mersu meinaa keittää tyhjäkäynnillä??

Katso myös w124 moottori-osio.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

moukari kirjoitti:mitä vittuu :?:
Minä ajattelin ihan samaa :lol:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

ou812 kirjoitti:
moukari kirjoitti:mitä vittuu :?:
Minä ajattelin ihan samaa :lol:
Sitä minäkin ihmettelin kun ekakerran asiaa ihmettelin, mutta niin se vaan toimii :D :D :D :P

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
JVC
Viestit: 12
Liittynyt: 26.3.2007 21:06

Viesti Kirjoittaja JVC »

Kun ottaa sen satasen anturin töpselin irti, ja laittaa johdon siihen väliin pitääkö flektin alkaa pyörimään heti?... jos pitäisi niin missähän vika kun ei lähde pyörimään vaikka laittaa sen johdon siihen väliin..? Pitäisikö töpsellille tulla virtaa toisesta johdosta?? :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29132
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun ottaa sen satasen anturin töpselin irti, ja laittaa johdon siihen väliin pitääkö flektin alkaa pyörimään heti?
Joo, jos auto on käynnissä.
Kokeile auon ollessa sammuksissa virta päällä kytkeä ne navat yhteen, jos loksahtaa ja siipi ei enää pyöri kevyesti käsin niin magneettiosa on kunnossa.

... jos pitäisi niin missähän vika kun ei lähde pyörimään vaikka laittaa sen johdon siihen väliin..?
Useimmiten virta puuttuu, sama virtaska kiertää ainakin joissain lasinpesimensuuttimien kautta ja käy kaasarillakin ...
Pitäisikö töpsellille tulla virtaa toisesta johdosta??
Kyllävaan. :D
Maca
Viestit: 8
Liittynyt: 27.9.2007 21:24
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Maca »

Emännän 190 oli sama vika että lämmöt nousi aina kun oli parkissa. vika oli siinä kytkimessä joka kytkee sen flektin pyörimään. Laitettiin siihen ropellin ja sen rungon väliin pellinpaloja joten se nyt pyörii koko ajan. Mitenhän on kun ilmat kylmenee että lämpeneeköhän se hytti ollenkaan? :D
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Maca kirjoitti:Emännän 190 oli sama vika että lämmöt nousi aina kun oli parkissa. vika oli siinä kytkimessä joka kytkee sen flektin pyörimään. Laitettiin siihen ropellin ja sen rungon väliin pellinpaloja joten se nyt pyörii koko ajan. Mitenhän on kun ilmat kylmenee että lämpeneeköhän se hytti ollenkaan? :D
Lämpenee, onhan koneessa termostaatti joka säätää kiertoa jäähdytimestä, lämmityslaittelle menee vesipumpulta oma putki ja sitä rajoitetaan käsisäätimellä.

Nyt kun olet laittanut tuulettimen siiven pekko-ohauksella tavallaan niin se ottaa vaan julmetusti teho kun iso propelli riehuu ilmaa jatkuvasti täysillä ja kuormittaa hihnaakin hiukkasen reilusti.

Kyll se olis hyvä olla lämpöanturilla ohjauksessa, eihän se normaaliajossa juuri kytke ollenkaan.

Mie otin aikonnaa pystylamppu 220D:stä ropellin talveks kokonaa pois ja tuntu vedossa ja eikä kuumentunu liikaa, ei keittännä +12 ulkolämpötilassa kun oikein paikallaan tyhjäkäynnillä testasin. Samoja kokoja oli jäähdyttimen kenno siinäkin, niin ja lämmityslaite oli suljettuna kokeilun ajan.
VALMET 5oo -69
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5211
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Nyt kun olet laittanut tuulettimen siiven pekko-ohauksella tavallaan niin se ottaa vaan julmetusti teho kun iso propelli riehuu ilmaa jatkuvasti täysillä ja kuormittaa hihnaakin hiukkasen reilusti.
Komppaan. Muutenkin olo voi tuntua kummalliselta, kun moottori pitää samanlaista huminaa kuin 80-luvun Volvot. :lol:

Käy ostamassa dealerilta uusi lämpökytkin ja vaihda pois. Maksaa 15-20 eypoa. Nesteitä pitää ehkä pikkuisen laskea pois, etteivät ne pari desiä purskahda sieltä anturin reiästä – muuten helppo homma. Itse vaihdoin kesällä samasta syystä. Samalla tosin vaihdoin myös termostaatin, kun kerran nesteiden kanssa aloin räplätä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Näyttää olevan todellakin melko korkea tuo flektin käynnistymislämpötila, Matikissa (M103) se rupeaa pauhaamaan vasta siinä 108-110 asteen tienoilla.
Kauhulla katselin kesällä kaupungilla ajaessa kun mittarissa lämpötilat nousi yli sataan asteeseen :arrow: ikkunat ja kattoluukku auki ja kuumaa puhaltamaan täysillä.
Ja oli muuten kuumaa :oops:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kuva
Tälleen minä ratkaisin puhallin ongelman
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Nii, me eilen kaa tuota sähköflektii meinasin kaa kirjottaa mutta kun moni on sanonu että rouva ajaa samalla autolla myös.

Kyll sen mittarin iha vaistomaisesti oppii vahtimmaa kun sillo ku hijastaa tai pysähtyy valolihi. Eihä sitä ajossa tarvii vahtii ku testin luontoisesti.

Joku on sanonu että tuuletin riuhtoo voemoo Hevosvoeman (1hv) verran, mie mietin että kunha ei vaan jopa enemmänki.

Kyll sähköflekti on hyvä kun ei ota kuormaa kuin tarvittaessa ja eise iso tarvii olla, kunha ilma liikkuu.
VALMET 5oo -69
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Meillä ol mennyt se magneetti kytkin mie heitin siivet takavasempaan tallin nurkkaan
Toimii omalla anturilla ja sisällä on vielä katkasia
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

semmonen tuulettimen ropelli saattaa viedä jopa 7heppaa koneesta,eli kannattaa pistää kuntoon ropeli,niin ja tuleehan siihen suuret lämpötilan vaihtelut tuskin kansi siitä suuremmin tykkää :idea:
juhh190
Viestit: 6
Liittynyt: 07.1.2008 15:16

Viesti Kirjoittaja juhh190 »

Itellä ei flekti ei toimi ja tämä juttu on kokeiltu ja flekti pyörii kunnolla ---> "Flektin toiminnan voit todeta niin, että otat sen töpselin irti, ja kytket niihin kahteen reikään uunmuotoisen rautalangan, jos pyörii, niin flektissä ei ole vikaa, kun kokeilet näin, auton pitää olla käynnissä"

ELIKKÄ kysyisin että minkä niminen osa mun pitää vaihtaa ja mikä on suunnilleen hinta???????
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”