Heippa vaan kaikki. Olisi muutama kysymys kun mulla on tommonen 190E 1.8 -90 ja huomasin mersukirjasta, että konepellin alla on joku ruuvi mistä pitäis ns. sytytyksen ennakkoa saada säädettyä hiukan. Osaako joku neuvoa, että mitä ne pykälät oikein tarkoittaa kun nyt se on kohdassa S. Missä sen pitäisi olla jos käyttää esim. 98 bensiiniä?
Toinen jutska koskee sitä iki-ihanaa tyhjäkäyntiventtiiliä kun auto on nyt muutamia kuukausia tehnyt sitä, että kylmänä kävi ihan kivasti, mutta kun viisari näytti noin 80 astetta niin liikennevaloissa kun vaihtoi pienemmälle tai painoi kytkimen pohjaan auto saattoi sammua ja muutenkin kierrokset seilasi paljon. No nyppäsin sitten virtajohdon siitä mötikästä irti ja tämän jälkeen auto ei ole enää kertaakaan sammunut. Mitä nyt kierrokset ei laske enää yhtä alas kuin ennen. Yritin putsailla sitä mötikkää, muttei se suostunut sen paremmin toimia. Onkos se nyt varmana rikki ja mistä tommosen edullisemmin saisi? Asun Turun seudulla.
"Oktaanivalitsin" ja tyhjäkäynti
Re: "Oktaanivalitsin" ja tyhjäkäynti
Tervetuloa foorumille, KrapulaKrapula kirjoitti:Heippa vaan kaikki. Olisi muutama kysymys kun mulla on tommonen 190E 1.8 -90 ja huomasin mersukirjasta, että konepellin alla on joku ruuvi mistä pitäis ns. sytytyksen ennakkoa saada säädettyä hiukan. Osaako joku neuvoa, että mitä ne pykälät oikein tarkoittaa kun nyt se on kohdassa S. Missä sen pitäisi olla jos käyttää esim. 98 bensiiniä?


95, 98 ja korkeampioktaanista bensaa käyttäessä asento S on oikea. Valitsimessahan on myös väliasentoja jos oikein tarkkaan haluaa ennakkoa säädellä. N-asento on muistaakseni alle 92-oktaanisille.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tervetuloa Meselle, krapula.
Olikos ne oktaanivalitsimen asennot "E" ja "S"? S haiskahtaa 98E:lle.
Tuohon tyhjäkäyntiin voi vaikuttaa noin miljoona asiaa, tässä niistä muutama:
-Alipainevuoto.
-Se putsaamasi lisäilmaluisti.
-Tulpanjohdot.
-Tulpat.
-Virranjakajan kansi ja pyörrin.
Itse aloittaisin suihkimalla eetteriä imusarjan seutuville. Tyhjäkäynti kovenee kun alipainevuoto paikka löytyy. Eetteriä myydään tuotekuvausella "start pilot" jne.

Olikos ne oktaanivalitsimen asennot "E" ja "S"? S haiskahtaa 98E:lle.
Tuohon tyhjäkäyntiin voi vaikuttaa noin miljoona asiaa, tässä niistä muutama:
-Alipainevuoto.
-Se putsaamasi lisäilmaluisti.
-Tulpanjohdot.
-Tulpat.
-Virranjakajan kansi ja pyörrin.
Itse aloittaisin suihkimalla eetteriä imusarjan seutuville. Tyhjäkäynti kovenee kun alipainevuoto paikka löytyy. Eetteriä myydään tuotekuvausella "start pilot" jne.
Taitaa kuitenkin tulla enemmän hallaa, jos ajelee alle 92 oktaavisella bentsiinillä S-asennossa. Tuommoista lirua ei onneksi Suomesta löydy.Benzo kirjoitti:S = 95E ja 98E polttoaineille, näin lukee käyttöohjekirjassa, noilla laaduilla jos valitsin on asennossa N, niin ei hyvä moottorin kannalta

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)