Montako reikää pakoputken päässä?
Montako reikää pakoputken päässä?
Tere,
Uskonasioiden, Afrikan nälänhädän ja Kiinan ympäristötuhojen joutavanpäiväisen vatvomisen jälkeen hieman tärkeämpää ja filosofisempaa asiaa...
Aloin tuossa ihan huvikseni miettiä että miksi w201 2.0E:n pakoputken päässä on kaksi reikää ja 1.8E:n putkessa vain yksi? Eikö yksi riittäisi 2.0E:ssäkin? Tietääkö joku faktaa? Tarvitseeko 2.0E:n valtaisa 122hp teho enemmän virtausta, ja siksi on päädytty erilaiseen ratkaisuun? Vai onko kyse esteettiseestä seikasta? Mitä mersun insinöörin päässä on liikkunut?
Mitenkähän esim. 2.3-16 (Cosworth), 2.5-16, tai dieseleistä D 2.5 Turbo -koneella olevat mallit - minkälaisia putkia niissä on verrattuna 2.0E:hen?
Terveisin,
Osama Bin Laden
Uskonasioiden, Afrikan nälänhädän ja Kiinan ympäristötuhojen joutavanpäiväisen vatvomisen jälkeen hieman tärkeämpää ja filosofisempaa asiaa...
Aloin tuossa ihan huvikseni miettiä että miksi w201 2.0E:n pakoputken päässä on kaksi reikää ja 1.8E:n putkessa vain yksi? Eikö yksi riittäisi 2.0E:ssäkin? Tietääkö joku faktaa? Tarvitseeko 2.0E:n valtaisa 122hp teho enemmän virtausta, ja siksi on päädytty erilaiseen ratkaisuun? Vai onko kyse esteettiseestä seikasta? Mitä mersun insinöörin päässä on liikkunut?
Mitenkähän esim. 2.3-16 (Cosworth), 2.5-16, tai dieseleistä D 2.5 Turbo -koneella olevat mallit - minkälaisia putkia niissä on verrattuna 2.0E:hen?
Terveisin,
Osama Bin Laden
Ennenwanhaan kytättiin sheivattuja (ilman mallimerkintää olevia) mersuja pakoputkenpään perusteella. Jos p*rsiissä oli 2 putkea, oli varmaa, että kyseessä on jokin muu versio kuin wanha taksi.
Täälläpäin ei ollut 300D:tä taksissa oikeastaan ollenkaan. 250D oli haasteellinen tunnistettava ilman äänihavaintoja, siinä kun ei niitä torvia ollut kuin 1.
Havainnot siis post-historiallisia, ajalta W124 ensi-ilta.
Täälläpäin ei ollut 300D:tä taksissa oikeastaan ollenkaan. 250D oli haasteellinen tunnistettava ilman äänihavaintoja, siinä kun ei niitä torvia ollut kuin 1.
Havainnot siis post-historiallisia, ajalta W124 ensi-ilta.
Kyllä faceliftissä on 2 ulostuloa, vaimennin on nimittäin sama kuin 2,6 litrasessa. Muistelen vaan kerran tavanneeni 190:n esitettä ja siinä tämä oli selvitetty perusteellisesti. Samaan syssyynhän ne nousi nuo tehotkin.Benzo kirjoitti:Sinulla ei mahda olla "alkuperäinen" putki, eikä ookkaan, mulla on 2.0E Kat, ja siinä on vaan yksi ulostulo, niin, ja facelifti on
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
-100% originaaliputki on... 2.0E vuosimallia 1992 jKr.; about kaikki face- tit- ja assliftit...
Lainaan itseäni:
HVM:
Lainaan itseäni:
Ville S.Tietääkö joku faktaa?
-Ok! Ei sinulla olisi sitä 190:n esitettä esim. skannattuna? Kiinnostaisi kovasti!Kyllä faceliftissä on 2 ulostuloa, vaimennin on nimittäin sama kuin 2,6 litrasessa. Muistelen vaan kerran tavanneeni 190:n esitettä ja siinä tämä oli selvitetty perusteellisesti. Samaan syssyynhän ne nousi nuo tehotkin.
HVM:
Hah hah hah...! Semmoista se on... Pitää kirjoittaa auton perään että "pensa v8..."Ässissä on kaikissa 2 reikää, ei erotu massasta kasilla. Kaikki kysyy aina "onkos tämä sillä kutoskoneella, vai onko tiiseli?"
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
*köh*köh* Kyllä mm. -87 2.0E on 122hv katittomana, ja yhellä röörillä pärjää vallan mainiosti.Ville S. kirjoitti:2.0:ssa ennen facelifitiä on yksi piippu. tehoa 118 hv. Uudemmassa 2 piippua, tehoa 122hv.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No, tässä meinaa näköjään (mese.fi -tyyliin) taas alkuperäinen topicin aihe unohtua, ja aletaan loppujen lopuksi keskustelemaan vaikkapa puhvelien talvehtimiskäyttäytymisestä... , mutta väitän että originaalissa vm. 1992 190 E 2.0 w201:sen putken päässä on kaksi reikää. Nimellisteho 93 kW, katalysaattorilla 90 kW...
Ville S.
Tuo viittaisi siihen, että pakoputken reikien määrällä on jokin yhteys tehoihin. Eli se ei ole pelkkä kosmeettinen muutos tai ääniin liittyvä!? Esim. BMW:llähän on kai erikseen acoustic engineering -tyypit, jotka hiovat auton "soundia"
Ville S.
Niin, olisiko sinulla Ville S. mahdollista vaikkapa skannata jostakin tuota esitettä kaikkien nähtäväksi??? Kiinnostaa todella kovasti.Muistelen vaan kerran tavanneeni 190:n esitettä ja siinä tämä oli selvitetty perusteellisesti. Samaan syssyynhän ne nousi nuo tehotkin.
Tuo viittaisi siihen, että pakoputken reikien määrällä on jokin yhteys tehoihin. Eli se ei ole pelkkä kosmeettinen muutos tai ääniin liittyvä!? Esim. BMW:llähän on kai erikseen acoustic engineering -tyypit, jotka hiovat auton "soundia"
aika lailla samaa mieltä olen itsekkin, ainakin -88-90 on yhdellä, 99 varmuudella simo vaatehuoneeltadaerok kirjoitti:Mitäs jos tilaa KL-varaosista tai ostaa veholta alkuperäisen,moniko reikänen pönttö tulloo?
-92 vois ollakin 2-reikänen,mutta minusta tuntuu,että nuissa -88-89 2.0i:ssä yksi.
Nuista tehoista:Minulla ohjekirja lupaa tuohon kat.-malliin 90kw.