Kuinka väljä käsijarrupoljin voi/saa olla??
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Kuinka väljä käsijarrupoljin voi/saa olla??
Tuossa mersussa minkä taannoin hankin oli sellainen vika, että käsijarrupoljin oli melko väljä. Käsijarrun valo välähteli joka montussa ja jäi lopulta palamaan kokonaan. Kun jalalla vähän nosti poljinta, vika helpotti, mutta kun polkimen päästi vapaaksi syttyi valo taas.
Hermohan tuohon meni ja revin sitten alakatteet hiiteen ja katoin mitä se on syönyt.
Poljinosa olikin melko löysä ja kiristelin polkimessa olevaa pulttia niin paljon kuin uskalsin Sellainen vaikutus, että valo sammui, mutta pitkittäisvälystä jäi paljon ja poikittaisvälystäkin on vielä jäljellä.
Kuinka paljon tuota välystä siis pitäisi olla ja jos sitä ei kuulu olla, niin miten välyksen saa pois? Onko nuo polkimen "tiivisteet" vaan niin kuluneet, ettei auta muu kuin vaihtaa koko poljinsysteemi?
Hermohan tuohon meni ja revin sitten alakatteet hiiteen ja katoin mitä se on syönyt.
Poljinosa olikin melko löysä ja kiristelin polkimessa olevaa pulttia niin paljon kuin uskalsin Sellainen vaikutus, että valo sammui, mutta pitkittäisvälystä jäi paljon ja poikittaisvälystäkin on vielä jäljellä.
Kuinka paljon tuota välystä siis pitäisi olla ja jos sitä ei kuulu olla, niin miten välyksen saa pois? Onko nuo polkimen "tiivisteet" vaan niin kuluneet, ettei auta muu kuin vaihtaa koko poljinsysteemi?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Rakennanko vaijerin sinne vai mitä eteen?
viewtopic.php?t=2902&highlight=k%E4sijarrupol%2A
Palaa on vaihdettu taakse hiljan ja dyno näytti ihan hyviä lukuja.
viewtopic.php?t=2902&highlight=k%E4sijarrupol%2A
Palaa on vaihdettu taakse hiljan ja dyno näytti ihan hyviä lukuja.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Knnattaa kuitenkin tarkistaa ne takapään linkut, rumpujen sisältä, keskeltä se yks linkku ja vaijerit
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
No nyt siis ongelma on se, että itse poljin osoittaa melkoista klappia ennenkuin edes koskee vaijeriin . Vaijeri & palat itsessään tuntuu olevan melko hyvässä iskussa. Poljinta ei tarvitse paljoakaan painaa kun alkaa käsijarru jo ottaa kiinni. Tuntuis vaan oudolta, että vika voisi olla vaijerissa tai palojen säädössä.
Myös poikittaisvälystä oli jonkun verran polkimen kiristämisestä huolimatta., ei pelkästään pitkittäisvälystä.
Myös poikittaisvälystä oli jonkun verran polkimen kiristämisestä huolimatta., ei pelkästään pitkittäisvälystä.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
onkos sulla siellä alla vaijereiden tasaus vivustossa jousi paikallaan,siellä pitäs olla yksi tai kaksikin jousta,ne ovat juuri polkimen vaijerin palautus jousi/jouset ,jos ne ovat pois tai veltot niin poljin ei palaudu kunnolla ylös ja merkkivalo pala tai vilkuttelee se polkimen välys ei mielestäni pahemmin haittaa
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Etuvarppi venähtäny
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
En tiedä millainen kiristyssyteemi W124:sen seisontajarrussa on, mutta minulla oli samntyyppinen vika W123:sessa viime vuonna, että poljin ei palauttanut kunnolla. Syynä oli auton alla olevan kiristyspultti oli päässyt sivusta luiskahtamaan väärään väliin, koska seisontajarruja kiristettäessä edellisellä kerralla oli jäänytpultti väärään asentoon. Pultin päässä on sellainen lattaosa, joka pitää olla juurikin oikein päin. Jos W124:sessa on sama systeemi niin sitten vika voi olla siinä.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että W124:sen seisontajarru on tehottomampi kuin W123:sessa. On W124:sessa tehoa, mutta vaatii mielestäni selvästi kovemman poljinvoiman, että tehon saa ulos. Näin ainakin meillä olen todennut kaksi W124:sta vastaan yksi W123:nen. W123:sen seisontajarrun saa löysemmällä poljinvoimalla pitämään kunnolla. Taitaa olla W123:sessa pitempi seisontajarrupoljin, joten sillä saa paremman väännön. Hitto mähän löydän aina uusia ominaisuuksia missä W123:nen on parempi kuin W124:nen-vaikka mulla ei ole edes W123-lasit päässä Mähän tein jo aikoja sitten toiselle foorumille vertailun W123 vs. W124 ja löysin monta kohtaa, jossa W123 on etevämpi, mutta tuota seisontajarruhommaa en tuolloin huomannut listata-en muista oliko siellä mainintaa myöskään takertelevasta magneettiventtiilistä yms. seikoista joita on tullut sen jälkeen todettua.
Sellaisen huomion olen tehnyt, että W124:sen seisontajarru on tehottomampi kuin W123:sessa. On W124:sessa tehoa, mutta vaatii mielestäni selvästi kovemman poljinvoiman, että tehon saa ulos. Näin ainakin meillä olen todennut kaksi W124:sta vastaan yksi W123:nen. W123:sen seisontajarrun saa löysemmällä poljinvoimalla pitämään kunnolla. Taitaa olla W123:sessa pitempi seisontajarrupoljin, joten sillä saa paremman väännön. Hitto mähän löydän aina uusia ominaisuuksia missä W123:nen on parempi kuin W124:nen-vaikka mulla ei ole edes W123-lasit päässä Mähän tein jo aikoja sitten toiselle foorumille vertailun W123 vs. W124 ja löysin monta kohtaa, jossa W123 on etevämpi, mutta tuota seisontajarruhommaa en tuolloin huomannut listata-en muista oliko siellä mainintaa myöskään takertelevasta magneettiventtiilistä yms. seikoista joita on tullut sen jälkeen todettua.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Köh
Etummainen seisontajarrun vaijeri.
Etummainen seisontajarrun vaijeri.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03