Seisontajarruremppa, mitä kannattaa hankkia valamiiks?

Katso myös W201.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Arvelin että jos minä alan pultteja lyhentämään niin se on jo marraskuussa kun on saatu valmiiksi :D Käytin jarrulevyn poies niin löyty sitten syypää ja sain jopa korjattuakin, ei ota enää ollenkaan kiinni :D :oops:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Miten levy takaisin?

Viesti Kirjoittaja 250D »

Tällainen samanlainen homa käynnissä (väliaikaisesti seis kun tuli niitä ukkoskuuroja ihan mukavasti) mutta miten saan ne levyt takaisin paikallaan? Uudet käsijarrukengät sen verran paksummat kun vanhat ettei millään menee paikalle, ei vaan mahdu.
Pitääkö levy kuumenta vai mitä? Ois kuitenkin kivaa jos pääsisin huomenna töihin :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onphaan siellä säätö niille seisiömonoille.
Ja vaijerikin voi olla niin tiukalla, etteivät palaudu "nolla-asemaan" :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

Fenton kirjoitti:Onphaan siellä säätö niille seisiömonoille.
Ja vaijerikin voi olla niin tiukalla, etteivät palaudu "nolla-asemaan" :idea:
Tarkoitan jarrulevy, se ei mahdu takaisin. Vaikka säätörulla on nollassa ja olen siirtänyt koko helan hoito mahdollisimman keskellä. Pitääkö jarrulevy kuumenta, miten paljon se auttaisi?

En nyt tosin voi tehdä mitään, vehje seisoo lammikkossa, täällä sataa ja salamoi kuin viimeistä päivää.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no jarrulevy ei mahdu paikalleeen jos vaijeri on kireällä,levitin jumissa ja auki asennossa. seisontajarrussa on muitakin osia kun ne kengät. älä kuumenna levyä,vika pitää korjata.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

tai sitte jos on tarvikekäsijarrukengät nii joutuu niitä päitä lyhentään et mahtuu paketti levyn sisälle :roll:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

antti86 kirjoitti:tai sitte jos on tarvikekäsijarrukengät nii joutuu niitä päitä lyhentään et mahtuu paketti levyn sisälle :roll:
on niitäkin tullu juu eteen.
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

ok... vaijeri ei mielestäni ole kireä, enemmänkin niin että kuskinpuoli (mikä nyt on auki) on löysä (auton alle säätöruuvin kohdalla) mutta toinen puoli kyllä hiukan tiukempi vedetty. Tarkistan kuitenkin jos vaan sade lakkaa :)

Sitten se levitin, miten monta liikuva osa siinä on? Ulompi osa liikuu ainakin hyvin, olen myös rasvanut sen. Toinen puoli joka on ilmeisesti vaijerissa kiinni on liikumaton, onko se ok?

Tarvikekengät ovat kyllä, kirottu Motonetin laatu. Onko se se vika?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Saattaa olla, että auttaa, jos viilalla vähän pyöristää sieltä sen kitkapinnan päistä. Ei muuta kuin vähän sitä kulmaa pois. Niinkuin poijat tuossa sanoi, semmoisiakin on nähty.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

kenkien pääjyistä vaan tavaraa pois ja sitä monttua syvemmäksi alakaa mahtuun levyn sisään :lol:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

Fenton kirjoitti:Saattaa olla, että auttaa, jos viilalla vähän pyöristää sieltä sen kitkapinnan päistä. Ei muuta kuin vähän sitä kulmaa pois. Niinkuin poijat tuossa sanoi, semmoisiakin on nähty.
Kulmat olen viilanut jo. Näyttää kuitenkin siltä että se "kaari" on liian pitkä jolloin koko ympyrä kasva. Pitääkö syventä ne lovet tai lyhentä se nokka?

Jos muuten osat ovat kunnossa, vipu liikkuu, säätörulla on minimissään ja vaijeri ei ole kireä, eikö se sitten ole se loistavaa Motonetin osa?
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

250D kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä että se "kaari" on liian pitkä jolloin koko ympyrä kasva. Pitääkö syventä ne lovet tai lyhentä se nokka?

Jos muuten osat ovat kunnossa, vipu liikkuu, säätörulla on minimissään ja vaijeri ei ole kireä, eikö se sitten ole se loistavaa Motonetin osa?
tätä juuri tarkoitin
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

antti86 kirjoitti:
250D kirjoitti:Näyttää kuitenkin siltä että se "kaari" on liian pitkä jolloin koko ympyrä kasva. Pitääkö syventä ne lovet tai lyhentä se nokka?

Jos muuten osat ovat kunnossa, vipu liikkuu, säätörulla on minimissään ja vaijeri ei ole kireä, eikö se sitten ole se loistavaa Motonetin osa?
tätä juuri tarkoitin
Kiitos vinkistä, olin siis ymmärtänyt jutun oikein :) Ukkoskuurot tulevat kahdesta suunnasta nyt, pitää saada nopeasti rälläkkä toimimaan!
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

250D kirjoitti:ok... vaijeri ei mielestäni ole kireä, enemmänkin niin että kuskinpuoli (mikä nyt on auki) on löysä (auton alle säätöruuvin kohdalla) mutta toinen puoli kyllä hiukan tiukempi vedetty. Tarkistan kuitenkin jos vaan sade lakkaa :)

Sitten se levitin, miten monta liikuva osa siinä on? Ulompi osa liikuu ainakin hyvin, olen myös rasvanut sen. Toinen puoli joka on ilmeisesti vaijerissa kiinni on liikumaton, onko se ok?

Tarvikekengät ovat kyllä, kirottu Motonetin laatu. Onko se se vika?
pitää liikkua myös vaijerista se levitin.
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

laineracing kirjoitti:pitää liikkua myös vaijerista se levitin.
Kuva
Miten tuo toinen pää saa liikkeelle?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

otat vaijerin auton alta irti,nyppäät vaijeria ulospäin niiin paljon kun tuleee ja käännät napaa vasten ja tuurnalla lyöt tapin irti siitä vaijerinpäästä/levittimestä.
Avatar
250D
Viestit: 78
Liittynyt: 25.5.2007 11:53
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 250D »

laineracing kirjoitti:otat vaijerin auton alta irti,nyppäät vaijeria ulospäin niiin paljon kun tuleee ja käännät napaa vasten ja tuurnalla lyöt tapin irti siitä vaijerinpäästä/levittimestä.
Kyllä täältä löyty ohjeita! :D

Nyt toimii kun uutena, eikä tarvikekengät tarvinnut lyhentäkään, se vipun löystäminen oli se juttu. Kiitos palsta taas kerran!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”