pakosarja
Pakosarjan tiiviste
Pitäisi vaihtaa tenavatähteen pakosarjan tiivisteet, kun yksi vuotaa...
Varaosaliikkeessä tarjosivat semmoisia, jotka koostuvat kahdesta ohuesta metallilätkästä. Minusta kuitenkin näyttää että alkuperäisissä on jotakin pehmeämpää myös siellä välissä (asbestia tms.?). En tiedä kun en ole irroittanut vielä pakosarjaa.
Tietääkö joku minkälaiset tiivisteet siihen käy / olisi parhaat? Mitä kannattaa ottaa huomioon vaihtaessa? Joutuuko purkamaan pakoputkea minkä verran? Pultit saattaa olla aika tiukassa...
Varaosaliikkeessä tarjosivat semmoisia, jotka koostuvat kahdesta ohuesta metallilätkästä. Minusta kuitenkin näyttää että alkuperäisissä on jotakin pehmeämpää myös siellä välissä (asbestia tms.?). En tiedä kun en ole irroittanut vielä pakosarjaa.
Tietääkö joku minkälaiset tiivisteet siihen käy / olisi parhaat? Mitä kannattaa ottaa huomioon vaihtaessa? Joutuuko purkamaan pakoputkea minkä verran? Pultit saattaa olla aika tiukassa...
Re: Pakosarjan tiiviste
Terve,
Pitäisi itselläkin käyttää pakosarja vielä kertaalleen irti. Ilmeisesti on ihan pikkuisen kiero, koska kylmänä ei kolmosen tiiviste meinaa pitää. Nuo ohkaiset tiivisteet eivät hirmu isoja rakoja tiivistä. Mikä olisi kätevin konsti oikaista laippa?
Pakosarjaa vaihtaessa pitää irrottaa pakoputki vaihteiston kannakkeesta. Pakosarjan mutterit ovat messinkiä (ainakin mulla oli) ja niihin pitää olla 12 mm:n avain. Yksi mutteri lähti pinnapulttineen. Alapuolen muttereihin pääsee parhaiten käsiksi normilenkillä ja sitten sillä "piippumallisella" lenkillä. Tämmöisellä:
Pakosarja - putki liitos aukeaa alhaaltapäin hylsyllä ja erimittaisilla jatkoilla (pitkä + lyhyt + papin mulkku eri järjestyksissä).
t.
Risto
Vuosi sitten ostin itsekin moiset tiivisteet ihan Veholta, kun eivät olleet kuin noin 12 euroa satsi. Nekin olivat semmoiset ohkaiset kahdesta pellistä valmistetut. Tietääkseni malli muuttui jossain välissä.Matti kirjoitti:Tietääkö joku minkälaiset tiivisteet siihen käy / olisi parhaat? Mitä kannattaa ottaa huomioon vaihtaessa? Joutuuko purkamaan pakoputkea minkä verran? Pultit saattaa olla aika tiukassa...
Pitäisi itselläkin käyttää pakosarja vielä kertaalleen irti. Ilmeisesti on ihan pikkuisen kiero, koska kylmänä ei kolmosen tiiviste meinaa pitää. Nuo ohkaiset tiivisteet eivät hirmu isoja rakoja tiivistä. Mikä olisi kätevin konsti oikaista laippa?
Pakosarjaa vaihtaessa pitää irrottaa pakoputki vaihteiston kannakkeesta. Pakosarjan mutterit ovat messinkiä (ainakin mulla oli) ja niihin pitää olla 12 mm:n avain. Yksi mutteri lähti pinnapulttineen. Alapuolen muttereihin pääsee parhaiten käsiksi normilenkillä ja sitten sillä "piippumallisella" lenkillä. Tämmöisellä:
Pakosarja - putki liitos aukeaa alhaaltapäin hylsyllä ja erimittaisilla jatkoilla (pitkä + lyhyt + papin mulkku eri järjestyksissä).
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)