Olen aina luullut, että moottorin oljynpaineet nousevat vasta moottorin käynnistyttyä. Nyt olen huomannut, että kun virrat laittaa päälle (mittarivalot palaa ja bensapummppu surisee), niin öljynpainemittari näyttää jo tässä viheessa painetta joskus. Tänään töistä lähtiessä mittari näytti ennen starttia jotain 0.8 bar. Näyttö on kyllä melko satunnaista. Toisinaan ei huomaa juuri mitään tai vain joitain baarin kymmenysosia.
Eli pitääkö taas huolestua vai onko normaalia ?? (190 E)
Öljynpaineesta??!
En kyllä moottoreista juuri mitään tiedä, mutta: Olisko mahdollista, että jos virrat on päällä ja suutin vuotaa sylinterissä jossa on alkamassa puristustahti (venttiilit kiinni), niin sylinteriin muodostuva bensapumpun aiheuttama paine leviää männänrenkaiden ohi öljytilaan ja öljynpainemittari näyttäisi kuitenkin pientä painelukemaa???
ei oo mahdollista taitanee jumia vain pikkasen se anturi.. itsellänihän on samaa ongelmaa ollu jo kauan.. ja pysyystave kirjoitti:En kyllä moottoreista juuri mitään tiedä, mutta: Olisko mahdollista, että jos virrat on päällä ja suutin vuotaa sylinterissä jossa on alkamassa puristustahti (venttiilit kiinni), niin sylinteriin muodostuva bensapumpun aiheuttama paine leviää männänrenkaiden ohi öljytilaan ja öljynpainemittari näyttäisi kuitenkin pientä painelukemaa???
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
musta tuntuu
sano naapurin tyttö...
antaisin ääneni mittariston maadoitukselle.
jo aikoina jolloin en vielä itse autoa yltänyt ajaa opin mersuista sen että öljynpainemittari voi heilua tyhjäkäynnillä hulluna ja sammuksissakin nykiä, koska mittari ei saa kunnon maadoitusta.
tms.
kumminkin vika korjaantuu kun mittaristoon asentaa maajohdon.
antaisin ääneni mittariston maadoitukselle.
jo aikoina jolloin en vielä itse autoa yltänyt ajaa opin mersuista sen että öljynpainemittari voi heilua tyhjäkäynnillä hulluna ja sammuksissakin nykiä, koska mittari ei saa kunnon maadoitusta.
tms.
kumminkin vika korjaantuu kun mittaristoon asentaa maajohdon.