Öljyproppu juntturassa ja pyöristynyt
Öljyproppu juntturassa ja pyöristynyt
Eli siinäpä otsikossa se ongelma pääpiirteissään. Miten arvon foorumilaiset olette saaneet pyöristyneen 20 vuotta kiinniolleen öljypropun auki. Viime kesänä yritettiin ihan räikällä eikä saatu kun proppua pyöreämmäksi. Eikä enää viitsisi maksaa maltaita öljynvaihdosta kun töistä saatiin kartongit nolla-weetä.
Re: Öljyproppu juntturassa ja pyöristynyt
Tere !
Koeta vandalisoida siihen kaksi suoraa yhdensuuntaista sivua vaikka viilalla ja avaa sitten kiintoavaimella. Dremelillä tai kopiolla ja laikalla voipi myös kokeilla, koeta tehdä vaikka kantaan Dremelin pikkulaikalla ura(t) ruuvimeisselille.
T;Wade
Koeta vandalisoida siihen kaksi suoraa yhdensuuntaista sivua vaikka viilalla ja avaa sitten kiintoavaimella. Dremelillä tai kopiolla ja laikalla voipi myös kokeilla, koeta tehdä vaikka kantaan Dremelin pikkulaikalla ura(t) ruuvimeisselille.
T;Wade
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Öljyproppu juntturassa ja pyöristynyt
mitenkäs se tuona 20v aikana on öljy vaihdettu?Krapula kirjoitti:Eli siinäpä otsikossa se ongelma pääpiirteissään. Miten arvon foorumilaiset olette saaneet pyöristyneen 20 vuotta kiinniolleen öljypropun auki. Viime kesänä yritettiin ihan räikällä eikä saatu kun proppua pyöreämmäksi. Eikä enää viitsisi maksaa maltaita öljynvaihdosta kun töistä saatiin kartongit nolla-weetä.

eikait sentään samoilla öljyillä ajeltu

vai onko tähän joku erikoisempi kikka olemassa?

- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Mie otin tuosta sprintteristä putkitongeil, oli perkeleet laittaneet aika kiinni sen edellisessä öljynvaihdossa...
(Ja oli muuten putkitongeillaki jukolauta tiukassa!
)
Uus roppu vaan ja tiiviste sitte naapurin varaosaliikkeestä, muutaman euron.


Uus roppu vaan ja tiiviste sitte naapurin varaosaliikkeestä, muutaman euron.

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Re: Öljyproppu juntturassa ja pyöristynyt
Olen vienut auton öljynvaihtoon kerran vuoteen ja siellä öljyt imetään öljytikun päästä pumpulla. Äijä sanoi muutenkin jotain hämärää, että "mersuista yleensä imetään tikun nokasta öljyt pois, joten voi olla, että alaproppu ei ole koskaan ollut auki". Pikkasen kyllä epäilen tuotakin.Swataia kirjoitti:
mitenkäs se tuona 20v aikana on öljy vaihdettu?![]()
eikait sentään samoilla öljyillä ajeltu![]()
vai onko tähän joku erikoisempi kikka olemassa?
Noh... ei päivää ilman ongelmia mersussa. Vaihdoin jäähdytysnesteet. Vanhat olivat ilmeisesti ollet sisällä vuosia väristä päätellen. Pistin uudet ja nyt auto pissii ne alleen jostain. Letkuista ei näytä vuotavan, mutta tarkka paikka paikallistamatta. Vaihdoin samalla termostaatin (motonet), mutta se tiiviste reagoi sormissani olleeseen vanhaan nesteeseen ja turposi ja tipahti maahan

Ai niin... missä tarkalleen sijaitsee se lohkon vesitulppa? Yritin pimeässä taskulampulla etsiä, mutta ei löytynyt. Pakosarjan puolella?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kopassa lukee kiristysmomentti. Eukon kärrystä halkesi muovikoppa ihan omia aikojaan, eikä päälle näkynyt juuri mitään, vesi vain katosi pikkuhiljaa.kardaani kirjoitti:W124:sessa (ainakin 300 D 12v) on vesiventtiili pakosarjan alla lohkossa.
Kyllä se vesi varmaankin nyt tulee termostaattikotelon välistä-oliko tiiviste oikea ja tuliko oikein paikalleen ja tasaisesti kiristettyä-muttei tietenkään niin kireälle, että halkeaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.