Uusi auto ja paljon kysymyksiä.

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Uusi auto ja paljon kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Päivää tänne Foorumille! :)

Ostin itselleni vm.-85 190E 2.0 automaatilla ja vähän sitä tutkittuani etsin vastauksia muutamaan kysymykseen:

1. Paljonko kuuluu tuon öljynpaineanturin näyttää? Omani aina pompsahtaa sinne 3 luokse oli mikä tahansa vaihde silmässä.

2.Onko mahdollisuutta vaihtaa tuo 4 pykäläinen automaatti uudempaan automaattiin? Mitä vaatisi?

3.Kuuluuko tuon auton (laatikon) miettiä joku 4-6 s. kun iskee pedaalin pohjaan ja pudottaa vaihteen alemmas? Korjaus ohjeita?

4.Tuolla paksin puolella alkaa satamaan vettä kun luukun avaa. löytyi jotakin juttua täältä aiemmin mutta ei vastauksia mitä asialle voisi tehdä :/

5.Olisiko kuvaa millä laitteella voisi lukea joskus vikakoodit? Joku Dwell mittari ilm. tarvitaan...?

6.Minkä kokoisia kumeja on laitettu alle? vanne halkaisija + ET? Mulla ilm. 40mm madallus ja tarkoitus olisi jotaa 17" 215-50... Kertokaa omat kokemuksenne :)

7.Omasta puuttuu ainakin kattoluukku ja ilmastointi niin olisko iso asia/vaiva laittaa?

8.Mistä saisi tulostettua valkoiset mittarinpohjat?

9.Mitä tuolle autolle kannattaa ensimmäisenä tehdä ELI tyyppiviat ja niiden korjaukset.

10 Sana on vapaa ! ;)

Kiitoksia vastauksista ja autan mielelläni muita taitojeni mukaan. :D
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Terve! Tuota öljynpaine asiaa olen ihmetellyt itsekin kun kummassakin autoista paine on maksimissaan tykjäkäynnilläkin, myös kuumana, mutta kyllä laskee jos vaihteella vedättää moottorin lähes sammuksiin. Ja tuohon rengas asiaan sanoisin että toisessa autossa oli alla 215-35 18" ET 35 aluvanteilla ja hyvin mahtui pyörimään. Kerran mitattiin yhteen madallettuun autoon ja näytti menevän samoihin kuin siinä olevilla orkkisvanteilla olleet normi kumit.Eli jos tarvetta niin ois mahd. myynnissä ko. pyörät .Yhteen joutuu ostamaan renkaan kun se viime kesänä meni sepelitiellä kyljestä puhki eikä sitä voi korjata kun on "läski" profiilinen rengas.Muissa kumeissa on vielä pintaa ainakin kesäksi.Ne ovat USAlaiset Cooper merkkiset, vanteet on DVB tai DBV merkkiset (en muista kummin päin ) :D Kuvia s-postilla jos.....niin ja uusi samallainen rengas maksaa tingittynä Euromasterilla 150€ kipale. Yhdessä vanteessa on reunassa jälkeä liian lähelle kadunreunaa ajamisesta eli karhennusta.
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: Uusi auto ja paljon kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Smuge kirjoitti:
9.Mitä tuolle autolle kannattaa ensimmäisenä tehdä ELI tyyppiviat ja niiden korjaukset.
Tuosta huoltoa:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... lto-ohjeet

Ohjeet ovat W124 malliin mutta sovellat hieman..
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: Uusi auto ja paljon kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Harju »

Smuge kirjoitti:Päivää tänne Foorumille! :)
4.Tuolla paksin puolella alkaa satamaan vettä kun luukun avaa. löytyi jotakin juttua täältä aiemmin mutta ei vastauksia mitä asialle voisi tehdä :/


6.Minkä kokoisia kumeja on laitettu alle? vanne halkaisija + ET? Mulla ilm. 40mm madallus ja tarkoitus olisi jotaa 17" 215-50... Kertokaa omat kokemuksenne :)
4. Jos on takaroileri niin sen kiinnitys reijistä pääsee vesi luukun sisälle ja sitten avatessa sataa kontin tutkijan niskaan :shock: omassa ainakin on tuo automaattinen niskan pesu järjestelmä :D vika korjaantuu itsekseen pakkasilla :lol:

6. 185/65-15 et 49 raapii kiinni 80km/h vauhdissa tappisladissa heittoon ajettaessa (punasävytteiset jouset alla) :shock: 8)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: Uusi auto ja paljon kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Smuge kirjoitti:1. Paljonko kuuluu tuon öljynpaineanturin näyttää? Omani aina pompsahtaa sinne 3 luokse oli mikä tahansa vaihde silmässä.

7.Omasta puuttuu ainakin kattoluukku ja ilmastointi niin olisko iso asia/vaiva laittaa?
1. Kyllä tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla viisari voi heilua siellä 1-2 välimaastossa, vaihde silmässä alempanakin. Mittarin on hyvä hypätä kolmoselle heti kun kierrokset nousevat yli 1000. Jos automaatissa tyhjäkäynti on korkealla, niin viisari saattaa napottaa kolmosessa koko ajan. Sen se tekee myös kylmällä koneella ja monesti myös aivan uusilla öljyillä.

7. Alan liikkeessä jälkiasennusilmastointi maksaa n. 1700€, tuollaisen hinnan sain joku aika sitten Lahdesta. Jos hilppeet saa esim. purkuautosta ja asennuspeukalo ei ole keskellä kouraa, niin hintakin on sitten jotain muuta. Mutta hommansa on siinäkin, nämä ovat aina siinä rajoilla, notta kannattaako vaihtaa pirssi suosista valmiiksi varusteltuun ja maksaa vähän väliä.
Tehtaan kattoluukkua en missään tapauksessa lähtisi jälkikäteen laittamaan, iso ja kallis pieti, työläs ja lopputuloksesta ei ole varmuutta. Kattoikkunat olivat muotia 80-luvulla.
Eli pidä kattopelti ehjänä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Jazka
Viestit: 67
Liittynyt: 27.5.2007 17:16
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Itellä on -87 201:nen ja kokeilin vakio alustalla 235/45 17" ET 30 niin ei mahtunu renkaat kääntymään....
Jukkis33
Viestit: 31
Liittynyt: 15.9.2007 8:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jukkis33 »

Mulla jäi 124:sta alut 17" 8tuumaa leveät ja et 35 225/45/17 ni passaako w201 vakioalustalla?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Jukkis33 kirjoitti:Mulla jäi 124:sta alut 17" 8tuumaa leveät ja et 35 225/45/17 ni passaako w201 vakioalustalla?
ei passaa.. tuloo aiva hirviän näköönen jos et maralla :lol:

yhtäkkiä sanoosin jotta vois sopiakkin.. toivottavasti joku "paree ihminen" osaa sanua :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Juho R
Viestit: 107
Liittynyt: 08.6.2006 20:21
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Jukkis33 kirjoitti:
Mulla jäi 124:sta alut 17" 8tuumaa leveät ja et 35 225/45/17 ni passaako w201 vakioalustalla?

Ei sovi. Itse kokeilin 201 muuten saman kokoisia valsseja, paitsi 215 leveet, auto oli kyllä madallettu. Perus korkusena saattaa näyttää jopa hassulta noilla vanteilla.
Jukkis33
Viestit: 31
Liittynyt: 15.9.2007 8:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jukkis33 »

Sitte ne täytyy pistää kai myyntiin tai vaihtaa takas 124 ikiliikkuja.. :D
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Takana saattas sopiakin 225/45. omassa ainakin menee ja edessä meni 215/45, vanne tosin oli 7" tai 7 1/2", ET sama.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jukkis33
Viestit: 31
Liittynyt: 15.9.2007 8:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jukkis33 »

Ei viittis huvikseen alkaa ruuvaa alle jos ei sit sovikkaan..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”