Jarrukilven vaihto
Jarrukilven vaihto
Taakse tarvitsisi vaihtaa, kuinkahan mahtaa onnistua? Jostain muistan lukeneeni että olisi uusi kilpi palasteltu ja hitsattu sitten kasaan (ettei tarvitse napaa irroittaa). Onkohan tuossa mitään ideaa?
Ei kait sitä tarvi kahteen osaan katkaista? Vetää vaan yhdeltä kantilta (siitä ohuesta kohtaa) halki ja vääntää paikalleen.. Sitten hitsaa sen ehjäksi.
En ole kokeillut, mutta isot pojat puhu tuommoista. Kyseessä taisi olla W123, mutta samanlainen kilpi siinäkin on. Eikös olekin?
En ole kokeillut, mutta isot pojat puhu tuommoista. Kyseessä taisi olla W123, mutta samanlainen kilpi siinäkin on. Eikös olekin?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Nyt ehkä olisi aikaa tähänkin syventyä, mutta kysytäänpä vielä.
Kiitos kaikille ohjeista jo tähän(kin) mennessä.
Tuossa kun tuo oikea tapa tulikin. Onko moni vaihtanut noin, saako tuota mutteria helpolla auki? Jos saa auki niin kuinka tiukkaan vedetään takaisin kiinni? Riittääkö tuon yhden mutterin aukaisu vai tarvitseeko muutakin irroittaa (toki jarrusatula, levy ja se itse kilpi)? Vai kannattaako irroittaa jos ei aio laakeria uusia?Rässi66 kirjoitti:"Oikea" tapa olisi kai irrottaa pyörännapa(11) tuennasta(5).
Kuinkahan mahtaa olla vaan lujassa kiinni?
Vetarinpään mutteri on sitten 12-kulmainen 30mm.
Kiitos kaikille ohjeista jo tähän(kin) mennessä.
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Mutteri aukee sopivan jatkovarren kanssa ja momenteista en tiiä mutta kun kiristää siihen rajoille että katkeeko vai ei niin pitäs olla hyvä eli löyhälle sitä ei kannata jättää...
Ja jos laakerin meinaat vaihtaa samalla niin kaikista koiranluista irti (renkaan puoleisesta päästä) niin ruuvipenkissä onnistuu laakerin vaihto suht näppärästi
Samalla kannattaa vaihtaa tuo laakeri kans jos rupeaa purkamaan..
nim.merk.laakerit ja pellit uutta w201seen...
Ja jos laakerin meinaat vaihtaa samalla niin kaikista koiranluista irti (renkaan puoleisesta päästä) niin ruuvipenkissä onnistuu laakerin vaihto suht näppärästi
Samalla kannattaa vaihtaa tuo laakeri kans jos rupeaa purkamaan..
nim.merk.laakerit ja pellit uutta w201seen...
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Nyt on jarrukilpi vaihdettu leikkaa & liimaa -menetelmällä. Rälläkällä leikkasin, mutta terä oli todella ohut.
Huomasin samalla että poikittain olevan ylemmän tukivarren pusla on väljä navan päästä. Milläs nimellä tuota lähdetään ostamaan?
Eihän se varmaan tämä halvin tietenkään ole (Motonet):
Huomasin samalla että poikittain olevan ylemmän tukivarren pusla on väljä navan päästä. Milläs nimellä tuota lähdetään ostamaan?
Eihän se varmaan tämä halvin tietenkään ole (Motonet):
W124 Tukitangon hela jos Ø12/34x38mm (tarkista!). . . . . . 18-1485 5.50
En tiedä menikö selitys oikein, mutta tästä kuvasta tangon 53 pyörän puoleinen pää.
Onko tuo hela siis tuohon sopiva vai johonkin muuhun kohtaan?
Tämä taitaa olla tuo 53?:
Onko tuo hela siis tuohon sopiva vai johonkin muuhun kohtaan?
Tämä taitaa olla tuo 53?:
W124 Tukitanko ylempi/taka/vasen (kaareva). . . . . . . . . 17-2652 33.50
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2327
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Onpi mallia peltikotelo. sanoisin isoa D peesaten koko tanko uus.
Jos alkaa rässihommiin pitäis tietää kumminko päin ja vastinpala pitäis olla
kotelon muotoinen ettei sitä peltikoteloa paina kasaan irroittaessa/kasattaessa. En ole kokellut mutta arvelen niin,perusteluja lienee turha kirjoittaa.
Jos alkaa rässihommiin pitäis tietää kumminko päin ja vastinpala pitäis olla
kotelon muotoinen ettei sitä peltikoteloa paina kasaan irroittaessa/kasattaessa. En ole kokellut mutta arvelen niin,perusteluja lienee turha kirjoittaa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Nyt on uusi tanko hyppysissä, mutta kun ei tullut KL:stä niin ei ole niitä pulttejakaan. Eikös ne samankokoiset ole kuin puslan sisäreikäkin? Onko tuolla kolmionmuotoisella rikalla joku funktio vai käykö tavallinen?
Samannäköinen on kuin tuolla KL:n sivuilla KLIKS, mutta erilainen kuin paikoillaan oleva. Onko sama kuinka päin asentaa? (Mutka tietysti alaspäin)
Samannäköinen on kuin tuolla KL:n sivuilla KLIKS, mutta erilainen kuin paikoillaan oleva. Onko sama kuinka päin asentaa? (Mutka tietysti alaspäin)
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2327
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
M12 toinen ja M10 +12/10-55 ohjari putkisokka toiseenpäähän.
http://img347.imageshack.us/my.php?image=img5809la7.jpg
Oikeanpuoleisessa alimmaisessa c-tangossa näkyy ko putkisokka tosin siinä on toisella puolella sovitepala päällä.
http://img347.imageshack.us/my.php?image=img5809la7.jpg
Oikeanpuoleisessa alimmaisessa c-tangossa näkyy ko putkisokka tosin siinä on toisella puolella sovitepala päällä.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Nuopa ne on komiat. Wow.cdi kirjoitti:http://img347.imageshack.us/my.php?image=img5809la7.jpg
Nuilla kestää tontittaa.
Pro HVM
ei jaksanu taaskaan kaikkia lukea mutta 115seen oli helpointa vaihtaa vetämällä levy kahtia siitä jarrusylinterin molemminpuolin.. en nyt muista olisko menny kokonaisena sylinteri irrottamalla mutta joku siinä tuli ettei kannattanu alkaa irrottaan jotain.. pienellä virralla hitsaamalla pysy kumminki jotenkuten kuosissaan ja nyt ne kässärin jousekki saa kiinni eikä tartte rautalankavirityksiä
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Ensi kerralla käytän millin laikan sijasta käsikäyttöistä rautasahaa. Asettui nätisti kohdilleen ku katteli sopivan leikkauskohdan. Jätinpä ulkoreunasta pienen tyngän leikkaamatta jotta sen sai vielä taiteltua paikoilleen ja helppas kummasti ku yhdestä kohtaa oli jo oikealla etäisyydellä eikä puoliskot tipahtaneet paikkaa haettaessa.Diosol kirjoitti:Saas nähdä kuinka munki käy ku ittelle sattui korroosio tuhoamaan jarrukilven. Näyttäis siltä että pitäis tosiaan vetästä kahteen osaan rautasahalla / n<1,01 mm ohuemmalla laikalla.
Tehollista aikaa meni varmaan tunnin edestä tähän kohtuullisen simppeliin operaatioon.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Kun monet halkaisumenetelmää käyttää ja ko menetelmää käyttävät ostavat vieläpä varmasti halvimman tarvikkeen, niin miksiköhän tarvikkeena ei saa valmiiksi halkaistuna ja vaikka kasaan ruuvattavana versiona tai mukaan rosteripopniiteillä se kilpisarja. Ois siis limiliitosta siinä.... ??? No, samapa tuo.Diosol kirjoitti:Ensi kerralla käytän millin laikan sijasta käsikäyttöistä rautasahaa. Asettui nätisti kohdilleen ku katteli sopivan leikkauskohdan. Jätinpä ulkoreunasta pienen tyngän leikkaamatta jotta sen sai vielä taiteltua paikoilleen ja helppas kummasti ku yhdestä kohtaa oli jo oikealla etäisyydellä eikä puoliskot tipahtaneet paikkaa haettaessa.Diosol kirjoitti:Saas nähdä kuinka munki käy ku ittelle sattui korroosio tuhoamaan jarrukilven. Näyttäis siltä että pitäis tosiaan vetästä kahteen osaan rautasahalla / n<1,01 mm ohuemmalla laikalla.
Tehollista aikaa meni varmaan tunnin edestä tähän kohtuullisen simppeliin operaatioon.
Paljoko tuommoiset maksavat? Tulisikohan siitä mitään, jos ostaisi kaksi ja tekisi niistä yhden limiliitännäisen?AK47 kirjoitti:Kun monet halkaisumenetelmää käyttää ja ko menetelmää käyttävät ostavat vieläpä varmasti halvimman tarvikkeen, niin miksiköhän tarvikkeena ei saa valmiiksi halkaistuna ja vaikka kasaan ruuvattavana versiona tai mukaan rosteripopniiteillä se kilpisarja. Ois siis limiliitosta siinä.... ??? No, samapa tuo.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Voi kait siihe liitokseen niitata/ruuvata/hisata pienen peltisuikaleen, johon sitten puolikkaat kiinni mieluisellaan tavalla Turhahan se on ylimiärästä kilipee haaskata.Roisto kirjoitti: Paljoko tuommoiset maksavat? Tulisikohan siitä mitään, jos ostaisi kaksi ja tekisi niistä yhden limiliitännäisen?t.
Risto
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna