2.3i ja nesteet ei pysy sisässä
2.3i ja nesteet ei pysy sisässä
Tervehdys,
Eukon mersu alkanu temppuilemaan kun ei halua nesteet pysyä tallessa. viikko sitten vaihdoin termostaatin kannen kopan kun entinen oli halki ja sitä kautta pääsi vuotamaan. Kopan vaihto auttoi mutta nyt taasen syttyi nesteiden merkkivalo.. Eli vuotaa ilmeisesti jostain muualta nytten?
Ja toinen propleema, auto käynnistyy hyvin mutta tyhjäkäynti seilailee ja kone puistaa aika paljon. Vaihdoin tulpat+tulpanjohdot+jakajan kannen+pyöriän mutta vaikutusta ei ollut. Missä tuossa koneessa on se merkki että vois lampulla tarkistaa sen sytytyksen ajoituksen?
Eukon mersu alkanu temppuilemaan kun ei halua nesteet pysyä tallessa. viikko sitten vaihdoin termostaatin kannen kopan kun entinen oli halki ja sitä kautta pääsi vuotamaan. Kopan vaihto auttoi mutta nyt taasen syttyi nesteiden merkkivalo.. Eli vuotaa ilmeisesti jostain muualta nytten?
Ja toinen propleema, auto käynnistyy hyvin mutta tyhjäkäynti seilailee ja kone puistaa aika paljon. Vaihdoin tulpat+tulpanjohdot+jakajan kannen+pyöriän mutta vaikutusta ei ollut. Missä tuossa koneessa on se merkki että vois lampulla tarkistaa sen sytytyksen ajoituksen?
Entäs jos se neste katoaa sisäänpäin? Auto on vuotanut nestettä, onko se päässyt liian vähiin ja kannentiiviste on palanut? Onko eukko muistanut seurata lämpömittaria? Valitteliko ettei mersu puhalla lämmintä?
Tyhjäkäynnin rykiminen saattaisi johtua myös nesteen pääsemisestä palotilaan nesteestä märkä tulppa ei sytytä ennen kuin kuivuu, jos kuivuu käy kolmella.
Oliko joku tulpista karstattomampi kuin muut kun vaihdoit ne?
Tyhjäkäynnin seilailu on sinällään näille ominaista, että sen perusteella ei kannata vielä kantta nostella.
Suihkippas "start-pilottia" polttoainelaitteiden seutuville, ja kuuntele kohoaako käynti jossain kohtaa? Jos kohoaa, on vuoto paikallistettu.
Yksi tyypillinen vuotopaikka on imusarjan ja kaasuläppäkotelon välinen kumitiiviste, ja tietysti ne iänikuiset alipaineletkut.
Lisäilmalistikin kannattaa putsata ja tarkistaa, se on vissiin tässä moottorissa jossain imusarjan alla. Sellainen alumiinipötkylä, johon menee kaksi letkua ja piuha.
Tyhjäkäynnin rykiminen saattaisi johtua myös nesteen pääsemisestä palotilaan nesteestä märkä tulppa ei sytytä ennen kuin kuivuu, jos kuivuu käy kolmella.
Oliko joku tulpista karstattomampi kuin muut kun vaihdoit ne?
Tyhjäkäynnin seilailu on sinällään näille ominaista, että sen perusteella ei kannata vielä kantta nostella.
Suihkippas "start-pilottia" polttoainelaitteiden seutuville, ja kuuntele kohoaako käynti jossain kohtaa? Jos kohoaa, on vuoto paikallistettu.
Yksi tyypillinen vuotopaikka on imusarjan ja kaasuläppäkotelon välinen kumitiiviste, ja tietysti ne iänikuiset alipaineletkut.
Lisäilmalistikin kannattaa putsata ja tarkistaa, se on vissiin tässä moottorissa jossain imusarjan alla. Sellainen alumiinipötkylä, johon menee kaksi letkua ja piuha.
Nesteen vähyyden takia ei ole ikinä päässyt keittämään. Lämmöt pysyy tasaisesti paikoillaan ja lämmintä tulee konttoriin todella kiitettävästi niin en aivan heti usko tuohon kannen tiivisteeseen. Eukko osaa itsekin lisätä nestettä ja seurata lämpömittariaHVM kirjoitti:Entäs jos se neste katoaa sisäänpäin? Auto on vuotanut nestettä, onko se päässyt liian vähiin ja kannentiiviste on palanut? Onko eukko muistanut seurata lämpömittaria? Valitteliko ettei mersu puhalla lämmintä?
Tyhjäkäynnin rykiminen saattaisi johtua myös nesteen pääsemisestä palotilaan nesteestä märkä tulppa ei sytytä ennen kuin kuivuu, jos kuivuu käy kolmella.
Oliko joku tulpista karstattomampi kuin muut kun vaihdoit ne?
Tyhjäkäynnin seilailu on sinällään näille ominaista, että sen perusteella ei kannata vielä kantta nostella.
Suihkippas "start-pilottia" polttoainelaitteiden seutuville, ja kuuntele kohoaako käynti jossain kohtaa? Jos kohoaa, on vuoto paikallistettu.
Yksi tyypillinen vuotopaikka on imusarjan ja kaasuläppäkotelon välinen kumitiiviste, ja tietysti ne iänikuiset alipaineletkut.
Lisäilmalistikin kannattaa putsata ja tarkistaa, se on vissiin tässä moottorissa jossain imusarjan alla. Sellainen alumiinipötkylä, johon menee kaksi letkua ja piuha.
Niin tuokin on mahdollista että kannen tiiviste olisi palanut mutta en aivan heti usko kun oireet eivät siihen viittaa.. Pitää ottaa meppis huomenna työn alle ja alkaa tutkimaan. Entäs tuo stratti-pilotti mikä sen idea on? Tuo tyhjäkäynnin seilailu ei haittaa mitään kun auto muuten toimii hyvin ja vedotkin on tallella.
Tohtiiko konehuoneen pestä liuotin-aineella + painepesurilla? Kenties jollakin muulla konstilla?
No pilotin idea on siinä, että eetteri on erittäin tulenarkaa vuotokohdasta pääsee kaasua koneeseen käynti kovenee.Maca kirjoitti:Entäs tuo stratti-pilotti mikä sen idea on? Tuo tyhjäkäynnin seilailu ei haittaa mitään kun auto muuten toimii hyvin ja vedotkin on tallella.
Tohtiiko konehuoneen pestä liuotin-aineella + painepesurilla? Kenties jollakin muulla konstilla?
Jos peset konetta pesurilla niin älä ruiski mahottomia polttoainelaitteiden ja virranjakalan suuntaan - äläkä etenkään sytytysyksikön.
Suojaa arat paikat vaikka muovikasseilla.
Vais niin tuohan pitää kokeilla. Meinaat siis että huono tyhjäkäynti johtuis jostakin imuvuodosta?HVM kirjoitti:No pilotin idea on siinä, että eetteri on erittäin tulenarkaa vuotokohdasta pääsee kaasua koneeseen käynti kovenee.Maca kirjoitti:Entäs tuo stratti-pilotti mikä sen idea on? Tuo tyhjäkäynnin seilailu ei haittaa mitään kun auto muuten toimii hyvin ja vedotkin on tallella.
Tohtiiko konehuoneen pestä liuotin-aineella + painepesurilla? Kenties jollakin muulla konstilla?
Jos peset konetta pesurilla niin älä ruiski mahottomia polttoainelaitteiden ja virranjakalan suuntaan - äläkä etenkään sytytysyksikön.
Suojaa arat paikat vaikka muovikasseilla.
99,9% tyhjäkäynnin oireet liittyvät ruiskuun/syttyyn ja niihin liittyviin ihaniin laitteisiin Oikeastaan kannattaa huolestua jos mitään temppuiluja ei ikinä ole.
Vähän hankala noin pientä veden vuoto kohtaa on löytää. Yksi kohta voisi olla vesipumppu, sekin osaa tiputella melko huomaamattomasti nesteitä. Seurailee tilannetta ja ottaa nestepöntön konttiin mukaan
Vähän hankala noin pientä veden vuoto kohtaa on löytää. Yksi kohta voisi olla vesipumppu, sekin osaa tiputella melko huomaamattomasti nesteitä. Seurailee tilannetta ja ottaa nestepöntön konttiin mukaan
Allekirjoittaneella pitää kosteana jäähdyttimen alareunassa olevaa ylimääräistä letkulähtöä, johon on laitettu tukkeeksi joku kumitulppa. Ilmeisesti tuo sama jäähdytin käy moneen eri malliin mutta tuossa sitä ei tarvita. Käytin tulppaa kerran auki ja putsasin liitoksen ja kiristin kunnolla. Olisi vissiin pitänyt laittaa jotain tiivistemassaa, koska ei tihkuminen vieläkään kokonaan loppunut. Väheni kuitenkin.
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)