Jakoketjun vaihtoväli ?
Jakoketjun vaihtoväli ?
Mikä on 2 l Bensamoottorin jakoketjun vaihtoväli. Ketju on 1-rivinen.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
Vaihtaisin 100 tkm:n välein.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jees. Tuo onkin eri moottori varustettuna kaksirivisellä ketjulla. Kysyjällä lienee se tuttu ja turvallinen M102.kondivo kirjoitti:En tiijä miileistä, mutta oman auton ketjun vaihdatin Vänttisellä 370 tkm kohdalla.Syytä oli ollut kuulemma vaihtaa, oli ollut venynyt.
Moottori 111.940
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
entäpä M103:n ketju?
Onko se niinkuin joku sanoi ketjun vaihtovälistä että: Puolen millin kohalla avaa konepelti, ja jos ei ketju rapise niin kuuntele millin kohalla uudestaan...
Vai onkohan sillä oikeasti olemassa joku vaihtoväli?
Re: entäpä M103:n ketju?
Yleisesti hyväksytty uskomus on kaksirivisen riimun kohdalla 300Tkm.soopa kirjoitti: Vai onkohan sillä oikeasti olemassa joku vaihtoväli?
Semmonen on luulo päällä, eikö tuossa lie sama kiristin kun muissakin koneissa? Kuka tietää? Voijaanhan sitä tietysti kuvata kun saadaan auto talliin, nyt sillä on vielä ajettava ainakin vii..viiperilaikkoja hakemaan.Rässi66 kirjoitti:Otappa HVM siinä joutessas selevää, mitä sille kiristeimelle pittää tehä ketjunvaihossa.
Pittääköse purkaa ja "resetoia"?
Re: entäpä M103:n ketju?
Itte kun S211:stä E-sarjalaista kattelin niin Veholla sanoivat että siinä 300-350 tuhatta kun on lasissa niin aletaan tarkkailemaan että onko ketju venynyt. Ja kun yleensä ei, niin palataan asiaan.soopa kirjoitti:Onko se niinkuin joku sanoi ketjun vaihtovälistä että: Puolen millin kohalla avaa konepelti, ja jos ei ketju rapise niin kuuntele millin kohalla uudestaan...
-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."