.2008 3:23
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Diosol »

laineracing kirjoitti:jarrukilpihän kannattaa halkasta pistehitsauksien kohalta jolloin pellit jää nippuuun toisiinsa. ja kun ruuvveilla kerran kasataan niiin ei mitään ihme kikkailuja tarvi.

Aaaah. Nyt honasin mitä tuolla tarkoitit. Eli siis samanlaista rälläköintiä kahteen osaan mitä määki tein, mutta leikkaussauma kannattaa vetää pistehitsauksen päältä. Eipä tullut noin sitä katsottua. Olikos ne hitsauskohdat vieläpä sellaisissa paikoissa joista sen rälläköinti olis kätevää?
Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

On. ei pellit repsota ja hinkkaile nii helposti... paineilma sahalla+rautasahanterällä ite noita tulee pilkottua.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Täällähän on tullut ohjeita neljän vuoden takaisiin kysymyksiini. :P Joten lähdenpä vaihtamaan nyt toiselle puolen tuon tangon. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”