Jarrupoljin tapaa lattian...

Vastaa Viestiin
Teo
Opetuslapsi
Viestit: 99
Liittynyt: 28.8.2006 10:34
Paikkakunta: tre

Jarrupoljin tapaa lattian...

Viesti Kirjoittaja Teo »

Eilen ku tossa tulin miitistä kotiinpäin niin jarrut hävisi mersusta.

Poljin menee ilman vastusta tai vaikutusta pohjaan, ja ihan viimesellä sentillä on jotain pientä jarrutusta havaittavissa. Ei auta polkimen pumppaaminen, ja poljin menee pohjaan vaikka moottori ei käy.

Vika ilmeni yllättäen, pari jarrutusta poljin oli jotenkin kumipallomainen, mutta sitten vastus poljettaessa katosi kokonaan.

Ei näy vuotoa missään ja ja rrunestesäiliössä on normaalisti nestettä.

Autoon on vaihdettu kaikki jarrusatulat ja putket pari vuotta sitten, jonka jälkeen ajettu n.10tkm.

Neuvoja kaivataan!

Ja autohan on w123 200D -83
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jos vuotoja ei näy ulospäin on todennäköisesti pääsylinteri antautunut.Korjauksena osta uusi tai ehjä käytetty.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Teo
Opetuslapsi
Viestit: 99
Liittynyt: 28.8.2006 10:34
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja Teo »

Vika löytyi!

Vänkärinpuolen etujarruputki oli antautunut. Ei kun askartelemaan...
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hyvä homma!! :D
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Teo
Opetuslapsi
Viestit: 99
Liittynyt: 28.8.2006 10:34
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja Teo »

Nyt pelaa taas!

Vaihdoin etujarruputket ja letkut molemmille puolille, ei ollu kallis lasku motonetissä; 27€.

Takajarruistakin tuli kovasti ilmakuplia ja nyt pelaa myös takajarrut.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mullakin rupesi jarrut tuntumaan oudoilta ja tossa parkkiksella kokeilen niin pumppaamalla saa painetta muttei paine pysy kovin pitkään. Vuotoja en ole vielä paikallistanut. Veikkaan että pääsylinteri ei ole tykännyt pakkasesta. Kylmää roplata tuolla ulkona. :evil:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Epäilen että pääsylinteri on entinen.
Yksi vuotokohta tosin löytyi, josko sen jälkeen toimisi.
Huomenna saa vasta osiakin.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Sami R kirjoitti:Epäilen että pääsylinteri on entinen.
Yksi vuotokohta tosin löytyi, josko sen jälkeen toimisi.
Huomenna saa vasta osiakin.
Mul on kotona pari 123 jarrutehostajaa. Jos kiinnostaa.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Jepu. Pitää ensin saada tuo yksi letku lyhennettyä ja jatkettua.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Yritin tuossa ilmata järjestelmää tunnin verran. Sain polkimeen tunnon, mutta se katosi kun laitoin koneen käymään. Ilmasin ja ilmasin pääsylinteriä ja sieltä ei tullut ilmaa, vain kirkasta nestettä. Missään en huomannut vuotoja joten oletan että pääsylinteri on klesana. Eli hommaa pukkaa ja ei varmaan ole ihan helpoin operaatio tuo pääsylinterin vaihto ja ilmaaminen?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 jarrut”