W201 turbo (bensa)
W201 turbo (bensa)
moi onkohan kukaan teistä rakentanut bensa koneista turbo mersua?
mikä kone olisi hyvä aihio?
mitä koneelle tarvitsisi tehdä jotta jotenkuten kestäisi? (teho n.200-250 heppaa)
mitenkä vakio 4 lovinen manuaali kestää? entä vakio kaksi litrasen perä?
mikä ruiskutus olisi hyvä vaihtoehto? (ei tarttis tietenkä olla kaikkein kallein!)
kaikki aiheeseen liittyvä tieto kiinnostaa!!
kiitoksia etukäteen!
mikä kone olisi hyvä aihio?
mitä koneelle tarvitsisi tehdä jotta jotenkuten kestäisi? (teho n.200-250 heppaa)
mitenkä vakio 4 lovinen manuaali kestää? entä vakio kaksi litrasen perä?
mikä ruiskutus olisi hyvä vaihtoehto? (ei tarttis tietenkä olla kaikkein kallein!)
kaikki aiheeseen liittyvä tieto kiinnostaa!!
kiitoksia etukäteen!
meinaatko saada sen lailliseksi?
voipi olla vaikiaa päästöjen kanssa jos kat kone.
ruiskuksi laittaisin ehottomasti megasquirtin. sillä pystyt säätämään ja tiedät kokoajan mitä koneessa tapahtuu. lisäksi se on halpa ja netistä löydät enemmän infoa kuin jaksat lukea
voipi olla vaikiaa päästöjen kanssa jos kat kone.
ruiskuksi laittaisin ehottomasti megasquirtin. sillä pystyt säätämään ja tiedät kokoajan mitä koneessa tapahtuu. lisäksi se on halpa ja netistä löydät enemmän infoa kuin jaksat lukea


- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Mikä on osaamisen taso? Tuon mekaskirtti on aika kohtuullisen hankala saada pelaamaan\säätöihin.... Käsittääkseni voit saada siihen jonkinlaiset RAAKA kartat josta sitten ruveta säätämään ja säätämään ja säätämään ja säätämään..........jule83 kirjoitti:Ei oo kattia! 2.0 kaasari vm.88
joo tota megasquirtia itekki vähä ajattelin! noi hestecit sun muut tuppaa oleen vähä kalliita!
Voin sanoa että mulla jäis tekemättä.

BMW E31 V12
No ei se sen kummempi ole säätää kuin Hesteccikään. Vaikeinta on keksiä poksiin oikeat arvot kaikille rojuille, että katiskan saa kunnolla käyntiin. Ja ennen kuin tekee mitään, pitää jo suunnitella mitä tekee ja miten. MS kun on rakennussarja, niin mitään valmista yleispätevää ohjetta ei ole, vaan joka autoon pitää suunnitella/valita parhaiten itselle, lompakolle, tai autolle sopivat osat ja säädöt. Tietysti valmista reseptiä voi seurata, mikä onkin helppo homma esim. Fordin OHC:n kanssa. Mutta jokainen virikone on yksilö ja vaatii eri asetukset. Mersun koneelle valmista "tee kaikki just niin kuin minä sanon niin toimii" -mallista ohjetta tuskin löydät.
Mutta ei se mikään mahoton kapine ole, muutamalla kaverilla on MS autossa ja toimii hienosti.
Mutta ei se mikään mahoton kapine ole, muutamalla kaverilla on MS autossa ja toimii hienosti.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

Mahle ja Wiseco myy mäntiä. Et sitten osta venäläisiä Wisecoita, vaan amerikkalaiset. Mahleja ei kannata edes kahtella. Näin sanoo rallimiehet, itsellä ei kokemusta.
Mopo-Sportista voit kysellä kytkintä. http://www.moposport.fi
Laske akselin poorit ja mittaa halkaisija, niin helpottaa levyn ostoa kummasti.
Asetelma pitänee tehä jonkun toisen merkin asetelmasta, ellei sopivaa löydy...
Koita ensin vakio asetelmalla, kaverilla pelas ainakin 260E-turbossa vakiokytkin ihan hyvin... Tehoa oli ihan mukavasti. Sintterilevyhän toimii vakio asetelmallakin.

Mopo-Sportista voit kysellä kytkintä. http://www.moposport.fi
Laske akselin poorit ja mittaa halkaisija, niin helpottaa levyn ostoa kummasti.

Asetelma pitänee tehä jonkun toisen merkin asetelmasta, ellei sopivaa löydy...

® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret
