W201 190E -87 bensaruisku KE-Jetronic KYLMÄKÄYNNISTYSONGELMA
W201 190E -87 bensaruisku KE-Jetronic KYLMÄKÄYNNISTYSONGELMA
Terve vaan! Nyt ois semmonen ongelma että ei lähde mersu käyntiin kylmänä. Voisiko joku viisas sanoa mitä tehdä? Nyt on selvinnyt että kylmäkäynnistyssuutin ei anna bensaa starttauksen jälkeen, eli antaa vain starttauksen aikana ja sitten kun bensa on palanut niin sammuu. Eikös sen suuttimen pitäisi antaa bensaa vielä starttauksen jälkeenkin?? Nyt olisin kiire, alkaa hermot olla kireänä.. Taidan maalata koko auton vihreäksi ja ajaa sen suohon
Kylmäkäynnistyssuutin antaa muutaman sekunnin ylimäärästä kakkua startin jälkeen. Suutinta ohjaa bensapumpumpun releessä oleva cold start control. Mulla ei edes toimi tuo kylmäkäynnistyssuutin ja silti lähtee hyvin käyntiin. Onko sulla lisäilmaluisti vai tyhjäkäyntiventtiili siinä? Vaikuttas, että on häikkää siellä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Eikös tuon pitäisi olla keulanpuolella? Ainaki joka lankussa missä mä oon tuon bongannu nii on ollu auton etuosassa
Siis tuon näköinen laitos:
Edellisessä M103:ssa ku laitto virrat päälle nii kuuli ku kyseinen kapistus aukes mut toiminan voi testata myös antamalla 12V suoraa liittimiihin. Jos ei aukea nii jarrusprayllä voi koittaa puhdistaa samalla ku antaa virtaa liittimiin.
Siis tuon näköinen laitos:
Edellisessä M103:ssa ku laitto virrat päälle nii kuuli ku kyseinen kapistus aukes mut toiminan voi testata myös antamalla 12V suoraa liittimiihin. Jos ei aukea nii jarrusprayllä voi koittaa puhdistaa samalla ku antaa virtaa liittimiin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Se malli on sama kun joissain saman aikakauden saabeissa... Jos siis tarvii varaosaa metsästää.asesino kirjoitti:Ei kyllä taida ihan sama olla Siellä se paloseinän lähettyvillä majailee
Jos nyt taas tuhannen kerran katsoisi siitä ylijännite/virta relen kannesta onko sulake/sulakkeet ehjiä. Jos ECU on pimeä niin eipä se älyä lisäbensaa antaa vaan yrittää ilman rikastusta käynnistyä.
Haku tietysti huono neuvo kun kaksi vuotta on vihjeitä pittitaivaassa...
Sulakkeessa itsellä oli vastaavassa tilanteessa vika.
ainaki mun w201:sissa on molemmat mallit ollu koneen kuskin puolella, tuo uudemmanmallinen sylinterin mallinen on imusarjan putkien välissä ja toimii jollaki ihmeen pulssivirralla, ja sen toimintaa ei sinänsä voi testata 12V suoralla sähköl koska rikkinäinenkin laite surraa ja väpättää nii perkeleesti sil 12V mutta autossa kiinni ollessaan ei toimi oikein.
Tämä vanha malli taas voi testata 12V sähköllä kun se on vain bimetallilanka joka lämmetessään liikuttaa läppää. Löytyy koneen takalaidasta (kuvassa ei mersu, mutta sama toosa)
Tämä vanha malli taas voi testata 12V sähköllä kun se on vain bimetallilanka joka lämmetessään liikuttaa läppää. Löytyy koneen takalaidasta (kuvassa ei mersu, mutta sama toosa)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Yleisin vika noissa on jumiutuminen ja sen saa kyllä tarkistettua antamalla tuota suoraa virtaa.Sergey kirjoitti:sen toimintaa ei sinänsä voi testata 12V suoralla sähköl koska rikkinäinenkin laite surraa ja väpättää nii perkeleesti sil 12V mutta autossa kiinni ollessaan ei toimi oikein.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
joo, mutta suoralla akkuvirralla se jaksaa liikkua jos jumitus on lievää, mutta kun se o kytketty auton omaan liittimeen, se jumii. Eli 12V virralla voi todentaa vain totaalisesti kuolleet laitteet. Ei pikkuvikaista. Ts virhearvion mahdollisuus on olemassa
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Noniin! Nyt on vaihdettu lisäilmaluisti ja siinä ei ollut vikaa. Tutkin vähän tarkemmin ja huomasin siinä bensanjakajan kuljessä kiinni olevan mutikan johon tulee kaksinapainen liitin. Siitä oli toinen johto irronnut, juotin johdon paikalleen ja käynnistyy kylmänä ilman mitään ongelmia! Mutta sitten kun moottori on ollut noin 7-10 sekuntia käynnissä se rupeaa saamaan liikaa bensaa!?! Pilvi on kuin hiroshiman jäljiltä.. heh. Katsoin haynesin oppaasta ja se oli nimetty "electro hydraulic pressure actuator" nimellä. Onko kellään tietoa että pitäisikö tuon olla päällä vain hetki kylmänä käynnistäessä, koska lämpimänä se saa sitten liikaa bensaa!!??
Joo.. Eli kyseessä on ohjauspaineensäädin. Onko kelläkään tietoa voiko tuota säätää vai pitääkö vaihtaa koko mörskä. Nimittäin käy aika rikkaalla kun tuo on sähköissä. Kone rytkyttää maan perhanasti ja mustaa savua puskee. Sitten kun ottaa irti piuhan niin käy nätisti mutta ei starttaa kylmänä helposti.